Generációs ugrást hoz a technológiában az 5G Koalíció
Ugrásszerűen javíthatja az ország technológiai fejlettségét az 5G Koalíció. A Microsoft Magyarország részvételével megalakult, széleskörű összefogás célja nem csupán az, hogy az elsők között álljon rendelkezésre nálunk a minden eddiginél tágabb lehetőségeket nyújtó 5G technológia, hanem az is, hogy ezt a lehető leghatékonyabban állítsák a lakosság és a gazdaság szolgálatába.
A most megalakult 5G Koalíció, amelyben a Microsoft vezető szerepet vállal, széleskörű összefogást valósít meg a vezető technológiai cégek, távközlési vállalatok, a hazai egyetemi és tudományos élet, valamint az állam között. A Digitális Jólét Program titkársága által koordinált kezdeményezés egyfajta stratégiai és szakmai platformként fog működni: a kormányzat, a kutatói szféra, az IKT szektor, az autóipar és az Irinyi Tervben érintett ágazatok képviselőinek 5G innovációkkal és fejlesztésekkel kapcsolatos erőfeszítéseit fogja összehangolni.
„A 21. század digitális gazdaságának hajtóerejét a hálózatba kapcsolt eszközök tudása adja. Óriási lehetőségnek tartom, hogy az iparág szereplői, az állammal és a tudományos élet vezetőivel karöltve, összefognak a technológia minél hatékonyabb bevezetéséért, széles körű megismertetéséért” – mondta az aláírás alkalmából Szentkuti Gabriella, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az 5G Koalíció aláírói szerint a világ technológiai szintet lép az 5G hálózatok kialakításával. Ebben Magyarország jó szintről indul, hiszen a jelenlegi, negyedik generációs mobilinternet-hálózatok a világ élvonalába tartoznak a minőséget és az adatátvitelt tekintve. Ugyanakkor tény, hogy a lakosság és a kisvállalkozások messze nem használják ki a 4G nyújtotta lehetőségeket. Ezért a mostani összefogás célja, hogy ismeretterjesztéssel és innovációval vegye rá a gazdaság szereplőit, hogy minél többet állítsanak saját szolgálatukba a technológia adta lehetőségek közül.
„Az 5G használatához hatékony és innovatív megoldásokra, modern eszközökre, valamint minden eddiginél biztonságosabb és jobb hálózati kapcsolatra van szükség. A tértől és időtől függetlenül elérhető szolgáltatások megszüntetik a felhasználók röghöz kötöttségét” – hangsúlyozta Szentkuti Gabriella.
A jelenleg még szabványosítás előtt álló technológia úttörő megoldásokat hoz a társadalmi-gazdasági fejlődésben. Átalakítja a különböző ágazatokat az ipartól a mezőgazdaságon át az egészségügyig, ahogyan meghatározó szerepe lesz az autonóm és hálózatba kapcsolt önvezető járművek biztonságos közlekedésében is. Az 5G Koalíció célja, hogy Magyarország a fejlesztések egyik európai központjává váljon, s hogy vezető szerepet vállaljon a régióban az 5G-re épülő alkalmazások tesztelésében. A végcél természetesen az, hogy a világon elsők között vezessük be idehaza az 5G-t.
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- A mobilkommunikáció jövője
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
- A KT és a Samsung sikeresen létrehozta a világ első 5G kapcsolatát végpontok közötti 5G hálózatokon keresztül
- A Samsung összehangolt lépéseket sürget a szilícium-völgyi 5G csúcstalálkozón
- A világ első transzkontinentális 5G próbahálózatát hozza létre az Ericsson, az SK Telecom és a Deutsche Telekom
- 35 csapat, köztük a magyar InSimu is bejutott a Microsoft Imagine Cup döntőjébe!
- Az 5G-alkalmazások a meglévő hálózatokat fogják használni
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.