A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
Egyre népszerűbbek a kínai webáruházak a magyarok körében: a vásárlások mozgatórugója a minőség, a jó ár-érték arány és a rendelés izgalma. Emellett a Rendeljkínait.hu kérdőívét kitöltők többsége, közel kétharmaduk látja úgy, hogy kínai webshopokból rendelni biztonságos, nem jár anyagi kockázattal.
A rendszeresen kínai webshopokból távol-keleti termékeket rendelők körében mára már szinte teljesen kihalt az a nézet, amely szerint a kínai elektronikai termékek minősége a gagyi kategóriába esik – derül ki a Rendeljkínait.hu platformcsalád belső felméréséből. A válaszadók 78 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy ”a kínai termékek minősége megfelelő, nem gagyi”, százból 14 kitöltő fogalmazott meg semleges véleményt, míg alig 8 százalékuk tartja silány minőségűnek a kínai elektronikai kütyüket. A megkérdezettek több mint háromnegyede, egészen pontosan 77 százaléka azzal az állítással is egyetért, hogy a kínai termékek minősége vetekszik az európai és amerikai márkákéval.
A magyar internetes vásárlók évekig tartottak a távol-keleti online boltok használatától, ma már azonban az anyagi kockázatoktól sem nagyon félnek: a kérdőív kitöltőinek 63 százaléka szerint kifejezetten biztonságos kínai webáruházakból vásárolni. „Kockázat természetesen mindig van, azonban ha a legnagyobb, legmegbízhatóbb áruházakból rendelünk és kártyaadatainkat lehetőleg ne adjuk meg, helyette használjunk online fizetési megoldást. Nagy segítséget jelenthet egy olyan magyar partner is, akinek a legnagyobb webáruházakhoz közvetlen kapcsolata van, így tudja támogatni az ügyintézést, az esetleges reklamációt ” – mutatott rá Bicsérdy Gergő, a Rendeljkínait.hu platformcsalád alapító-tulajdonosa. Ennek ellenére a kérdőív válaszadóinak 18 százaléka tart anyagi kockázattól, amikor kínai online felületen vásárol.
Még a Kínából rendszeresen rendelő magyarok több mint fele – 56 százalékuk – is elismeri, hogy a távol-keleti márkák és termékek ma még javarészt ismeretlenek a hazai lakosság körében. A megkérdezettek 22 százalékának ebben a kérdésben semleges a véleménye, míg a maradék 22 százalék szerint viszont egészen ismertek hazánkban is a kínai elektronikai termékek és márkák.
A kínai termékek „menőségének” megítélése kapcsán erősen megoszlik a válaszadók véleménye: a kérdőívet kitöltők 36 százaléka nem érzi sem menőnek, sem cikinek a kínai termékek vásárlását, ők semlegesek a témát illetően, száz megkérdezett közül 15 kicsit, 16 pedig már inkább menőnek gondolja a távol keleti termékek használatát. „A válaszolók 23 százaléka szerint egyáltalán nem menő Kínából rendelni – őket valószínűleg az alacsony árak és az online vásárlás kényelme vonzzák mégis” – mutatott rá a vásárlói attitűd kapcsán Bicsérdy Gergő.
Érdekes eredményt hoztak az arra a kérdésre adott válaszok, hogy mennyire ítélik meg izgalmasnak a kínai webshopok használatát a magyar rendelők. A kitöltők 67 százaléka szerint Kínából rendelni jó kaland. „A rendelés ”kalandossága” elsősorban abból fakad, hogy a termék nagy utat tesz meg az eladótól a vevőig, és ez alatt sok minden történhet vele – ráadásul korábban sosem tudhattuk pontosan, hogy mit kapunk a pénzünkért, és ez a nosztalgia még áthatja ezt a fajta vásárlást. Egyszerűen izgalmas, amikor a csomag kézhezvételét egy több hetes várakozás előzi meg” – magyarázza Bicsérdy Gergő a kitöltők által megadott válaszokból levonható tanulságot.
Kapcsolódó cikkek
- Tarol a robotporszívó kínából rendelő magyarok körében
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban
- Bálint-napi ajándékötletek az eMAGtól
- E-kereskedelem: a női vásárlók, az okostelefon-használat és a mosogatógép-tabletta az élen
- Az eMAG összegyűjtötte a tíz legkeresettebb és a tíz legfurcsább keresőkifejezést a tavalyi évből
- Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal
- Aznapi kiszállítással segíti a karácsonyi vásárlókat az eMAG
- eMAG Black Friday 2017: növekvő mobilvásárlás
- Rekordszámú érdeklődés az eMAG Black Friday akciói iránt az első két órájában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jelentős beruházással pörgeti fel az adatközponti megoldások gyártását a Schneider Electric
Az eddigi 7 ezerről 12 ezer négyzetméterre növelte előregyártott adatközponti rendszereket készítő barcelonai üzeme méretét a Schneider Electric. Az Omdia elemzése szerint az előregyártott moduláris adatközpont-rendszerek globális forgalma 2027-ben elérheti a 8,6 milliárd dollárt.
Forradalmi áttörés az energiatárolásban: Bemutatkozik a sóalapú akkumulátor már 2025-ben
Az energiatárolás forradalmi újítás előtt áll. Miközben a lítiumion akkumulátorok uralják a piacot, az új magyar fejlesztésű nátriumion akkumulátor alapjaiban írhatja át az energiatárolás szabályait. Ez a technológia nemcsak fenntarthatóbb és biztonságosabb, hanem az otthonok és vállalkozások energiafelhasználását is új szintre emeli. Az innováció mögött álló Nádorfi Árpád nemrég elnyerte a 2024-es „Business Champions of Central Europe” díjat, amelyet a fenntarthatóság és az innováció terén elért kiemelkedő eredményeiért ítéltek oda neki. Az elismerés, a szakmai vezetése mellett, a csapata által kifejlesztett technológia globális jelentőségét is tükrözi.
A Kyndryl Magyarország elnyerte a 2024-es Great Place To Work minősítést
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója büszkén jelenti be, hogy Magyarországon elnyerte a Great Place To Work minősítést. A rangos elismerés kizárólag azon alapul, hogy a jelenlegi munkatársak mit mondanak a Kyndrylnél szerzett tapasztalataikról. A Great Place To Work a munkahelyi kultúra, a munkavállalói élmény és a vezetői magatartás globális elismerése, amely bizonyítottan piacvezető bevételt, a munkavállalók megtartását és fokozott mértékű innovációt eredményez.