Minden eszközzel küzd a Xerox a hamisítványok ellen
Szomorú képet fest az európai toner (nyomtatópatron) piacról az Európai Tonerkazetta és Tintapatron Újragyártók Szövetség (ETIRA) közelmúltban publikált 2017-es éves jelentése.
Felméréseik szerint a kontinensen a jogtiszta kellékanyagokkal szemben egyre keresettebbek a szabadalomsértő, elsősorban a Távol-Keletről érkező termékek. Ebbe a kategóriába azok a kazetták tartoznak, amelyeket nem a nyomtatókészülék gyártója, hanem harmadik fél állít elő és saját márkanév alatt hoz forgalomba, de azok külsőre hasonlítanak vagy teljesen megegyeznek az eredetivel. A számok nyelvére lefordítva ez a térhódítás azt jelenti, hogy a 120 millió darabszámot elérő, éves európai színes, illetve fekete-fehér toner eladásból származó bevétel közel az 1/3-át - döntően a kelet-európai országokban érzékelhető piaci dömping miatt - ma már a kínai hamisítványok viszik el. Utóbbiak előretörése egyértelműen az olcsóságuknak köszönhető. Nem ritka, hogy a hamis tonerek ára alig harmada az eredeti gyáriakénak. Viszont garanciát nem nyújtanak hozzájuk, így a vásárló komoly rizikót vállal a megvételükkel. Túl azon, hogy környezetkárosítóak, gyenge minőséget produkálnak, és helyrehozhatatlan károkat is okozhatnak a készülékekben.
A hazai toner piaci helyzet sem tér el arányaiban és jellemzőiben a többi uniós, kelet-európai országétól. A Xerox Magyarország szakembereinek tapasztalatai szerint a magánszemélyek mellett a vállalatok körében is terjednek az olcsó, szabadalmi jogokat sértő patronok. A legtöbben azért választják az illegális forrásból beszerzett hamis termékeket, mert ezekhez jóval a piaci ár alatt juthatnak hozzá. Azzal viszont a legtöbbször senki sem számol a vásárlók közül, hogy a klónkazetták sokkal nagyobb arányban hibásodnak meg, mint az eredetiek. A nyomtatóalkatrészek elszennyeződésével, károsodásával összefüggő javítások pedig tekintélyes többletköltséget jelenthetnek a vállalkozásoknak, de a legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a klónkazetta "pusztítása" miatt akár új gépet is kell vásárolni.
A Xerox Magyarország számtalan eszköz használatával küzd a gyártók működését megnehezítő, a jogtiszta tonereket forgalmazó magyar vállalkozásokat ellehetetlenítő hamisítványok ellen. Felvilágosító, edukatív kampányok, képzések megszervezése mellett folyamatosan tesztelik a piacon elérhető klónokat, hamisítványokat, és minden esetben megteszik a szükséges jogi lépéseket a károkozás megfékezése érdekében. Továbbá olyan kereskedelmi akciókat hirdetnek, amelyek révén az árérzékeny vásárlóknak is alternatívát kínálnak ahhoz, hogy az eredetit válasszák a silány utánzatok helyett. Augusztus elején indították el új kampányukat, ami során mindegyik, hozzájuk visszahozott eredeti, üres Xerox tonerkazetta után 500 forintot írnak jóvá egy új vásárlásakor. Ezzel is arra szeretnék ösztönözni az embereket, hogy inkább a biztos minőséget válasszák, a bizonytalan hátterű, a környezetre is veszélyes hamisítványokkal szemben.
A Xerox Magyarország oldalán további információk találhatóak a kellékanyagokról, illetve azok újrahasznosításáról a https://www.xerox.com/about-xerox/recycling/huhu.html linken.
Kapcsolódó cikkek
- Quocirca: hét éve folyamatosan vezető MPS szolgáltató a Xerox
- Egy gombnyomással fordítanak a Xerox új multifunkciós berendezései
- A Xerox segít megragadni a kulcsfontosságú piaci lehetőségeket az idei drupa kiállításon
- Négyszeres díjazott a Xerox
- Az okos nyomtatók átalakítják az irodai munkát
- Trump elnök döntésének nincs hatása a Xeroxra
- Nincsenek biztonsági rések a Xerox új irodai gépein
- Villámgyors nyomtatás, szkennelés mostantól bárhonnan indítható
- A kis irodákat is felpörgeti okos dokumentumkezelő eszközökre épülő technológiai váltás
- Növekedési pályán a magyar nyomdaipar és vele együtt a Xerox is bővíti a kínálatát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.