Az LG vezetői először részletezték a vállalat AI-stratégiáját
Jo Seong-Jin, az LG Electronics (LG) vezérigazgatója, és Dr. I.P. Park, a vállalat technológiai vezetője a 2018-as IFA-n közös nyitóelőadás keretében mutatta be a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) jövőjére vonatkozó stratégiai elképzeléseit.
Ez az első alkalom, hogy az LG felsővezetői nyitóbeszédet tartanak egy ilyen jelentős szakkiállításon. A Think Wise, Be Free: Living Freer with AI, azaz Légy bölcs, légy szabad: kötetlen mindennapok a mesterséges intelligenciával című előadást több mint 1000 meghatározó iparági szereplő, véleményvezér és újságíró hallgathatta meg Berlinben.
Az IFA nyitóbeszéd fontos mérföldkő az LG életében: a fogyasztói elektronikai termékekre kifejlesztett AI-megoldások piacán úttörő vállalat kiérdemelte, hogy elsőként szólalhasson meg Európa legnagyobb fogyasztói elektronikai szakkiállításán.
Az LG ThinQ idei bemutatkozása óta az LG célja megmutatni, hogy a platformok, együttműködések és összekapcsolhatóság nyílt stratégiájára építő, AI-funkciókkal felvértezett eszközök ökoszisztémája milyen hatással lehet a vásárlók életére.
A nyitóbeszédet a 42 éve az LG-nél dolgozó vezérigazgató, Jo Seong-Jin indította. Jo kihangsúlyozta az LG legfontosabb hitvallását: szabadabb és okosabb választásokhoz segíteni a vásárlókat a mindennapi életben, így jobb életminőséget biztosítani számukra. A vezető szilárd meggyőződése, hogy a mesterséges intelligencia fejlődése kulcsfontosságú lesz a jobb életminőség megteremtésében.
„A hálózat peremén zajló információelemzés modelljét (edge computing) és a big data elemzést együtt alkalmazva, valamint az 5G által kínált fokozott összekapcsolhatóságot kihasználva a mesterséges intelligencia életünk minden területére hatással lesz. Otthonunk tudni fogja, milyen napunk volt az irodában, és a hangulatunknak megfelelő, tökéletes környezetben fogad minket, amikor belépünk az ajtón” — mondta Mr. Jo.
A vezérigazgató után a technológiai vezető, Dr. I.P. Park a mesterséges intelligencia három alappillérét mutatta be: ezek a fejlődés, az összekapcsolhatóság és a nyíltság. Dr. Park üzenete szerint e mesterséges intelligencia több mint öncélú innováció, hiszen ez maga a vállalat mottóját megtestesítő technológia (Innovation for a Better Life, azaz innováció a jobb életért). A vezető a színpadon is szemléltette, e három kulcsfontosságú pillér hogyan teheti jobbá életünket.
Dr. Park szerint a mesterséges intelligencia fejlesztésének a felhasználókkal való folyamatos párbeszéden kell alapulnia. A vezető részletesen is kifejtette, hogy az LG milyen módszertannal fejleszti AI-technológiáját: ennek első eleme, hogy a vállalat a hang-, kép- és biometrikus adat alapú felismerésre, valamint a gépi mélytanulás algoritmusaira koncentrál. A második az LG változatos termékportfóliójának gördülékeny összekapcsolhatósága, amely feloldja a tér és idő hagyományos korlátait. A harmadik elem pedig az összekapcsolhatóság révén felkínálkozó lehetőségek végtelen sora – erre jó példa az LG robotporszívója. Az előadás végén a vezető egy nyílt AI-ökoszisztéma létrejöttének fontosságát hangsúlyozta, és az LG webOS operációs rendszerének funkcióiról is beszélt.
A nyitóbeszédben olyan nemzetközi AI-szakértők is megszólaltak, mint a híres kutató, Dr. Andrew Ng; a Nyílt Összekapcsolhatóság Alapítvány (Open Connectivity Foundation) elnöke, Matthew Perry; a digitális térkép- és helymeghatározási szolgáltatásokat nyújtó HERE Technologies technológiai vezetője, Peter Kürpick; és a viselhető robotokat gyártó SG Robotics vezérigazgatója, Kong Kyoung-chul. A vendégelőadók mindegyike kifejezte támogatását az LG elképzelései iránt a mesterséges intelligencia jövőjéről.
Jens Heithecker, a Messe Berlin Group ügyvezető alelnöke, az IFA ügyvezető igazgatója a következő szavakkal méltatta a nyitóbeszédet: „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az LG a fogyasztói elektronikai piac legfelkapottabb technológiája, a mesterséges intelligencia helyzetének elemzésével nyitotta meg a szakkiállítást. Biztos vagyok benne, hogy a résztvevők azonosulni tudnak az LG víziójával, melyben a technológia a fogyasztóorientált filozófia köré épül. Bízom benne, hogy minden látogatónak lehetősége nyílik meglátogatni az LG standját.”
Az LG a vállalat standjának ThinQ zónáiban mutatja be legújabb AI-technológiákkal felvértezett fogyasztói elektronikai eszközeinek és robotjainak széles választékát, melyek a nyitóbeszédhez hasonlóan tovább erősítik a vállalat úttörő pozícióját a mesterséges intelligencia területén.
Kapcsolódó cikkek
- A változatos portfólió megmutat be az LG
- Élethű képi és hangi élmény
- Az LG piacvezető pozícióra tör a prémium televíziós technológiák terén
- Az LG kibővített SIGNATUR termékcsaláddal érkezik az IFA kiállításra
- Megérkezett az első intelligens viselhető robot
- Csúcskategóriás, beépíthető konyhai eszközök az LG kínálatában
- Az LG ThinQ televíziók tulajdonosai egyre több országban élvezhetik a Google Assistant szolgáltatást
- Az új TONE Platinum SE-n egyetlen gombnyomással indítható el a Google Fordító
- A 2018-as IFA-n mutatkoznak be az LG új vezeték nélküli és intelligens XBOOM hangszórói
- Új Styler készülékeket mutat be az LG a 2018-as IFA-n
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.