Rangos nemzetközi díjak Magyarországnak
A digitális kompetenciák világában Magyarország világraszóló eredményt ért el: két jelentős nemzetközi díjat is magyar pályázat vitt el a több mint 100 országot felsorakoztató mezőnyben.
Best Practice (Legjobb Gyakorlat)-díjat kapott az IKT pedagógusoknak és az IT biztonság modul – mindkettő a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) által fejlesztett, komplex oktatási anyag, amely a társadalom számára nélkülözhetetlen digitális készségeket fejleszt.
A nonprofit tudományos egyesület által kifejlesztett IKT pedagógusoknak modul a nem informatika szakos pedagógusok számára ad olyan módszertani tudást, amely a digitális bennszülöttek között, a modern oktatásban kulcsfontosságú: ezáltal Interaktívan, Kreatívan Taníthatnak (IKT) az oktatók. Az NJSZT a társadalom iránti elkötelezettség jegyében ingyenes tananyagot biztosít, amely bárki számára hozzáférhető. Az IKT pedagógusoknak modult a világon elsőként hazánkban vezették be – de ma már nemzetközi mintaként szolgál.
Az IT biztonság modul – melyhez szintén akár a modul elvégzésétől függetlenül is hasznos, ingyenes tankönyvet jelentetett meg az NJSZT a Nemzeti Kibervédelmi Intézettel közösen – olyan problémákra irányítja rá a figyelmet, mint az internetes zaklatás és az adatlopások, ezzel pedig a felhasználói tudatosság növelését segíti radikális módon az évenként frissíteni kívánt tananyag. A téma fontosságát jelzi, hogy a modulhoz megjelent tankönyvet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem is ajánlott munkaként hasznosítja.
A Best Practice-díjakat négy kategóriában adta ki a nemzetközi ICDL közösség – melyben az európai, azaz ECDL-országokon túl az összes földrész országai benne foglaltatnak, összesen több mint 100 nemzet képviselteti magát benne. Magyarország volt az egyetlen ország, amely két kategóriában is Best Practice-díjat nyert: az ITK pedagógusoknak az oktatás-, míg az IT biztonság a társadalmi felelősség kategóriájában.
„Szerintünk nagyon fontos kérdésekre sikerült olyan megoldásokat kínálni, amelyek egy világversenyben is az abszolút élmezőnybe kerültek” – kommentálta a hírt Alföldi István, az NJSZT ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint a hagyományosan E-vel rövidített (ECDL) jogosítvány már sok éve a világ minden táján elérhető (ICDL), tehát világszabvány lett, amely egyre sikeresebb tényező a digitális írástudás terjesztésében.
Az idén 50 éves NJSZT több mint két évtizede a digitális írástudás vezető szervezete Magyarországon – a hazánkban általa bevezetett ECDL (Európai Számítógép-használói Jogosítvány) rendszerében eddig több mint félmillió magyar állampolgár vett részt.
„Mindent megteszünk, hogy a Digitális Jólét Program – DJP -, azon belül a Digitális Oktatási Stratégia – DOS – célkitűzéseivel 110 %-ban összhangban lévő programunk versenyelőnyhöz segítse Magyarországot” – összegezte Alföldi István.
Az oktatásban és a társadalmi felelősség kérdésében immár nemzetközi díjat nyert NJSZT kész az ezzel kapcsolatos tapasztalatait minden olyan fórummal megosztani, amely a magyar lakosság digitális jól-létét szolgálja.
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- Győző győzött - új helyszínen az NJSZT tárlata
- Mi kell a digitális jól-léthez?
- Kovács Győző kalandozásai Informatikában
- Jánosi Marcell táblaavató
- Közös oktatási projektet valósít meg a PTE és az NJSZT
- Félelem és Védelem – konferencia az IT biztonságról
- Biztonságtudatosság újratöltve
- Örülj a változatosnak! – új tanév, új kihívások
- Nekem 8(bit) – kiállítás egy nemzedék kedvenc számítógépeiről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.