5 milliárd forint a Digitális Jólét Program Hálózat fejlesztésére
Országszerte legalább 1500 helyen lesznek elérhetőek a Digitális Jólét Program (DJP) Hálózat Pontok, melyek elsődleges feladata a polgárok ösztönzése az infokommunikációs eszközök használatára, korszerű digitális technológiai eszközök és felkészült szakemberek segítségével. A programot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) összesen 5 milliárd forintból valósítja meg, 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból.
Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos elmondta: Magyarországon a digitalizáció folyamata az utóbbi időben érezhetően felgyorsult, ehhez a DJP keretében hozott intézkedések is jelentős mértékben hozzájárultak. Elkészültek a következő évek digitális fejlesztési irányait meghatározó stratégiák és több fontos, európai viszonylatban is meghatározó döntést hoztunk a digitális ökoszisztéma valamennyi szereplőjével egyetértésben. A digitális átalakulás egy összetett, színes és esélyt teremtő társadalmi változás. A DJP célja, hogy ennek az átalakulásnak minden magyar ember a nyertese lehessen. Ehhez elengedhetetlen, hogy az állampolgárok és a munkavállalók egyaránt megfelelő digitális kompetenciákkal rendelkezzenek. 2017. október 2-től a kompetenciafejlesztő programok végrehajtását 1173 településen, 1415 Digitális Jólét Program Pontban 2116 Digitális Jólét Program Mentor segíti majd. A következő egy évben 1500 DJP Pont infrastrukturális fejlesztése történik meg a 21. század követelményeinek megfelelően. Célunk, hogy hazánk 2018-ra elérje, 2020-ra pedig meghaladja az Európai Unió átlagát a digitális írástudást és a digitális eszközök használatát illetően.
A közösségi internet-hozzáférési helyek fejlesztésének alapvető célja, hogy a pontok hozzájárulhassanak a digitális alapkészségek fejlesztéséhez, biztosítsák a digitális készségekkel nem rendelkező emberek számára az informatikai eszközöket, az internetelérést és az ehhez szükséges szakértői támogatást.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség által kiírt pályázatra 2017. november 15-ig lehet beadni a támogatási kérelmeket. A Digitális Jólét Program Hálózati Pontok kialakításához és fenntartásához a pályázóknak több kritériumnak is meg kell felelniük: legalább 30 Mbit/s sávszélesség biztosítása mellett valamennyi helyszínen kell lennie egy mentornak, aki a Digitális Jólét Program mentor képzését követően szakszerű segítséget tud nyújtani az érdeklődőknek. A pontok üzemeltetőinek vállalniuk kell a heti minimum 20 óra nyitvatartási időt is, ami alatt a szakképzett mentorok az érdeklődők rendelkezésére állnak.
Solymár Károly Balázs, az NFM infokommunikációért felelős helyettes államtitkára kiemelte: „Magyarország Kormánya elkötelezett abban, hogy a digitális világ nyújtotta előnyöket minden magyar állampolgár és minden magyar vállalkozás számára elérhetővé tegye. Lehetőséget teremtünk a digitális kompetenciák folyamatos fejlesztésére: korszerű eszközök, megfelelő szakmai segítség és infrastruktúra biztosításával teremtjük meg az esélyét annak, hogy a magyar emberek és a magyar gazdaság is a nemzetközi versenyben történelmi léptékű digitális átalakulás nyertesévé válhasson.”
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy mind az ezerötszáz ponton jelentős infrastruktúra-fejlesztést hajtanak végre. A megfelelő sávszélesség elérésének biztosítása mellett különböző informatikai eszközöket, laptopokat, szoftvereket, tableteket, projektorokat, okostelefonokat, nyomtatókat, az épületen belül és kívül is elérhető wi-fi hozzáférést építenek ki.
Kapcsolódó cikkek
- A szakmabeliek is több nőt szeretnének maguk között látni
- 7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- Az európai munkavállalók számára kulcsfontosságú a munkahelyi digitális innováció
- Digitalizáció a vállalati bankolásban
- A digitális átállás kulisszatitkai
- Kedvezményes mobilinternet a Telenortól
- Hiányoznak a digitális képességek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sintra AI: Az új digitális asszisztens
A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.