Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából
A magyarok több mint kétharmada hetente legalább egy szelfit készít magáról – derült ki a Huawei több mint ezer fő részvételével végzett online felméréséből.
Legtöbben családjukat és saját magukat fényképezik, 21%-uk pedig kiskedvencével fotózkodik a legszívesebben. A kutatás szerint az okostelefon-tulajdonosok nyitottak a különböző extra szelfikészítési funkciók iránt: 40%-uk arcszépítő funkciót, filtereket és effekteket is rendszeresen használ.
A Huawei legújabb felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen gyakran és milyen célból készítenek magukról szelfit a magyarok, kivel pózolnak a legszívesebben, illetve milyen extrafunkciókat és kamerát használnak a saját magukról készített képek készítésénél.*
A kutatásban megkérdezett felhasználók közel 40%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer készít magáról szelfit, míg a szelfizés szerelmesei (13,3%) naponta akár többször is kattintanak. A válaszadók 22%-a csak havonta veszi elő telefonját, hogy saját magát fotózza, 7%-uk pedig még ennél is ritkábban, csupán évente használja okostelefonja előlapi kameráját.
A szelfizés csoportosan is élvezetes, ezt a megkérdezett felhasználók is igazolták válaszaikkal: a legtöbben (50,8%) családjukkal és barátaikkal fényképezkednek, illetve magukról lőnek fényképeket (37,8%), de a párokkal közösen készített szelfik is gyakoriak, a felhasználók mintegy 33%-a fotózkodik rendszeresen szerelmével. A szelfikészítés célja a többségnél (84,7%) kétségtelenül a saját szórakoztatás, ezt követi a közösségi médiában történő megosztás (47,6%), továbbá az üzleti profilon való publikálás lehetőségével is élnek páran; a megkérdezett felhasználók 3%-a posztolja rendszeresen szelfijeit üzleti, vagy reklámcélból.
A felmérés kitért arra is, hogy a userek milyen funkciókat preferálnak, vagy próbálnának ki a jövőben szelfikészítés során. Napjainkban az okoskészülékek kamerájában is alapfunkciónak számító filterek, valamint szűrők számítanak a legnépszerűbb extrának (54,6%), ezt követik az effektek (49%), majd a panorámafotó-funkció (42,3%). Érdekesség, hogy az arcszépítő és a 3D megvilágítási mód is nagy népszerűségnek örvend, előbbit a felhasználók 40,8%-a, míg utóbbit 36,5%-a használja rendszeresen, vagy próbálná ki a jövőben.
Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketingvezetője a kutatás eredményével kapcsolatban úgy fogalmazott: „Kíváncsiak voltunk felhasználóink véleményére, hiszen az ő igényeiknek megfelelően fejlesztjük okostelefonjainkat a jövőben is. Jelenleg is számos extrafunkcióval kedveskedünk a szelfik szerelmeseinek: P20, P20 Pro és Mate20 lite csúcskészülékeinkben már mesterséges intelligencia által támogatott szépítő funkciók is segítik a minél jobb szelfiélményt.”
A Huawei felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók közel 40%-a vásárolna készüléket kizárólag előlapi kamerás (szelfikamera) extra funkciókért és minőségért. A szelfizőknek a kamera minősége rendkívül fontos, a megkérdezettek majdnem fele (43,5%) legalább 8 megapixeles, 35%-uk pedig legalább 16 megapixeles előlapi kameraminőséget vár el az alacsonyabb árkategóriájú okostelefonoktól is.
________________
* Az online felmérés 2018. augusztus 9. és augusztus 16. között zajlott 1111 felhasználó bevonásával. A felhasználók - az első kérdés kivételével - a válaszadásnál több válaszlehetőséget is megjelölhettek.
Kapcsolódó cikkek
- Vadonatúj AI kamerafunkciókat kapott a Huawei legfrissebb darabja
- A Huawei P20 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja
- Ujjlenyomat-olvasóra esküsznek a magyarok
- Megérkezett Magyarországra a P20 széria legújabb darabja
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- Augusztusban új Huawei frissítés érkezik
- Először díjazott Huawei terméket az EHA
- Arcfelismerő funkció, FullView kijelző és erős akkumulátor már a belépő kategóriában is
- A Huawei legsikeresebb készülékcsaládja lehet az új P sorozat
- A tökéletes szelfi egyszerűbb, mint hinnéd
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fiatalok veszélyben: Hogyan hatnak az álhírek a diákokra?
A fiatalokat az álhírek komoly veszélyeztetik – mutatja az első Nagy Diák TudatosNet Teszt eredménye. A DUE Médiahálózat és a Yettel második alkalommal indította el országos edukatív játékát, amelynek célja, hogy a diákok megtanulják megvédeni magukat a káros online tartalmaktól. A teszt olyan témákban vizsgálja a fiatalok felkészültségét, mint a biztonságos jelszavak, a cyberbullying, a digitális detox, valamint az AI szerepe az álhírek terjedésében.
Az AI szerepe a modern párkapcsolatokban
A digitális világ jelentős változásokat hozott kapcsolatainkban, különösen a párkapcsolatokban. Bár a technológia folyamatos elérhetőséget biztosít, új kihívások is felmerülnek. Egy gyors üzenet vagy reakció elegendőnek tűnhet, de vajon tényleg mélyebb kapcsolatot eredményez? A mesterséges intelligencia és a digitalizáció nemcsak az ismerkedés és kapcsolattartás terén, hanem az intimitás, közelség és bizalom megélésében is szerepet játszik.
Öt dolog, amire szoftver-beszerzéskor érdemes figyelni
A vállalati szoftverekkel kapcsolatban számos olyan szellemi tulajdonjogi, adatvédelmi jogi és titokvédelmi kérdés felmerülhet, amelyre a cégek sajnos nem mindig gondolnak a beszerzés során. Az üzletmenet szempontjából kritikus szoftverek esetében az említett kérdésekből eredő problémák akár jelentősen is befolyásolhatják a cég mindennapos működését, és az adatvédelmi és titokvédelmi kötelezettségek megsértése nemcsak jogi következményekkel járhat, de a cég iránti bizalmat is megingathatja – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
Valentin nap: ma másképp vallunk szerelmet, mint sok éve
A Valentin-nap, vagyis február 14-e, a szerelmesek ünnepe, ám mivel ilyenkor megnő az üzenetküldési kedv, az infokommunikációs szektor számára is kiemelkedő nap. De persze ez sem ismétlődik évről évre ugyanúgy, az elmúlt években jelentős változások figyelhetők meg az üzenetküldési szokásokban és a technológia használatában ezen a napon.
A hazai e-kereskedelmi piac kihívásai és lehetőségei 2024-ben
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15%-os árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, melyből 17%-ot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10%-ot tudott emelkedni.