Adatbázisforgalmazók konferenciája
Az információs társadalomról a kancelláriaminiszter kifejtette: az internet az ötletektől a megvalósításokig tartó utat rövidíti le, és a termelési, kereskedelmi költségek mérsékléséhez járul hozzá. - Azzal, hogy a saját nyelvű internetoldalakat főleg a helyi, lokális felhasználók preferálják, a nyelvi sokszínűség is felértékelődik. Ez a jelenség így már nemcsak kulturális megfontolásokból, hanem az új gazdaság megerősödése miatt is fontos - mutatott rá Stumpf István.
Hangsúlyozta: a lokális tartalomipar szempontjából az EU-integráció nem a nemzeti érték, az országvagyon feladását jelenti, hanem az információk cseréjével a sokszínűség előmozdítását valósítja meg.
A kancelláriaminiszter emlékeztetett arra, hogy az EU az idén márciusban Lisszabonban döntött arról, hogy az elkövetkező évtizedben a világ legversenyképesebb tudásalapú gazdaságát alakítja ki.
- Jelenleg ugyan az internetoldalak 75 százaléka angol nyelvű és a 100 legforgalmasabb oldalból is 84 amerikai, ám például a mobilkommunikációt és a digitális televíziózást tekintve Európa világelső - mondta el Stumpf István. A tartalomipar szempontjából ellentmondásos a helyzet, hiszen míg a nyomtatott kiadásokból 51 százalékban Európa és csupán 38 százalékban Amerika részesül, addig az elektromos megjelenítések 52 százaléka amerikai és csak 33 százaléka európai származású.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében