Több mint félmillió hívást kezelt tavaly a MÁVDIREKT
Év elején ünnepelte negyedik születésnapját a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat, amelyet 2014. január 3-án szerveztek vissza a MÁV-START-ba a szolgáltatással addig megbízott vállalkozástól.
Ez a lépés tette lehetővé a MÁVDIREKT szolgáltatási színvonalának javítását, a vasúti személyszállítási közszolgáltatás minőségi fejlődésével egy ütemben. Az ügyfélszolgálathoz beérkezett átlagosan napi 1500 érdeklődés, észrevétel is jelzi a MÁVDIREKT töretlen népszerűségét. Egy tavalyi elégedettségi felmérésen 4,95 pontot, azaz ötös osztályzatot adott a 800 megkérdezett utas, az ügyfélszolgálat munkáját értékelve.
A MÁVDIREKT szolnoki székhelyű call centerében összesen harmincnégy vasutas ad azonnali tájékoztatást az átlagosan napi 1460 telefonhívásra és 60 e-mailre – jellemzően menetrenddel és díjszabással kapcsolatos kérdésekben. 2017-ben 3 százalékkal több, mintegy 530 ezer hívás érkezett a telefonos ügyfélszolgálathoz, és a megválaszolási arány elérte a 98 százalékot, vagyis 100 hívásból mindössze kettő nem jutott el az ügyintézőkhöz. Háromszázezren belföldi, 100 ezren nemzetközi utazási információt kértek 2017-ben. Az érdeklődés a késő tavaszi, nyári időszakban a legintenzívebb, akkor akár közel 60 ezer hívást is fogad havonta a szolgáltató.
Az átlagos ügyintézési idő belföldi információ kérésekor 2,22 perc, míg nemzetközinél 3,38 perc volt. Az átlagos várakozási idő csupán 20,1 másodperc, amely a telefonos ügyfélszolgálatok között kiemelkedően jó arány.
A MÁVDIREKT folyamatosan törekszik a szolgáltatás színvonalának emelésére, az ügyfélszolgálatosoktól pedig alapvető elvárás a kedves, gyors és teljes körű tájékoztatás. A call centerben dolgozók munkáját és összességében a MÁVDIREKT-et is kedvezően ítélik meg a szolgáltatást igénybe vevő utasok. Egy 2017 novemberében végzett telefonos ügyfél-elégedettségi felmérés alapján megközelítőleg 800 utas – 1-től 5-ig terjedő skálán – 4,95 pontra értékelte az ügyfélszolgálat munkáját, amely csaknem teljes körű elégedettséget mutat a szolgáltatással kapcsolatban.
A MÁV-START ügyfélszolgálata kezeli a 06 80 630-053-as, díjmentesen hívható telefonszámot is, amelyen a mozgáskorlátozottak, illetve hozzátartozóik előre bejelenthetik igényüket és megrendelhetik az akadálymentesített szolgáltatásokat. A zöldszámra összesen 4000 hívás érkezett tavaly, ez csaknem 6 százalékkal több, mint 2016-ban.
Az elveszített és megtalált értékek száma is jelentősen nőtt 2017-ben: 2016-hoz képest 27 százalékkal több, 948 tárgy került vissza gazdájához a MÁVDIREKT közvetítésével; az érintett utasoktól számtalan köszönet érkezett a vasúttársasághoz. Ilyen dicsérettel illette a vasutasokat és az ügyfélszolgálatosokat az az utas is, aki az Ung InterCity-vel utazott Debrecenbe, és leszállást követően vette észre, hogy a – nagy értékben, ajándékként vásárolt – kávékapszulákat tartalmazó csomagját a vonaton felejtette. Az utas felhívta az ügyfélszolgálatot, elmondta a történteket, az ügyintéző pedig azonnal felvette a kapcsolatot a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálóval, aki a megadott helyen megtalálta a csomagot. A jegyvizsgáló felajánlotta, hogy egy későbbi időpontban személyesen visszaviszi a táskát Debrecenbe – ez meg is történt, így az utasnak nem kellett saját költségén Záhonyba mennie a kávékapszulákért.
A MÁV-START telefonos ügyfélszolgálata, a MÁVDIREKT könnyen kezelhető telefonos menürendszerében – a megfelelő szolgáltatás kiválasztása után – képzett szakemberek nyújtanak gyors és szakszerű segítséget az érdeklődőknek. A +36 (1) 3 49 49 49-es, Telekom-hálózatból a +36 (30) 499 4999-es, Telenor-hálózatból a +36 (20) 499 4999-es, Vodafone-hálózatból pedig a +36 (70) 499 4999-es számon hívható ügyfélszolgálat éjjel-nappal rendelkezésre áll – igény esetén angol nyelven is –, legyen szó belföldi és nemzetközi információkról, jegyvásárlási lehetőségekről vagy mozgássérültek utazásának megszervezéséről. A kérdések az informacio@mav-start.hu e-mail-címre is eljuttathatók a MÁVDIREKT munkatársainak.
Kapcsolódó cikkek
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Még több, akár kétszámjegyű kedvezmény decembertől az e-vonatjegyekre
- Testkamerákat tesztelnek a jegyvizsgálók
- Hív a Sziget, jár a MÁV!
- Nagyon bejön az utasoknak az e-vonatjegy és az internetes vásárlás
- Világszerte egyedülálló beszédfelismerő rendszer fejlesztésére kerül sor a Nextent Informatika Zrt. vezetésével
- A MÁV átállt az új, hárommilliárdos, informatikai háttérrel támogatott közlekedésfejlesztési rendszerére
- Tartsa bérletét új típusú személyazonosító igazolványán!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.