Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
A Vodafone Magyarország folyamatos hálózatfejlesztései nyomán 2017-ben több mérföldkövet ért el, így a kiemelt fontosságot élvező lefedettség bővítés mellett a 4G+ szolgáltatás is egyre több helyen érhető el. Míg Budapest és Tatabánya mellett nyártól már a Balaton keleti medencéjében is élvezhető a technológia, addig az elmúlt időszakban számos további nagyvárosban is megkezdődött a szolgáltatás bevezetése.
A Vodafone folyamatosan fejleszti hálózatát, melynek köszönhetően a 4G hálózat esetén Budapesten a Vodafone kültéri lefedettsége közel 100%-os, a beltéri 98,1%-os, metróvonalak mentén pedig 99%-os, ami nemzetközi viszonylatban is kiemelkedőnek számít. A Vodafone Magyarország országos kültéri 4G lefedettsége pedig elérte a 95%-ot, s a fejlesztések tovább folytatódnak a kisebb falvakban, településeken is.
Ezen túlmenően a Vodafone elindította a fővárosban és Tatabányán a 4G+ szolgáltatást is az 1800MHz-es LTE frekvenciasáv bekapcsolásával. A 4G kapacitás megduplázása azért kiemelkedően fontos, mert így a vállalat még magasabb szinten szolgálhatja ki az előfizetők egyre növekvő sebesség- és adatigényét. A 4G+ szolgáltatás bekapcsolásával akár a 150Mbit/s-os elméleti letöltési sebesség is elérhetővé vált, ami azt jelenti, hogy a Vodafone ügyfelei – erre alkalmas készülékekkel és a lefedett területeken – egy nagyfelbontású (HD) filmet már néhány perc alatt képesek lehetnek letölteni. Az előfizetők így folyamatosan és kiváló minőségben élvezhetik az online streaming szolgáltatásokat. Idén nyártól pedig már a Balaton keleti medencéjében is elindult 4G+ szolgáltatását, ami a zsúfolt nyári időszakban egy kiemelten fontos terület.
Ami pedig a legfrissebb 4G+ híreket illeti: a 2600MHz-es LTE frekvenciasáv bekapcsolásával már Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Pécs, Szeged és Veszprém legforgalmasabb területein is elindították a Vodafone leggyorsabb hálózati szolgáltatásának tesztműködését, így az arra képes telefonokon ezekben a városokban az akár 225Mbit/s-os elméleti letöltési sebesség is elérhető.
A lefedettség fejlesztésében a szolgáltató jelenleg a 2014-es frekvencia tenderhez kapcsolódó kötelezettségeire fókuszál, az elsődleges cél a vidéki, gyéren lakott települések lefedésének szélesítése. Ennek köszönhetően az ország nagy részén elérhetővé válik a korszerű mobiltechnológia, amit (jellemzően az ország észak-keleti és dél-nyugati területein) új állomások építésével is biztosít a szolgáltató.
Ahogyan azt az elmúlt egy év legfontosabb fejlesztéseinek összegzése is mutatja, a Vodafone Magyarország a mobil szélessávú lefedettség bővítésére, illetve a hangszolgáltatások minőségének fenntartására és javítására helyezte a hangsúlyt az utóbbi időben. Mindezeket figyelembe véve nem meglepő, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra hozott, 3 magyarországi mobilszolgáltatót érintő nemzetközi, független mérése szerint a Vodafone Magyarország az eredményei alapján Európa élvonalába tartozik, hiszen a 800 fölötti pontérték e kategória ismérve.
„Technológiai vállalatként a Vodafone világszerte kiemelt figyelmet fordít a hálózat folyamatos fejlesztésére. Jelenleg a lefedettség további növelésére helyeztük a fő fókuszt, de emellett a háttérben elkezdtük az 5G hálózat néhány éven belüli bevezetéséhez szükséges előkészületeket is. A hálózatfejlesztési stratégiánkat igazolja az is, hogy a szolgáltatás minőségét tekintve jelenleg Európa élmezőnyébe tartozunk” – mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone a különböző fejlesztésekkel is a magas ügyfél elégedettségért küzd. Ennek sikerét bizonyítja, hogy az iparágban sztenderdnek számító NPS (net promoter score) mutatószámra vonatkozó felmérések azt mutatják, hogy a Vodafone Csoport országai közül a Vodafone Magyarország ügyfelei az egyik legelégedettebbek. Ez pedig az innovatív szolgáltatások és magas színvonalú ügyfélkiszolgálás mellett természetesen a kiváló és folyamatosan fejlődő hálózatnak köszönhető.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább bővülnek a Vodafone Pass csomagok
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- Vodafone 4G+ a Balatonnál is
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- A Telekom 4G+ mobilinternet már egész Budapesten elérhető!
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- 2016 végére a teljes mobil adatforgalom 70%-a már a 4G hálózaton fut a Telekomnál
- 1,2 Gbps feletti adatátviteli sebességet ért el mobilinterneten a Telenor
- Európa legnagyobb 4G roaming hálózata a Vodafone Magyarországé
- A Vodafone jelentős hálózatfejlesztéssel tovább javította beltéri lefedettségét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A NIS2 megfelelés és a MI-megoldások is megnehezítik a magyar cégek digitális átállását
Az informatika minden eddiginél gyorsabban fejlődik, így nem csoda, hogy ezt sokszor a cégek sem győzik követni. A felhőtechnológia néhány éve még modern kuriózumnak számított, ma már azonban elvárás, hogy bárhol is vagyunk, minden adat azonnal elérhető legyen. Ez a technológiai ugrás azonban nemcsak a rugalmas együttműködést és a munkavégzés szabadságát hozta el a cégek életébe. Ha nem szakszerű módon történik meg egy új IT rendszerre való átállás, az komoly kiberbiztonsági kockázatnak teszi ki a vállalatot. Egy rendszergazdának nemcsak az a feladata, hogy fejlessze a vállalat informatikai hátterét, a cég dolgozóit is oktatnia kell az új rendszerek használatára.
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.