Digitalizáció a vállalati bankolásban

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 10. 09:27

Az okostelefon és a digitális szolgáltatások egyre fontosabbá válnak a bankok üzleti ügyfeleinél is – derült ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felméréséből. A nyereségesség megőrzése érdekében a bankoknak a vállalati üzletágban is kombinálniuk kell a személyes kiszolgálást a minél teljesebb körű online megoldásokkal.

 

Szűkülő termékportfólió

A digitalizáció miatt a megkérdezettek kétharmada tervezi a terjedelmes termék- és szolgáltatás-portfólió szűkítését. Ennek az az oka, hogy minél többen használják virtuális bankfiókként az okostelefonjukat, annál fontosabbá válnak a vonzó, teljes körűen használható online megoldások a vállalati bankolásban is. A jelenlegi kínálatot viszont nagyon drága lenne teljes egészében átültetni a digitális világba.

 

Tematikus digitális portálok

A vállalati bankolás jövőjének fontos eleme a digitális ökoszisztémák kiépítése. A bankok ágazati vagy tematikus platformokat alakítanak ki vagy saját erőből, vagy más ágazatokba tartozó vállalatokkal közösen. Ezek az információs vagy kereskedelmi platformok szerveződhetnek például egészségügyi, mezőgazdasági szakemberek vagy különböző mesteremberek köré, s ezáltal a bankok a pénzügyi szolgáltatások mellé más termékeket és szolgáltatásokat is ajánlhatnak az ügyfeleiknek.

 

Jó példa erre, hogy az egyik nagy német pénzintézet egészségügyi platformot indított. Ezen egyebek mellett az új praxisok alapítói elemezhetik a különböző lehetséges helyszíneket, a visszavonulni készülő orvosok pedig megtalálhatják rajta az utódjukat. A felmérés résztvevőinek negyede tartja lehetségesnek, hogy efféle platform üzemeltetőjévé válik, csaknem fele mondta, hogy a jövőben szolgáltatóként megjelenik egy ilyen platformon, és közel kétharmada tekinti ezt kiegészítő értékesítési csatornának a pénzügyi termékei számára.

 

A robot nem győzi le az embert

A digitalizáció ellenére a személyes kapcsolattartás változatlanul fontos a vállalati ügyfeleknél. Az IFUA Horváth & Partners felmérésében a válaszolók mindössze harmada tulajdonított nagy jelentőséget az úgynevezett robottanácsadásnak, amikor teljes egészében digitális úton folyik a párbeszéd. Kevesebb, mint minden második banki értékesítési vezető tartotta különösen fontosnak a videó-ügyintézést vagy a chatet. Ugyanakkor 70 százalékuk vélte úgy, hogy támogató funkciókra applikációkat kell bevezetni.

 

A felmérés további megállapításait infografikán mutatjuk be.

 

 

 

A felmérésről:

Az IFUA Horváth & Partners 50 banki értékesítési vezetőt kérdezett meg Németországban, Ausztriában és Svájcban arról, hogy milyen fejleményekre számít 2020-ig a vállalati szegmensben. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.

2024. június 14. 15:59

Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz

Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.

2024. június 14. 14:31

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos utazási élményt jelentenek, ami új kihívások elé állítja a gyártókat és a beszállítókat. Mindez egy, a Bosch által vezetett németországi kutatásból derül ki. 

2024. június 14. 12:56

Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez. 

2024. június 14. 11:27

Mesterséges intelligencia a pénzügyeinkben: 2024-ben fordulópont következhet

Az idei év fordulópont lehet a generatív mesterséges intelligencia hatását tekintve pénzügyeinkre. A Deloitte szakértői szerint míg korábban az ismerkedés és kísérletezés fázisa volt jellemző, a befektetések mára elérték érettségi szakaszukat, és konkrét, a cégek és ügyfelek számára elérhető alkalmazásokká váltak. Idén ez a hatás tovább gyűrűzik, és a trend felível.

2024. június 14. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30