A Nokia és a Vodafone segítség katasztrófahelyzetben

forrás: Prím Online, 2018. január 4. 10:38

A Vodafone Magyarország és a Nokia együttműködésében tesztelt Nokia Saving Lives lehetővé teszi, hogy katasztrófahelyzetben a leggyorsabban és leghatékonyabban nyújtsanak segítséget a szakemberek. A megoldás keretén belül létrehozott ideiglenes 4G hálózathoz kapcsolódó drónok segítségével ugyanis pillanatok alatt láthatóvá válik, hogy hol és milyen jellegű segítségre van szükség.

Katasztrófahelyzetben emberi életek múlhatnak a gyors reagáláson. Hatalmas kihívás továbbá a helyszínre érkező mentőalakulatoknak, hogy pontosan láthassák, merre kezdjék meg a munkát, ám a Vodafone és a Nokia együttműködése, illetve a technológia jóvoltából ez a probléma a jövőben megoldódni látszik.

 

A Nokia Saving Lives projekt célja, hogy új technológiák alkalmazásával hatékonyabb megoldást nyújtson a katasztrófa sújtotta területek feltérképezésében. A megoldás alapját a Nokia által fejlesztett Nokia Ultra Compact Network elnevezésű, „hátizsák-méretű” 4G mobil hálózat jelenti, amelynek segítségével percek alatt lehet 4G hálózatot létrehozni. A megoldás fontos részét képezik a hálózathoz csatlakozott drónok, amelyekre nagy felbontású kamerát, vagy a látási viszonyoktól függően például hőkamerát szerelnek a túlélők keresésére. Ez a nehezen megközelíthető, vagy különösen szennyezett területeken nyújt igazán nagy segítséget és a mentési munkálatok hatékonyabb megszervezését segíti elő. 

 

 

Ezt a már Finnországban, a Nokia központjában is bemutatott életmentő megoldást és technológiát itthon először a Balaton felvidéken volt alkalma kipróbálni a Vodafone és Nokia mérnökeinek, akik a drónokra erősített mérőtelefonok segítségével tudtak különböző magasságokban átfogó módon méréseket, teszteket elvégezni, így tökéletesítve a technológiát. A komplex megoldást itthon a Vodafone 2600 MHz-es FDD frekvenciájára kapcsolódva tesztelték.

 

A katasztrófában nyújtott segítség egyébként nem ismeretlen a Vodafone számára – korábban többek közt már az Irma hurrikán sújtotta területeken is bevetették az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot, mellyel 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a túlélők számára. Az Instant Network 3G prototípusát a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemeltetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert tervezték.

 

A Vodafone Instant Network és a Nokia Saving Lives tökéletesen kiegészítik egymást, hiszen míg ez előbbi 2G és 3G hálózatot biztosít hanghívásokhoz a katasztrófa helyzetek alatt, az utóbbi segítségével már a 4G hálózat is elérhetővé válik a nagysebességű adatátvitelt igénylő alkalmazásokhoz, így például a nagy felbontású videó streaminghez. Ennek köszönhetően nem kell többé tartani hosszabb hálózatkieséstől a kritikus alkalmazások, a videók és drónok használatakor sem és a mentőalakulatok gyorsan kaphatnak precíz adatokat, amelyeknek döntő jelentősége van a mentési folyamat alatt.

 

 

A Vodafone munkatársai kiküldetésen az Instant Network eszközzel.

 

A Nokia és Vodafone kiemelt figyelmet fordítanak a technológiai innovációra, céljuk, hogy mindenki részesüljön az ezekből fakadó élményekből és előnyökből. A Nokia Saving Lives tökéletesen illeszkedik ezen törekvésekhez, ugyanis bevetve a mobilkommunikációt, a drón technológiát, a nagy felbontású, valós idejű adatokat nyújtó videó- és infravörös kamerákat, valamint egyéb szenzoros érzékelőket, biztonságosabbá teszi az emberek életét.

 

„Hiszünk abban, hogy a technológiával életeket is menthetünk, és nagyon büszkék vagyunk, hogy a Vodafone-nál a munkatársaink ennyire nyitottak az innovációra, a kooperációra és a legújabb technológiákra. Bízok benne, hogy a jövőben még számtalan hasonlóan izgalmas és fontos együttműködésre lesz lehetőségünk partnereinkkel.” - mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.

 

„Nagy öröm számomra, hogy a Nokia Globális Technológiai Központjának budapesti csapata ilyen szoros együttműködésben dolgozik a Vodafone Magyarországgal a Nokia Saving Lives projekten. Fontos, hogy a közszolgálati szervek fokozni tudják a katasztrófavédelem és egyéb mentőegységek helyzetfelmérési képességét és munkájuk hatékonyságát ezeknek az új közbiztonsági és sürgősségi megoldásoknak köszönhetően. Így ügyfeleinkkel együttműködve a magyarországi innovációs tevékenységünk az emberek javát szolgálja az egész világon.” - mondta Mihálka Gergely, a Nokia Globális Technológiai Központjának budapesti vezetője.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A fiatalokat célzó digitális kampányáért kapott nemzetközi díjat a K&H

A digitális reklámozás kategóriában nyert bronzérmet a Mediaspace Global Changemakers' Awards díjátadón a K&H Bank. A rangos nemzetközi megmérettetésen a "Bank of Legends" kampányt ismerték el.

2024. november 13. 19:51

A Neumann Társaság átadta az év informatikai szakembereinek és kutatóinak járó hagyományos díjait

Tizenhárom hazai informatikus szakember kiemelkedő munkásságát díjazta a Neumann Társaság és a HUN-REN SZTAKI a „Velünk élő robotok – a sebészrobottól a robotkutyáig” című konferencián. A rangos eseményen adták át a társaság hagyományos elismeréseit, amelynek keretében a hazai informatika kiemelkedő kutatóinak és oktatóinak tevékenységét ismerik el.

2024. november 13. 16:33

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben. A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

2024. november 13. 11:50

Átütő sikerként értékelik a kiállítók az 56. Műegyetemi Állásbörzét

A szervezők munkájával, az előzetes tájékoztatással és az ügyintézéssel is maradéktalanul elégedettek voltak az 56. Műegyetemi Állásbörze kiállítói. A rendezvényt követően készített felmérés szerint a résztvevő vállalatok kiemelkedően jónak ítélték az esemény előtti és alatti kommunikációt, a többség a látogatók számával is elégedett volt. A következő állásbörzét 2025. március 11-12-én rendezik, a megkérdezett cégek 90 százaléka arra készül, hogy kiállítóként ismét megjelenik majd az eseményen.

2024. november 13. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25