Még mindig vonzó Amerika a fiataloknak

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 3. 08:42

A nyaralási szezonban a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda közös kutatásában a 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján.

Az STA Travel, a világ legnagyobb ifjúsági, diák és tanár utazási társasága hazánkban 10 éve van jelen. Az utazási iroda arra volt kíváncsi, hogy mik a fiatalokra jellemző külföldi utazási szokások, ezért a Klikkmániával együtt megvizsgálták az STA Travel fizetett forgalomból származó adatait az elmúlt 2 évre vonatkozóan.

 

Az elemzésből kiderül, hogy a teljes látogatottság alapján még mindig az egzotikus országok és városok a legnépszerűbbek. A listát az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb és legfényűzőbb városa, Dubaj vezeti Thaifölddel párhuzamosan – mind a két kulcsszóra átlagosan 1300 keresés érkezett havonta. A legkeresettebb távoli szigetnek Indonézia talán legszebbike, Bali bizonyult. A „Bali utazásra” átlagosan ezer keresés jellemző havonta, ami nem meglepő, ugyanis a sziget paradicsomi hangulata lehengerlő a korallzátonyaival, és trópusi hangulatával.

 

Messzire szeretnek repülni

A fiatal generációról a kutatás alapján elmondható, hogy külföldi utazásaik célpontjául előszeretettel tűzik ki az Amerikai Egyesült Államokat. Az USA-n belül az ország legnépesebb városába, New Yorkba vágynak leginkább a 18 és 24 év közöttiek, de sokakat vonz a pálmafákkal és homokos tengerpartjával a Florida állambeli Miami is. De nem mindig szeretnének ennyire messze utazni: Törökország is előkelő helyen szerepel a keresések alapján, ami teljes mértékben érthető, hiszen az ókorra visszanyúló történelmüknek, kultúrájuknak, építészeti remekeinek és a török riviérának köszönhetően mindenki megtalálja a saját kikapcsolódásához legmegfelelőbb programot. 

 

 

A törökök után a britekhez vágynak leginkább a vizsgált korosztály tagjai, Anglia fővárosába, Londonba. Kultúrája és nevezetességei bárki számára vonzóak lehetnek, hiszen ki ne vágyna egy olyan városba, ahol pár nap alatt bejárhatja többek között a British Museumot, a Buckingham-palotát, megcsodálhatja a Tower Bridge-t, a Big Bent, Shakespeare Globe színházát, vagy éppen a Madame Tussauds múzeumot. A kutatás alapján népszerű úticélnak számít a 18 és 24 közöttiek körében Európa kiemelkedő kulturális városa, Párizs is, ami rengeteg látványosságával nem véletlenül vonzza a magyar fiatalokat, és csábítja őket repülőjegyvásárlásra a francia fővárosba.  A teljes korcsoportra jellemző, hogy a hazánkhoz legközelebb Prágába keresünk kedvező utazási lehetőségeket, köszönhetően többek között annak is, hogy a cseh fővárosban egy hosszú hétvégét akár pár tízezer forintból is ki lehet hozni.

 

Imádjuk az olcsó és last minute ajánlatokat

A teljes korcsoport kereséseiből megállapítható, hogy szeretnének olcsón utazni, amit mi sem bizonyít jobban, mint a havi átlagos 14 800 keresés az „olcsó repülőjegy”, 1600 keresés a „last minute repülőjegy”, és megközelítőleg ezer a „fapados repülőjegy” kulcsszavakra. A 18-24 éves korosztálynál a kedvezményes utazási feltételeken kívül a kutatásból az is kiderül, hogy szeretik a kényelmet, és ha már rendelkeznek néhány éve jogosítvánnyal, külföldön is előszeretettel használnák azt, mivel havonta közel 700-an ütik be a keresőbe az „autókölcsönzés” szót.

 

A kedvező utazáshoz a szállás optimalizálása is elengedhetetlen, amihez modern, új lehetőségeket keresnek. A couchsurfing erre nyújt alternatív megoldást, és népszerűsége egyre nagyobb a fiatalok körében, hiszen a szállásadó legtöbbször nem csak a vendéglátó szerepét tölti be, hanem az idegenvezetőét is. Természetesen csoportos utazásnál nem kézenfekvő ez a megoldás, de az egyedi utaknál a kalandvágyók számára ideális lehet.

 

Hajdú Attila, az STA Travel ügyvezetője elmondta: „Nagyon örülünk, hogy évek óta egyre több fiatal nyitott a külföldi utazásokra, legyen szó akár csoportos, akár egyéni szervezésről. Fontos azonban, hogy körültekintőek legyenek a foglalási oldalakkal kapcsolatban, és megismerjék a legjobb konstrukciókat az utazásokhoz a repülőjegyek, a szállás és az autóbérlés tekintetében is.” 

 

„A keresőmarketingnek és a kereső optimalizálásnak egyre nagyobb szerepe van az utazási szegmensben is, mivel a felhasználók a legjobb ajánlatokat keresve legtöbbször az online felületeken tájékozódnak. Ahhoz, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk a fogyasztóinkról, elengedhetetlen, hogy megismerjük a szokásiakat, amire a megfelelő szakemberek segítségével a keresőmarketing a legköltséghatékonyabb eszköz lehet” - mondta el Asztalos Levente, a Klikkmánia ügyvezetője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36