A Nokia és a Vodafone segítség katasztrófahelyzetben
A Vodafone Magyarország és a Nokia együttműködésében tesztelt Nokia Saving Lives lehetővé teszi, hogy katasztrófahelyzetben a leggyorsabban és leghatékonyabban nyújtsanak segítséget a szakemberek. A megoldás keretén belül létrehozott ideiglenes 4G hálózathoz kapcsolódó drónok segítségével ugyanis pillanatok alatt láthatóvá válik, hogy hol és milyen jellegű segítségre van szükség.
Katasztrófahelyzetben emberi életek múlhatnak a gyors reagáláson. Hatalmas kihívás továbbá a helyszínre érkező mentőalakulatoknak, hogy pontosan láthassák, merre kezdjék meg a munkát, ám a Vodafone és a Nokia együttműködése, illetve a technológia jóvoltából ez a probléma a jövőben megoldódni látszik.
A Nokia Saving Lives projekt célja, hogy új technológiák alkalmazásával hatékonyabb megoldást nyújtson a katasztrófa sújtotta területek feltérképezésében. A megoldás alapját a Nokia által fejlesztett Nokia Ultra Compact Network elnevezésű, „hátizsák-méretű” 4G mobil hálózat jelenti, amelynek segítségével percek alatt lehet 4G hálózatot létrehozni. A megoldás fontos részét képezik a hálózathoz csatlakozott drónok, amelyekre nagy felbontású kamerát, vagy a látási viszonyoktól függően például hőkamerát szerelnek a túlélők keresésére. Ez a nehezen megközelíthető, vagy különösen szennyezett területeken nyújt igazán nagy segítséget és a mentési munkálatok hatékonyabb megszervezését segíti elő.
Ezt a már Finnországban, a Nokia központjában is bemutatott életmentő megoldást és technológiát itthon először a Balaton felvidéken volt alkalma kipróbálni a Vodafone és Nokia mérnökeinek, akik a drónokra erősített mérőtelefonok segítségével tudtak különböző magasságokban átfogó módon méréseket, teszteket elvégezni, így tökéletesítve a technológiát. A komplex megoldást itthon a Vodafone 2600 MHz-es FDD frekvenciájára kapcsolódva tesztelték.
A katasztrófában nyújtott segítség egyébként nem ismeretlen a Vodafone számára – korábban többek közt már az Irma hurrikán sújtotta területeken is bevetették az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot, mellyel 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a túlélők számára. Az Instant Network 3G prototípusát a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemeltetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert tervezték.
A Vodafone Instant Network és a Nokia Saving Lives tökéletesen kiegészítik egymást, hiszen míg ez előbbi 2G és 3G hálózatot biztosít hanghívásokhoz a katasztrófa helyzetek alatt, az utóbbi segítségével már a 4G hálózat is elérhetővé válik a nagysebességű adatátvitelt igénylő alkalmazásokhoz, így például a nagy felbontású videó streaminghez. Ennek köszönhetően nem kell többé tartani hosszabb hálózatkieséstől a kritikus alkalmazások, a videók és drónok használatakor sem és a mentőalakulatok gyorsan kaphatnak precíz adatokat, amelyeknek döntő jelentősége van a mentési folyamat alatt.
A Vodafone munkatársai kiküldetésen az Instant Network eszközzel.
A Nokia és Vodafone kiemelt figyelmet fordítanak a technológiai innovációra, céljuk, hogy mindenki részesüljön az ezekből fakadó élményekből és előnyökből. A Nokia Saving Lives tökéletesen illeszkedik ezen törekvésekhez, ugyanis bevetve a mobilkommunikációt, a drón technológiát, a nagy felbontású, valós idejű adatokat nyújtó videó- és infravörös kamerákat, valamint egyéb szenzoros érzékelőket, biztonságosabbá teszi az emberek életét.
„Hiszünk abban, hogy a technológiával életeket is menthetünk, és nagyon büszkék vagyunk, hogy a Vodafone-nál a munkatársaink ennyire nyitottak az innovációra, a kooperációra és a legújabb technológiákra. Bízok benne, hogy a jövőben még számtalan hasonlóan izgalmas és fontos együttműködésre lesz lehetőségünk partnereinkkel.” - mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
„Nagy öröm számomra, hogy a Nokia Globális Technológiai Központjának budapesti csapata ilyen szoros együttműködésben dolgozik a Vodafone Magyarországgal a Nokia Saving Lives projekten. Fontos, hogy a közszolgálati szervek fokozni tudják a katasztrófavédelem és egyéb mentőegységek helyzetfelmérési képességét és munkájuk hatékonyságát ezeknek az új közbiztonsági és sürgősségi megoldásoknak köszönhetően. Így ügyfeleinkkel együttműködve a magyarországi innovációs tevékenységünk az emberek javát szolgálja az egész világon.” - mondta Mihálka Gergely, a Nokia Globális Technológiai Központjának budapesti vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- A ZEISS beszáll a Nokia okostelefonok képalkotó megoldásainak fejlesztésébe
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Európa legnagyobb 4G roaming hálózata a Vodafone Magyarországé
- Új szereplők a Vodafone sajátmárkás kínálatában
- A Vodafone részt kér a vezetékes tortából
- A Vodafone jóvoltából újra látogatható Magyarország legmagasabb kilátója
- Új Vodafone okostelefonok a nyári barangolásokhoz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.