Az IBM legjobb szakemberei segítenek 4 magyar szervezetet

forrás: Prím Online, 2018. október 2. 18:15

Mesterséges intelligencia fejlesztés egyetemistákkal, női és kistelepülésen élő vállalkozók ösztönzéséhez e-learning, gazdaság élénkítő stratégia fejlesztése – csak néhány példa az IBM most kezdődő IBM Corporate Service Corps (IBM CSC) misszió elnevezésű program céljaiból. A pro bono projektek hozzájárulnak a gazdaságfejlesztéshez, a vállalkozói kedv élénkítéséhez és az oktatás fejlesztéshez a társadalmilag hasznos szervezetekkel közösen megvalósuló együttműködések keretében.

Az IBM bejelentette az IBM Corporate Service Corps misszió kezdetét, amely egy globális, önkéntességen alapuló tanácsadói szolgáltatás a gazdaság és a tudomány fejlesztésének érdekében. A misszió a világban már több helyen bizonyította, hogy képes jobbá tenni a helyi közösségek életét és létfontosságú kezdeményezéseket visz véghez az üzleti élet és a civil vezetők bevonásával.  A magyarországi programban az IBM együttműködik a Digital Opportunity Trust (DOT) kanadai civil szervezettel, amely több mint 16 éves tapasztalattal rendelkezik az ifjúságot és nőket célzó programok megvalósításában.

 

A 14 fős önkéntes csapat tagjait az IBM legkiválóbb munkatársai közül választotta ki. Brazíliából, Kanadából, Hongkongból, Indiából, a Fülöp-szigetekről, az Egyesült Arab Emírségekről, az Amerikai Egyesült Államokból illetve Vietnámból érkeznek Magyarországra a szakemberek. A csapat egy hónapot tölt Budapesten és négy szervezettel együttműködve rövid és hosszú távú ajánlások és megoldások kidolgozásában vesznek részt. A projektekben közös, hogy egytől egyik a társadalom egésze számára fontos, értéket képviselő kérdésekben zajlik majd a munka.

 

"Örömmel köszöntjük az első Corporate Service Corps missziót Magyarországon. A program hazai megvalósulása szimbolikus jelentőséggel is bír, jól mutatja hosszú távú elköteleződésünket a helyi közösségeket érintő kihívások kezelésével kapcsolatban. Ez a misszió lehetőséget ad rá, hogy a magasan képzett IBM szakemberek ne csak a versenyszektorban alkalmazzák tudásukat, hanem a vállalatnál végzett munkájukon túl segíthessenek kormányokat, civilszervezeteket és más, innovatív szervezeteket azért, hogy a programok megvalósulásával a magyar emberek még sikeresebb lehessenek az élet számos területén." - mondta Rehus Péter, az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója.

 

Az IBM négy szervezettel fog együtt dolgozni az alábbi projekteken:

  • Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) – Mesterséges intelligencia és adat tudomány központ stratégia kifejlesztése
  • Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központja (BME-FIEK) – Interaktív digitális ökoszisztéma keretrendszer fejlesztése
  • Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) – 3 éves vállalkozásfejlesztési program kidolgozása fiatalok és nők aktívabb bevonására a vállalkozói szektorba
  • Impact Hub Budapest - E-learning oktatási program kidolgozása vállalkozói ismeretek fejlesztésére elsősorban is Budapesten kívül élő, vállalkozó nők számára

 

Az IBM Corporate Service Corps misszióról

Az IBM Corporate Service Corps (CSC) egy olyan világméretű, pro bono tanácsadó kezdeményezés, amely segítséget nyújt kormányoknak, non-profit szervezeteknek, kisvállalkozásoknak az üzleti-, technológiai-, állampolgári- és társadalmi kérdéseket egyaránt érintő kihívások kapcsán. Az IBM programja 2008 júliusában indult útjára és eddig összesen 61 országból 4033 szakembert küldött misszióra. A program kereteiben az IBM önkéntesei eddig 44 országban nyújtottak már segítséget professzionális szolgáltatásokkal például az IT, a marketing, az üzleti és jogi tanácsadás területén vagy a humán erőforrásokat és a logisztikát érintő kezdeményezésekben. Az IBM hisz abban, hogy CSC misszió a világ legnagyobb ilyen típusú programja.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01