Régóta várt fejlesztést vezetett be az Arval a magyar flottapiacon
A közúti balesetek jelentős része a helytelen vezetői attitűdre vezethető vissza – az Arval Active Link telemetriai eszköz egyik fontos célja a biztonságos vezetés támogatása.
Az Arval Magyarország Kft. bemutatta saját fejlesztésű komplex telemetria szolgáltatását, amely jelentősen egyszerűsíti a flottamenedzserek munkáját, de hasznos és időtakarékos megoldás a sofőrök számára is. A rendszer átlátható, könnyen kezelhető felületén keresztül nyomon követhető a flotta aktivitása, beleértve a sofőrök vezetési stílusát. Ez utóbbi új távlatokat nyithat a flottás autóval elszenvedett balesetek elemzésében, illetve ezek megelőzésében. A rendszer nyújtotta lehetőségeket a felhasználók számítógépen és mobileszközökön egyaránt megtekinthetik.
Az Arval Active Link régóta várt fejlesztés a magyar flottapiacon, hiszen olyan részletességgel enged betekintést a flotta aktivitásába, amely korábban jellemzően csak több eszköz együttes használata mellett volt lehetséges. Az autókba telepített eszközök által szolgáltatott, azonnal elérhető adatok révén a flottamenedzserek pontos információt kaphatnak:
- az autók valós futásteljesítményéről,
- az autók üzemanyag-fogyasztásáról,
- az autók átlagos széndioxid-kibocsátásáról,
- az utazások időtartamáról,
- az egyes gépjárművek kihasználtságáról,
- és a járművezető egyéni vezetési stílusáról.
A rendszerrel a teljes flotta alflottákra bontható (például vezetőségi autók, értékesítői gépjárművek), amelynek révén – a felhasználási terület figyelembe vételével – reálisabb kép kapható az üzemanyag-fogyasztásról, illetve átláthatóvá válik a járművek használata, az üzleti- és magánutak aránya. Mindezek hozzájárulnak a flotta optimalizálásához, illetve lehetővé teszik az eddigieknél is pontosabb cégautó szabályzat kialakítását. A rendszer továbbá tárolja a tartós bérleti szerződés adatait is, és eltérés esetén (például túl- vagy alulfutás) figyelmeztetést küld a flottamenedzsernek, aki így pontosan nyomon tudja követni a költségek alakulását. A szolgáltatás akár önállóan is elérhető, az eszköz bármilyen céges gépjárműbe beszerelhető.
Ugyancsak a cégautó szabályzat optimalizálását segíti, hogy az Arval Active Link folyamatosan figyeli a sofőr vezetési szokásait – a jármű sebességét, a kanyarsebességet, a hirtelen sávváltásokat és fékezéseket –, majd az adatok alapján pontrendszerben minősíti a gépjárművezetőket. Ez különösen fontos, ugyanis az Arval tapasztalatai szerint a közúti balesetek egy része a vezetői morálra és a sofőr saját képességeinek helytelen megítélésére vezethető vissza.
„Az Arval Active Link felismerhetővé teszi a helytelen vezetési szokásokat, illetve az akár balesetveszélyes sofőri attitűdöket - tette hozzá Kovách Kristóf, az Arval értékesítési igazgatója. Ezáltal hatékonyabban szervezhetők vezetéstechnikai tréningek, továbbá csökkenthető az autó használatának környezeti terhelése és üzemanyag fogyasztása is, hiszen láthatóak lesznek olyan adatok, mint például az, hogy jellemző-e a sofőrre, hogy várakozás közben járatja a motort.” Kovách Kristóf szerint a rendszerből kapott adatok alapján maguk a sofőrök is valós képet kaphatnak saját autóvezetői képességeikről, miközben személyes adataik biztonságban vannak, hiszen a magánutak során rögzített adatokat csak a sofőr láthatja, a flottamenedzser viszont nem.
Az alaprendszer 3 opcionálisan választható almodullal is kiegészíthető.
- Az Active Journey elsősorban a sofőröknek kedvez, ugyanis akár fuvarlevél kiváltására is alkalmas riportok készíthetők vele. Lehetővé teszi továbbá a magán és üzleti célú utak megkülönböztetését, így hatékony eszköz az üzleti utak elemzésére.
- Az Active Routing modul folyamatos nyomonkövetést tesz lehetővé azáltal, hogy valós időben mutatja meg a járművek helyzetét és státuszát (menet közben, leállítva, parkol, vagy privát úton van) egy hozzá tartozó térképes nézeten, ezzel elősegítve a működési hatékonyság növelését.
- Az Active Sharing modul a kulcsos (több munkatárs által is használt) autók használatának menedzselésében és visszakövetésében nyújt segítséget azáltal, hogy a hozzá tartozó kártyaleolvasóval beazonosítják a jármű vezetőjét, valamint elérhetővé teszi az egyes sofőrök vezetési stílusának elemzését.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Aktív energiagazdálkodás – buzzwordök és a valóság
- MKB Bank Demo Day: világszínvonalú fintech megoldások!
- Megvannak az eltűntnek hitt informatikusok
- Kezesbárány-felhő: OpenStack megoldások bevezetése egyszerűbben
- Új prediktív és preskriptív analitikai megoldások a Rockwell Automation-től
- Egy architektúrában minden az ipari létesítmények hatékony menedzseléséhez
- ABB technológia támogatja a svájci sívilágbajnokságot
- ABB technológiával működik Svájc első, gyermekek és mozgássérültek számára is biztonságosan használható sífelvonója
- A GEFCO 8 milliárd euró értékű szerződést nyert el a PSA csoport globális ellátási láncának optimalizálására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.