Az internetezők idén átlagosan 41 ezer forintot szánnak a karácsonyi ajándékokra

forrás: Prím Online, 2018. november 25. 09:56

A GKI Digital és at Árukereső.hu immár negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Idén már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált a lakosság egyre javuló jövedelmi helyzete, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18%-kal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.

A felnőtt, aktív internetező lakosság idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervez megajándékozni, mindösszesen több mint 41 ezer forint értékben. Ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 Ft többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervezők körében. Az ajándékok többségét az internetezők idén is a szűk család részére (átlagosan 3-4 főnek) szánják, azonban egyre több távoli családtag, barát, vagy ismerős kerül fel a listára.

 

Az ajándékok nagy része a netről kerül a fa alá

A tökéletes ajándékok megtalálására az aktív internetező magyarok háromnegyede elsősorban valamilyen online csatornát vesz majd igénybe. Emellett továbbra is népszerű inspirálódási mód az áruházak akciós újságainak átnézése (48%), illetve a kirakatok böngészése (35%). Az internetezők 36%-a pedig úgy vélekedik, hogy inkább biztosra megy és megkérdezi szeretteit milyen ajándéknak örülnének.

 

A tájékozódás mellett idén az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77%-a tervez belföldi online vásárlást ebből a célból, miközben a hagyományos vásárlási csatornák közül – az állandó tömeg ellenére – továbbra is népszerűek (64%) a plázák és bevásárlóközpontok is.

 

A szezon már nálunk is a Black Friday napján indul

Az ajándékok beszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. Október közepén már az internetezők negyede nekiállt a beszerzésének, de a korai kezdés inkább a női vásárlókra jellemző.

 

Az internetezők 37%-a – kb. mint 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Ezt követően azonban az ajándékok beszerzése a többség (62%) számára akár egészen a karácsonyt megelőző utolsó napokig is elhúzódhat.

 

A tervezés és a megfelelő ütemezés azoknál lehet különösen fontos, akik külföldről is szeretnének ajándékot rendelni, ugyanis az internetezők 18%-a ezt az alternatívát is számításba veszi, átlagosan 10.500 Ft -ot szánva erre.

 

 

Egyre fontosabb a minőség, de mit ajándékozunk karácsonykor?

A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása sosem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válik a megfelelő ár-érték arány és a minőség is. Ez utóbbira az internetezők több mint 80%-a idén már elsődleges szempontként tekint. Ugyanakkor az ajándékok kapcsán továbbra is a klasszikusokra esküszünk. 

 

Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a

  • játékok (44%)
  • szépségápolási és kozmetikai termékek (42%)
  • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31%)
  • könyvek, filmek, zenék (27%)
  • szórakoztató elektronikai eszközök (23%)
  • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23%)
  • háztartási és konyhai eszközök (22%)
  • számítástechnikai eszközök (19%)
  • órák, ékszerek, divat kiegészítők (18%)

 

A tárgyi ajándékok mellett viszont – főként a fiatal internetezők körében – egyre népszerűbbek a

  • vásárlási utalványok (15%)
  • digitális termékek és előfizetések (10%)
  • valamint a különböző élmény-ajándékok (utazás, szórakozás, belépők, programok stb.) is.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

Exkluzív budapesti esemény keretében mutatták be a hazai szakmai közönségnek május 23-án, az Everguest Intelligence-t. A mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át és forgatja fel a turizmus és a vendéglátás mindennapjait. Az Everguest legújabb fejlesztése pedig már a piaci bevezetése előtt jelentős figyelmet kapott, mostanra pedig már több mint 250 szálláshely iratkozott fel a várólistára. Azóta a szoftvert már nemzetközi környezetben, Bécsben, Barcelonában és Amszterdamban is bemutatták, mindenhol kitörő sikert aratva. Az eseményen szó esett az AI emberi vonatkozásairól is.

2024. május 27. 17:30

Magyarországon lép az európai piacra a díjnyertes amerikai felhőszolgáltató

Magyarországon és Romániában terjeszkedik az Intuitive.Cloud, amely a térség diverz és tapasztalt tehetségbázisát veszi célba, hogy továbbra is csúcsminőségű szolgáltatásokat nyújthasson ügyfeleinek. A felhőszolgáltató a következő egy évben több, mint 10 pozíciót tervez nyitni és 200 IT-szakembert venne fel a toborzással foglalkozó Hays segítségével, ezzel pedig életjeleket mutathat az utóbbi időszakban visszaeső IT-piac. 

2024. május 27. 15:56

Eredményes évet zárt a CETIN Hungary

A CETIN Hungary Zrt. sikerrel zárta harmadik teljes üzleti évét. A független, integrált távközlési infrastruktúraszolgáltató beruházásait, árbevételét és nyereségét is jelentősen növelte. A vállalat idén közel 23 milliárd forintot tervez hálózatfejlesztési beruházásokra fordítani.

2024. május 27. 14:28

Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét

Az észak-európai faházakról elsőre egy fjord partján álló színes halászkunyhó vagy egy tóra néző erdei faház juthat az ember eszébe. A svédországi Skellefteå-ban épült Sara Kulturális Központ egy hipermodern technológiával felszerelt, 20 emeletes felhőkarcoló, amely új fenntarthatósági szinteket megcélzó, innovatív megoldásokra épít, ugyanakkor alapjaiban egy faszerkezetes toronyház.

2024. május 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17