Hazai szállítmányozási trendek

forrás: Prím Online, 2018. augusztus 23. 08:34

Az online vásárlás legfontosabb pillanata, amikor a vevő a kezébe veheti a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy a vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassák a csomagjukat.

A hazai e-kereskedelem forgalma idén meghaladja az 500 milliárd forintot. A több mint 30 millió magyarországi megrendelés döntő többségét futárszolgálatokkal vagy csomagpontos megoldásokkal juttatták el a webshopok a vevőkhöz. Az Olcsóbbat.hu az elmúlt hetekben azt kutatta a hazai webáruházak körében, hogy milyen tapasztalataik vannak, milyen kihívásokkal néznek szembe a megrendelt termékek kiszállítása során.

 

Az elmúlt másfél évben az online kereskedők fele szerint szállítási költségeik 10%-nál is kevesebb mértékben nőttek, ha nőttek. A logisztikai szolgáltató kiválasztásakor a legtöbben a versenyképes árat jelölték be, kicsit kevesebben a megbízhatóságot, míg a kiszállítás gyorsaságát csak alig több mint felük. A webáruházak kétharmada egyetértett abban, hogy nem fizetnének többet a vevőoldali logisztikai szolgáltatásokért akkor sem, ha küldeményeiket már aznap kiszállítanák. Úgy tűnik a webes kereskedők számára nem jelent itthon még nagy vonzerőt, hogy még aznap kiszállítsák a terméket, még nem jelent meg erre meghatározó piaci igény.   

 

Ez egybecseng azzal is, hogy kétharmaduk inkább olcsóbb árat, de lassabb kiszállítást választana, csupán bő harmaduk választaná a gyors kiszállítást magasabb áron. Kétharmaduk szerint akkor tudnak jó árat kialkudni, ha komoly mennyiségben küldenek csomagokat, azaz kifejezetten nagy volumenben működnek. A megkérdezettek közel fele szerint szerződéskötéskor viszont igencsak oda kell figyelni, mert sok lehet a rejtett költség, 41%-uk szerint szükséges a költségek miatt külön egyeztetniük is a szolgáltatók értékesítőivel.  

 

 

A webáruházak közel háromnegyede 100 vásárlásból kevesebb mint 5 során találkozik a kiszállítás minőségével kapcsolatos vevői panasszal. Az online boltok vezetőinek több mint fele szerint a hazai vásárlók számára problémát jelenthet, ha nem tudnának a futárnál készpénzzel fizetni, csak kártyával.

 

„A vásárlási élmény részeként tekintenek a vevők a kiszállításra, a csomag átvételére. Ezért minden kereskedőnek, márkának, vállalatnak elemi érdeke, hogy a lehető leggördülékenyebb, a vevő igényeinek figyelembevételével történjen meg a csomag eljuttatása. Az online vásárlás akkor fejeződik be, amikor kinyitják a csomagot, így egyértelmű, hogy az online kereskedelem márkái fenntartható fejlődéséhez mindent meg kell tenniük, hogy a vásárlás gomb megnyomásától minél gyorsabban és kényelmesebben a vevőhöz kerülhessen a csomag.” – mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal vezetője.

 

 

A nemzetközi e-kereskedelmi trendeknek megfelelően itthon is egyre komolyabb vevői elvárás, hogy ne kelljen a futárra várni. A webshopok több mint kétharmada szerint egyfajta piaci előnyt jelentene számukra, ha nem kellene a megrendelőnek a futárra várnia. Egyetértenek abban is, hogy egy-egy kereskedelmi márka veszíthet lojális vásárlókat, ha nem tudják megfelelő áron és gyorsasággal kiszállítani a termékeket.

 

„A kiszállítás utolsó méterein is alkalmazkodnunk kell a vevők igényeihez. Ahogy hazánkban is egyre népszerűbbek a csomagpontos kiszállítási megoldások, a Foxpost is mindent elkövet, hogy a kereskedők számára is a lehető legkedvezőbb áron, precíz szolgáltatás tudjon nyújtani és a vevők számára is gyors, útba eső, biztonságos csomagátvételi lehetőséget biztosítsunk” – mondta Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. 

2024. július 26. 16:32

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával

Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket. 

2024. július 26. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55