Az Ecommerce Hungary kiáll a magyar e-kereskedőkért
Az Ecommerce Hungary elítél minden e-kereskedelmi visszaélést és kiemelt fontosságúnak tartja a vásárlók biztonságát.
A Mall.hu ügy kapcsán hangsúlyozzák, hogy a külföldi tulajdonos a hazai vezetéssel együttműködve dolgozik a folyamatos üzletmenet mihamarabbi visszaállításáért. A magyar e-kereskedelem a tavalyi évben közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolított le és ez a szám az idén ismét jelentősen növekedni fog. A dinamikusan fejlődő elektronikus kereskedelem biztonságos, a jogszabályok széleskörűen védik a fogyasztók érdekeit.
Mint ismeretes, a héten történt összehangolt és több száz cégre kiterjedő hatósági akciók során a magyar elektronikus kereskedelem egyik legnagyobb szereplőjénél, a Mall.hu-nál is történtek hatósági intézkedések. A cég tulajdonosai minden rendelkezésre álló jogi eszközt igénybe vesznek azért, hogy minél előbb visszaállhasson a normál üzletmenet, valamint a már megrendelt árukat is megkaphassák a vásárlók.
Az Ecommerce Hungary a legnagyobb hazai e-kereskedelmi közhasznú egyesület, több mint 270 rendes taggal rendelkezik. Számos képzéssel, ajánlással segítik a magyar e-kereskedelem fejlődését. Az elektronikus vásárlás biztonságos, jogszabályok garantálják a vásárlók védelmét. A vásárlóknak például 14 napos elállási joguk van, így a webshopokban megrendelt árucikkeket ezen időn belül visszaküldhetik a kereskedőnek- mondta el dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke. Hozzátette: "Az Ecommerce Hungary Egyesület fontosnak tartja a jogszabályoknak megfelelően működő magyarországi e-kereskedelem támogatását, mindenfajta visszaélést, bűncselekményt elítélünk, elhatárolódunk minden, a piaci versenyt befolyásoló tisztességtelen magatartástól. A magyar e-kereskedelem biztonságos, stabil, dinamikusan fejlődik. Az online vásárlások kapcsán felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a legbiztonságosabb fizetési mód a bankkártyás fizetés. Ezt a fizetési módot használva a vásárlás összege kereskedő nem teljesítése miatti vitás helyzet esetén a kártyatársasági szabályok szerint visszajár még akkor is, ha a kereskedőnek nincs meg a lehetősége a visszafizetést önként teljesíteni. A reklamációt a kártyát kibocsátó banknál kell bejelenteni. A legbiztosabb olyan kereskedőnél vásárolni, ahol rendelkezésre áll online kártyás fizetés és/vagy kiszállítást végző futárszolgálatuknál lehetséges POS terminálon keresztül fizetni.”
A tavalyi év folyamán világszinten is kiemelkedő, 34 százalékos növekedési ütemet produkált az iparág. 4.600 000 honfitársunk, azaz a felnőtt internetezők 84 százaléka már vásárolt valamelyik e-kereskedőtől (forrás:eNet). Az online vásárlás a jelentős növekedés ellenére is biztonságos és megbízható, ezt többek között az is alátámasztja, hogy (i) 2017-ben a töredékére esett vissza a fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak száma, (ii) 2016-ban közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolítottak le a hazai e-kereskedők a magyar vásárlók nagy megelégedésére és ez a szám idén ismét jelentősen növekedni fog, (iii) folyamatosan újabb nagy szereplők lépnek be a magyar piacra.
A Mall.hu a vizsgálattól függetlenül újabb beruházás megvalósítását tervezi. A szolgáltatásaik bővítésével így ők is hozzájárulhatnak az elektronikus kereskedelem további erősödéséhez. Dr. Ormós Zoltán a magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséről szólva rámutatott: “Legutóbb a hazai viszonyok között kifejezetten óriásnak számító Alza indította el magyarországi működését, és számos más nagy szereplő belépésére is számíthatunk a közeljövőben. Ezt annak köszönhetjük, hogy a magyar e-kereskedelmi piac stabil és megbízható, a nemzetgazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő szektora,amely fokozottan védi a vásárlók érdekeit.”
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Itt a Black Friday – közel 3,5 millióan számítanak rá
- Fogyasztóvédelmi tanácsok online vásárláshoz
- Az eMAG-on idén akár 70 százalékos árengedményeket is találhat Black Friday napján
- E-kereskedelem Európában
- E-kereskedelem Európában
- Száguldanak a magyar webshopok
- Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását