A tudás szerepét keresi a XXI. században a TEDx Budapesten
Saját TEDx-konferencián keresi a tudás helyét és szerepét a XXI. században a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). Október 19-én, A tudás almája című eseményen a résztvevők ismert hazai véleményvezérekkel, valamint a siker küszöbén álló, inspiráló fiatal előadókkal közösen fedezhetik fel, milyen ismeretek és készségek megszerzésével lehetnek sikeresek az egyre gyorsuló világban.
A METU kutatása szerint a magyar fiatalok harmada komolyan aggódik a pályakezdés nehézségei miatt, az egyetemi hallgatók háromnegyede pedig lehetségesnek tartja, hogy 5 év múlva már nem a jelenleg választott szakmájában fog dolgozni. A fiatalok kifejezetten stresszesnek élik meg a pályakezdést, melynek egyik legfőbb oka az, hogy bizonytalanok abban, hogy a most megszerzett tudásuk elegendő lesz-e jövőbeli pozíciójuk betöltéséhez. A mai, gyorsan változó világban a bizonytalanság és az útkeresés szinte minden generációt érinti, ezért a METU úgy döntött, egy saját TEDx konferencián foglalkozik a témával.
„A technológiai változásokkal párhuzamosan a tudás, mint fogalom is átalakult. Sokan úgy vélik, hogy kevésbé van szükségünk a szakmai, tudományos alapok megtanulására és a lexikális tudásra, hiszen az információ bárhol, bármikor elérhető” – mondta Tóth Ágnes, a Metropolitan Egyetem ügyfélkapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. „Valóban igaz, hogy egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan készségek, mint a kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kreativitás, kommunikáció vagy az együttműködésre való hajlam. Azonban csak akkor vagyunk képesek magas szinten gondolkodni, akkor lehetünk kreatívak, akkor tudunk összefüggéseket megállapítani dolgok között, ha azok a fejünkben vannak. Tehát a szaktudás bizony a jövőben is kritikus lesz.”
A világszerte ismert és számos globális kezdeményezést inspiráló TED-eseménysorozathoz kapcsolódva a METU A tudás almája című eseménye a modern információs társadalom kihívásait, az információhoz és tudáshoz való viszonyunkat, a megélés, a személyes tapasztalatok fontosságát, valamint a jövő tervezhetőségének kérdéseit vizsgálja egy fél napos rendezvény keretében. Az előadók a résztvevőkkel többek között az alábbi kérdésekre keresik majd a választ:
- Hogyan tudunk felkészülni egy olyan jövőre, amit nem tudunk megjósolni?
- Milyen tudás tesz képessé arra, hogy sikeresek legyünk a XXI. században?
- Mit jelent a tanulás ebben az évszázadban – és mit érdemes tanulnunk?
- Hogyan házasíthatjuk össze sikerrel a tudást, a bölcsességet és a felelősséget?
Az előadók között megtaláljuk az idegen kultúrák méltán elismert szakértőjét, Kepes Andrást, a szervátültetettek fotózásával foglalkozó André Kertész Nagydíjas fotóművészt, Szekeres Mátét és a Facebook live riporterként népszerűvé vált Szűcs Gergelyt is. Az előadók különleges szakmái, élettörténetei és tapasztalatai új megvilágításba helyezik a sikerhez szükséges tudásról alkotott képünket. További előadókról a konferencia honlapja és Facebook oldala szolgál folyamatosan frissülő információkkal. A 2017. október 19-ei eseményre jegyek a jegymester.hu oldalon kaphatók.
A TED világszerte számos előadásban foglalkozik az útkeresés és a munkába állás dilemmáival. A nemzetközi konferenciasorozat korábbi előadásainak összeállítását az alábbi linken nézheti meg: https://www.ted.com/playlists/313/talks_to_help_you_find_your_pu
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- Így lehet sikeres a vállalkozása!
- Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!
- 5G: Akár ötvenmilliárd összekapcsolt eszköz 2025-re
- Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
- Háromnaposra bővül az idei Országos Marketing Konferencia
- Betör a programozóképzések piacára a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- A magyar egyetemista vállalkozna, a külföldi multihoz menne
- Korunk kiemelkedően fontos témája lett a biztonság
- Fejlődés, növekedés és újabb együttműködési lehetőségek a Venture Capital Summit-on
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.