Itt a költségcsökkentési stratégiák új generációja

forrás: Prím Online, 2018. január 30. 13:09

Akár 30 százalékos, fenntartható költségcsökkentést is hozhat a vállalkozások számára az új digitális technológiák alkalmazása. A Deloitte felmérése szerint azonban a rövid távú stratégiákat alkalmazó cégek közel kétharmada még a mérsékelt költségcsökkentési céljait sem tudta elérni.

A Deloitte első alkalommal tette közzé a globális költséggazdálkodási felmérésének eredményeiről szóló jelentését, amelyben bemutatja, hogy az diszruptív technológiák milyen új kihívásokat és lehetőségeket tartogatnak a költséggazdálkodás területén. A több mint ezer felsővezető megkérdezésével készült, költséggazdálkodási stratégiákra összpontosító globális felmérés eredményeiből kiderül, hogy világszinten a cégek túlnyomó része, 86 százaléka nagy hangsúlyt fektet a költségcsökkentésre. A vállalkozások mintegy fele, 45 százaléka célzott meg kevesebb, mint 10 százalékos költségcsökkentést, viszont a cégek közel kétharmadának, 63 százalékának így sem sikerült elérnie a céljait. A digitális technológiák korszakának kezdetén a vállalkozásoknak két választásuk van: új technológiákat alkalmaznak, és kihasználják a stratégiai költséggazdálkodásban rejlő lehetőségeket, vagy maradnak az idejétmúlt és egyáltalán nem hatékony, a nyereségesség növelésére összpontosító modelleknél.

 

„Új jelenségnek lehettünk szemtanúi az utóbbi időben: az elterjedőben lévő digitális megoldások, például a kognitív technológiák, az adatelemzés, a robotika és az automatizálás is egyre inkább a hatékony költséggazdálkodás motorjaivá válnak” – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető partnere. „Elérkezett a költséggazdálkodás új korszaka, és azok a cégek, amelyek nem tudnak lépést tartani az innovációval, és megrekednek a hagyományos költséggazdálkodás szintjén, egész biztosan hátrányba fognak kerülni a haladóbb versenytársaikkal szemben.” 

 

Napjainkban a vállalkozások egy rendkívül komplex és dinamikus üzleti környezetben működnek. A Deloitte felmérése szerint azonban a világcégek jelentős része, 40 százaléka ugyanazokat a sztenderd költséggazdálkodási technikákat alkalmazza, és rugalmatlan, rövid távú megoldásokra hagyatkozik, mint amilyen például a kiadások csökkentése. Napjaink gyorsan változó és bizonytalan üzleti világában ezek a módszerek a legtöbb esetben képtelenek megfelelni a folyamatosan átalakuló prioritásoknak.

 

Út a digitális korba

A digitális technológiákat, így például a kognitív adatelemzést, a robotikát és az automatizálást aktívan alkalmazó cégek esetében olyan, stratégiai szintű átalakulás várható, amely egész iparágakat formálhat át gyökeresen, és akár 30 százalékos, vagy azt meghaladó mértékű, fenntartható költségcsökkentést is eredményezhet. A legtöbb globális cég azonban messze nem optimálisan működik, ha a költséggazdálkodásról van szó. Szerencsére van néhány olyan intézkedés, amelyek segítségével a vállalkozások elindulhatnak az átalakulás útján, és kiaknázhatják a kínálkozó lehetőségeket:

   

  • A kognitív technológiák, az adatelemzés és az automatizálás alkalmazása – Ezek a digitális technológiák messze meghaladják az emberi teljesítőképesség határát, ezáltal lehetővé teszik a cégek számára, hogy hatalmas mennyiségű adatot tudjanak elemezni, és azonosítani tudják a legígéretesebb megtakarítási lehetőségeket. Ezek a technológiák segítenek a hatékonyság és az eredményesség javításában, az új platformok pedig biztosítják a költséghatékony működést a vállalkozás egészére kiterjedően.
  • Szakértelem és tapasztalat megszerzése – Az új generációs digitális megoldások helyes alkalmazásához elengedhetetlen a megfelelő know-how. Fontos, hogy a cégek a legjobb szakértőkkel dolgozzanak a digitális adatelemzés, az adattudományok és az automatizálás területén, és felkészítsék a vezetőiket arra, hogy magukévá tegyék a legkorszerűbb és leghatékonyabb költségcsökkentési stratégiákat. 
  • Innovatív megoldások alkalmazása – A költségek csökkentéséhez új eszközökre, új növekedési lehetőségekre és dinamikusabb stratégiákra van szükség. Szakítani kell a hagyományos, elavult működési modellekkel, és át kell venni a leginnovatívabb digitális megoldásokat.

 

„A költségekre és a növekedésre egyidejűleg összpontosítani olyan “spórolj, hogy növekedj” gondolkodásmódot tükröz, amely során a vállalatok a költségmegtakarítást alkalmazzák a növekedési erőfeszítések és kezdeményezések finanszírozásának stratégiai eszközeként - a jövedelmezőség feláldozása nélkül. Ez a gondolkodásmód a világ minden táján érvényesül” – mondta el Mérth Balázs.

 

Napjaink gyorsan változó globális üzleti környezetében és az egyre élesedő versenyben a hatékony költséggazdálkodás egyre inkább stratégiai jelentőségre tesz szert az innovatív vállalkozások körében. Azok a cégvezetők, akik bátran alkalmazzák az új digitális technológiákat, és felismerik, hogy milyen előnyökkel jár, ha a legkorszerűbb költséggazdálkodási és nyereségnövelő megoldásokat használják, a jövőben maximálisan ki fogják tudni aknázni az úttörő innováció által kínált lehetőségeket.

 

Ha kíváncsi a Deloitte globális költséggazdálkodási felmérésének részletes eredményeire, látogasson el a Deloitte weboldalára.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01