#CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
Becslések szerint Magyarországon a női szakemberek aránya 8-10% körül van a technológiai szektorban, amellett, hogy továbbra is közel 25.000 programozói állás vár betöltésre. Ezen szeretne változtatni a Vodafone kezdeményezése, a #CodeLikeAGirl, amely az első alkalom sikere után augusztus végén ismét fiatal lányok számára hirdet kódolási tábort.
Sokan tisztában vannak azzal, hogy a programozás napjaink egyik legkeresettebb készsége, amely általában jól fizető, biztos karriert kínál. Ugyanakkor kevesek számára nyilvánvaló, hogy a kódolás és a programozói szemlélet könnyen tanulható, és hogy a közhiedelemmel ellentétben nem „fiús” szakterületről van szó. Ezt bizonyítja, hogy a világ első programozója, George Byron angol költő lánya, Ada Lovelace volt, aki jóval a modern számítógép feltalálása előtt megírta a világ első számítógépes programját.
A számítástechnika történetében megannyi női név bukkan fel, azonban ahogy a számítógépek egyre inkább „fiús” eszközzé váltak, úgy a nők lassan kikoptak a programozói szakmából. Ma a világ fejlett országaiban a nők kevesebb, mint 20%-át teszik ki az infokommunikációs technológiai (IKT) szakértőknek, holott nem kevésbé van helyük az informatika és a technológiai fejlesztések területén, mint a férfiaknak.
Ehhez kíván hozzájárulni a Vodafone #CodeLikeAGirl programja, amely négynapos kódolási táborokat kínál 14-18 éves lányok számára a telekommunikációs vállalat működésének 26 piacán, így Magyarországon is. A programnak köszönhetően 2017-ben összesen 500 lány tanulhatott kódolni, 2018-ban pedig ez a szám a duplájára fog nőni. A#CodeLikeAGirl kódolási kurzus úgy lett kialakítva, hogy minden 14-18 éves számára megfelelő legyen, készségszinttől függetlenül. Különböző programozási nyelvekről és fejlesztőprogramokról nyújt alapismereteket – pl. a HTML, CSS, Javascript és Bootstrap –, amelyek segítségével a program végére a diákok akár saját weboldalt tudnak fejleszteni.
A Vodafone Magyarország nagy hangsúlyt fektet a technológiai oktatásra, és számos programmal, eseménysorozattal járul hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához. A Skool projekttel együttműködésben évek óta tart foglalkozásokat fiatal lányoknak, valamint a LogiScool által szervezett Nagy Digitális Kaland versenyt is idén már második alkalommal támogatta. A Kódgarázzsal a Coding Camp keretében, míg a Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve a #CodeLikeAGirl programsorozat révén igyekszik közelebb hozni a technológia világát a jövő programozóihoz. Emellett a Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Iskola Program részeként országszerte küzd az elmaradottabb térségek iskoláiban a digitális szakadék csökkentéséért.
A Vodafone #CodeLikeAGirl augusztusi kurzusára a digitaliscsalad.hu weboldalon jelentkezhetnek az érdeklődők 2018. augusztus 15-én éjfélig. A résztvevők számára a szervező laptopot és napi háromszori étkezést (tízórait, ebédet és uzsonnát) biztosít.
A kurzus időpontja: 2018. augusztus 27-30. 9-16 óra
A kurzus helyszíne: Vodafone Magyarország Zrt. székház (1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.)
Létszám: 15 fő
Kapcsolódó cikkek
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- Orbán Viktor fogadta a Vodafone Csoport vezérigazgatóját
- A lányoké a jövő az informatikában?
- Itt vannak az új sajátmárkás Vodafone készülékek
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
- A karrierváltás sikere programozóként garantált
- A Sparklab by NN legújabb projektjei
- Tudod mit teszel jövő nyáron?
- Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.