Hagyjuk a csomagolást (is) a kobotokra!
A valódi gyárak összekapcsolása a virtuális valósággal meghatározó szerepet fog betölteni a globális gyártói folyamatokban. Az olyan akadályok leküzdésére, mint például a komplex működtető rendszerek vagy az adatok inkompatibilitása, a gyártók robotokat fognak beépíteni a már működő gépek és rendszerek hálózatába. A professzionális alkalmazásokban a robotok már jelentős hatással vannak az olyan területeken, mint például az összeszerelés, csavarozás, hegesztés vagy a csomagolás.
A gyártó cégek nem térhetnek ki az alól, hogy becsomagolják termékeiket, még akkor sem, ha ez egyhangú vagy akár megerőltető az alkalmazottaik számára. Ezen a ponton léphet be a folyamatba az automatizáció, amelynek köszönhetően a vállalatok érdekesebb és kreatívabb feladatok elé állíthatják alkalmazottaikat, miközben az ismétlődő munkákat más gyorsabban és olcsóbban végzi el.
Pár éve az automatizáció még azt jelentette, hogy a gyártóknak egy vagyont kellett költeniük méretes és nehéz ipari robotokra, amelyeket biztonsági kerítéssel kerítettek el, nehogy baleset érje az alkalmazottakat. Ma már viszont kisméretű, rugalmas és könnyűsúlyú robotokat – más szóval együttműködő, azaz „kollaboratív robotokat”, röviden „kobotokat” – használnak arra, hogy ismétlődő feladatokat automatizáljanak, méghozzá jóval megfizethetőbb módon.
A norvég hústermelő Nortura-nak szüksége volt például a palettázási folyamatának optimalizálására, de korlátozott alapterülettel és szűkös költségkerettel rendelkeztek. A megoldást a Universal Robots UR10 típusú robotjában találták meg, amely a mennyezetre szerelve nagyteljesítményű raklapozó rendszert biztosított a normálisan szükséges hely egyötöd részén. „Megközelítőleg 10-20%-át használtuk fel annak az alapterületnek, amelyre egy hagyományos robotnak szüksége lett volna.” – mondta Lars Bårdgard Åstveit, a közreműködő Rocketfarm AS fejlesztője.
A Universal Robots azon ügyfelei, akik a csomagolási feladatokat a kobotokra bízták, több száz emberi munkaórát spórolnak meg évente, ezzel is csökkentve az ideiglenes munkaerőre való támaszkodásukat. Emellett nem csak a helykihasználás gazdaságosabb, hanem a munkahelyi balesetek száma is csökken, a termelékenység pedig egyre csak javul.
De akár csomagolásra, akár más feladatok ellátására használják őket, nem csak a piacvezető vállalatok engedhetik meg őket maguknak, hanem a kis- és közepes méretű vállalkozások is kihasználhatják az általuk nyújtott előnyöket.
Kapcsolódó cikkek
- Robotokkal segíti adminisztratív dolgozóit a Ge Global Operations
- Panaszkezelés felsőfokon: rend(szer) a lelke mindennek!
- A jövő munkahelye: Robotként vagy velük együtt fogunk dolgozni?
- Tökéletesen légkondicionált áriák a Chemnitzi Operaházban
- Nulladik típusú találkozás az irodában
- Két magyar egyedülálló technológiát fejlesztett az okosotthonok vezérlésére
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- Az együttműködő robotok gyorsítják a robotika elterjedését
- Portrét is rajzol a legmodernebb robot
- UR+ néven indított új platformot a Universal Robots
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.