Vegas három ásza

Kolma Kornél Kolma Kornél, 2000. november 16. 00:57
Én már látom, hogy az új divatot - tudniillik előbb-utóbb mindenkinek ügyfélközpontúvá kell válnia - tényleg komolyan kell venni, vagy éppen elfelejteni, mert ezen a téren félmegoldások nem léteznek.
S hogy miért? Itt van például a Las Vegas-i Comdex, az egyik legnagyobb nemzetközi szakmai kiállítás és fórum, amelyet a cirka egy hét alatt negyedmilliónyian látogatnak meg, s amelyről a televíziós csatornák közvetlenül az elnökválasztás legfrissebb "végeredményei" után sugároznak összefoglalót. A seregszemlén jelen van a szakma apraja-nagyja, ifjú titánok és nagy túlélők. Szóval a Comdex idén az ügyfélcentrikusságot tűzte zászlajára, s hogy mindez nem csak humbug, azt maguk a rendezvényszervezők is bizonyítani próbálták - több-kevesebb sikerrel. Sikeresen például azzal, hogy mind az előadásokat, mind magát a kiállítást témacsoportokra bontották, így aki kifejezetten a mobil-számítástechnika és a mobileszközök iránt érdeklődik, annak elegendő körbenézni a pavilon egy jól behatárolható szegletében, s ott mindent megtalál. A becsben tartott ügyfelek - vagyis a kiállítás látogatói - közül jó páran mégis pórul jártak...

A Comdexen szinte már tradíció, hogy a kapunyitás előestéjén az első kulcselőadást Bill Gates tartja. Idén sem volt ez másképp, s az sem lepett meg senkit, hogy Gates előadásában ugyancsak az ügyfélközpontúságot mint vezérelvet hangsúlyozta (ehhez persze jó néhány tippet s béta-verziós Microsoft-terméket is bemutatott a már vezető szoftverfejlesztőként jelen lévő volt vezér). Legalábbis azok számára, akik bejutottak, mert bizony ez korántsem volt egyszerű. A szervezőgárda ugyanis - arra hivatkozva, hogy a hallgatóság létszámát korlatozni kell, mert az elmúlt években a termek egyre zsúfoltabbak - jegyrendszert vezetett be. Csöppnyi iróniával élve végül is így valósult meg a Comdex hármas jelszava: a tartalom (content) nagyon fontos, érdemes érte akár órákig sorban állni. Ugyanakkor a kígyózó sorokban alkalmi ismeretségek köttetnek, vitacsoportok alakulnak ki, vagyis létrejön a közösség (community). S ha valaki mégis lemarad, akkor még mindig van esélye arra, hogy az alkalmi jegyüzérekkel kereskedve (commerce) bejusson az előadásra.

Nem egy hasonló, nem jelentős, de mégis bosszantó problémát lehetne felsorolni az idei Comdexszel kapcsolatban. Ám a fő mondanivaló e nélkül is összefoglalható: az ügyfélcentrikusság veszélyes fegyver, ha csak félig vesszük komolyan, visszafelé is elsülhet.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01