A Hannover Messe leváltja a CEBIT-et
Megrendezésre került a Deutsche Messe AG (DMAG) magyar képviseletének rendhagyó sajtótájékoztatója / Meetupja a belvárosban. A rendezvény témája elsődlegesen a CEBIT-tel kapcsolatos változások, illetve a CEBIT helyét átvevő Hannover Messe volt.
Pierre-Oliver Quellmann (DMAG) a HANNOVER MESSE Digital Factory igazgatójának előadása bizonyítja, hogy a döntéshez a visszaeső látogatói létszám, illetve a HANNOVER MESSE és a CEBIT közötti tematikus átfedés problémája vezetett. Hiszen a digitális gazdaságra jellemző technológiai fejlesztések eredményeképp az elmúlt években csökkent a kereslet a CEBIT-hez hasonló horizontális kiállításokra. Mindenesetre az biztos, hogy a CEBIT és Hannover Messe hívószavai között jelentős átfedés volt tapasztalható már eddig is, hacsak az ipar 4.0-ra, okos megoldásokra, digitalizációra, IoT-ra vagy az ERP rendszerekre gondolunk.
A szervezői döntés következtében a gyártás, az energia és a logisztika szempontjából releváns CEBIT témákat a HANNOVER MESSE-be integrálják, míg a további témáknak új vagy már meglévő DMAG kiállítások adnak otthont. A szervezők a 130-nál is több, évente megrendezésre kerülő különböző témájú kiállítás között mindenkinek találnak releváns helyet.
A Hannover Messe fénykorát éli, a 2018-as számadatok szerint több, mint 73 országból 220 000 látogató, 2500 újságíró tekintette meg a 400.000 nm-es kiállítást és mintegy 6,5 millió üzleti kontakt cserélt gazdát az 5 nap alatt. Az ipar 4.0 által gerjesztett hullámok miatt az ipar és az információs technológia egyre szorosabban összekapcsolódik ezért a CEBIT 2019-től visszaolvad a Hannover Messe-be, ahonnan 33 évvel ezelőtt az ipar és a számítástechnika szétválásakor kivált.
Mi várható a CEBIT után 2019-ben?
Hangsúlyozandó, hogy a CEBIT brand nem szűnik meg, hiszen a nemzetközi CEBIT eseményeket továbbra is megrendezik Ausztráliában, Thaiföldön, illetve márciusban debütál az oroszországi CEBIT.
A szervezők szerint a 2019 április 1-5 között megrendezésre kerülő Hannover Messe hat tematikus kiállítása közül a Digital Factory -a szoftvergyártók és szolgáltatók vezető kiállítása és üzleti találkozóhelye- illetve az IAMD - az integrált automatizáció, ipari informatika, erőátvitel és vezérlés vezető kiállítása- fogadja be elsődlegesen a CEBIT témákat.
Jogosan feltételezhető, hogy a jövő évi Hannover Messe-n további bővítések várhatóak, tekintettel arra, hogy a változások szelében a kategóriájában eddig is legnagyobb kiállítás még jelentősebb nemzetközi fókuszt kap. A két kiállítás egybeolvadásával a Hannover Messe iránti érdeklődés és ezzel együtt a kiállításban rejlő üzleti potenciál is növekedni fog és minden eddiginél izgalmasabb és értékesebb lesz megjelenni kiállítóként a Hannover Messe-n.
Wolf Erik a Deutsche Messe AG hivatalos magyarországi képviselőjének előadása rávilágított arra, hogy az exportképes, rugalmas IT cégeknek érdemes a Hannover Messe-n kiállítani. Az előadás hangsúlyozta, hogy kiemelten fontos az előkészület, illetve az időben történő jelentkezés, hiszen a kiállítói sikerességet nagyban meghatározza a megfelelő stand helyszín kiválasztása. A DMAG magyar képviselete készséggel segíti a magyar kiállítókat tanácsadással, stand helyszín foglalásban, kollaboratív stand szervezésben, a professzionális kiállítói jelenlétben és a szervezésben egyaránt.
A meetup vendégelőadója volt továbbá Voloncs György a VARINEX Informatikai Zrt. vezérigazgatója, aki előadása során elmesélte hogyan váltak egy 1995-ös CEBIT látogatói inspirációnak hatására ma Magyarország egyik vezető 3D nyomtatással foglalkozó cégévé. Voloncs György arra is rávilágított, hogy a 3D nyomtatás mennyivel jobban kapcsolódik az iparhoz, mint korábban a CEBIT témákhoz.
Schramm Károly a Smartfront Kft. ügyvezető igazgatója, CEBIT kiállítóként és Hannover Messe látogatóként mesélt saját tapasztalatairól és beavatta a közönséget abba, hogyan lehet egy kiállítást saját termékvalidációra is használni, illetve milyen nehézségekkel küzdöttek a kiállítást követően a nemvárt mennyiségű üzleti érdeklődések kezelése kapcsán.
A meetup második felében panelbeszélgetést láthattunk korábbi magyar CEBIT és Hannover Messe kiállítókkal, a 2018-as magyar pavilon résztvevőkkel, illetve az IVSZ közreműködésével, akik magyar pavilon szakmai felkészítéséért és támogatásáért voltak felelősek. A beszélgetésből kiderült, a sikeres kiállítói jelenlétet nagyrészben befolyásolja a felkészülésre előzetesen ráfordított idő és befektetett energia. A magyar pavilon társkiállítói, egyöntetűen pozitívan ítélték meg 2018-as CEBIT részvételüket. Az is kiderült, hogy ezen kiállítók nagy részének van olyan exportképes terméke, melyet érdemes a Hannover Messe-re kivinni.
Somogyi Zsolt (Parkl) kiemelte, milyen hasznos volt az IVSZ felkészítő programja, mely nemcsak a kiállítói szerepüket erősítette, hanem segítséget nyújtott a további céges működésükhöz is. A beszélgetésben Pécskai Balázs (Yaw VR) ás Györgypál László (Pozi Technologies) képviselte az önálló kiállítói oldalt. Dr. Györgypál László nézőpontja szerint a Hannover Messe-n, részt venni üzletileg fontos és, hogy a bejárhatatlan méreteknek köszönhetően az a jellemző, hogy a látogatók céltudatosan keresik fel a kiállítókat. Érdemes tehát előre szervezni az üzleti találkozókat és megbeszéléseket a kiállítás idejére a standhoz vagy a tárgyalókba. Mindenképpen javasolt marketing aktivitásokkal előre megtámogatni a kiállítói részvételt a minél nagyobb üzleti siker elérése érdekében.
A hannoveri kiállításon való részvétel önmagában nem csodaszer, viszont megfelelő felkészüléssel és tartalmas megjelenéssel jó kiinduló helyszíne lehet a külföldi piacra lépésnek, nemcsak a németországi hanem a nemzetközi üzleti kapcsolatok fejlesztésének vagy a befektetők keresésének.
Panelbeszélgetés résztvevők:
- Bojkó Balázs - Industry analytics expert - REACH Kft. (www.reach-i4.com )
- Kállai Péter- Co-founder OMTLAB Kft. (www.omt.hu)
- Pécskai Balázs- CTO, Yaw VR (yawvr.com)
- Deliága Ákos - CEO, Talk-A-Bot (www.talkabot.net)
- Somogyi Zsolt- Ügyvezető igazgató, Parkl (www.parkl.net)
- Wenczel Richárd- Digitális Nagykövet, IVSZ (www.ivsz.hu)
- Györgypál László- CEO Pozi Technologies (www.pozi.hu )
Kapcsolódó cikkek
- Öt magyar cég állít ki januárban a CES-en
- Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén
- NJSZT50 kiállítás Budapesten
- Az LG elnöke és technológiai vezetője nyitja meg a 2019-es CES kiállítást
- CEBIT 2019 – még több újdonság
- A Leica, a Panasonic és a Sigma létrehozta az L-Mount szövetséget
- Kortárs kiállítás a Lupán
- NJSZT50 - Kiállítás a Neumann Társaság első fél évszázadáról
- Új monitorokat mutat be az AOC a gamescom kiállításon
- Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.