Egyre több e-matricát vásárolnak online

forrás: Prím Online, 2019. január 12. 12:45

Ez derült ki abból a kutatásból, amelyben az autópálya-matricák beszerzésének módjai kerültek górcső alá. Az elektronikus úton, jellemzően mobiltelefonunkon keresztül lebonyolított tranzakciókat a korábbi hasonló felmérések eredményeihez képest megbízhatóbbnak, kényelmesebbnek tartják a válaszadók. 

Egyre többen próbálják ki és használják rendszeresen az applikáción keresztüli autópálya-matricavásárlásokat is: egy év alatt tíz százalékponttal nőtt azok aránya, akik használtak már okostelefonos alkalmazást a tranzakciókhoz.

 

Immár harmadik alkalommal végezte el az OTP Mobil és az NRC közösen azt a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatást, amely az autópálya-matricavásárlási trendek felmérésére szolgál. Az eredmények alapján a 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya-matricavásárló lakosság harmada ma már nem benzinkúton, hanem elektronikusan szerzi be a vignettákat. Ez az egy évvel korábbi adathoz képest 5 százalékpontos emelkedést mutat – mind a weboldalon, mind a mobil applikáción keresztüli vásárlás népszerűsége nőtt a korábbi felmérés óta. Az elektronikus úton történő matricavásárlás a megkérdezettek közül elsősorban a 40 év alattiakra, a felsőfokú végzettségűekre és a Budapesten élőkre jellemző.

 

Az e-matricák melletti legfőbb érv egyértelműen a kényelem, ezt a válaszadók több mint háromnegyede jelölte meg. Szintén fontos (és a tavalyi mérés óta még fontosabb) a módszer gyorsasága és egyszerűsége – véli 10 megkérdezettből 7.

 

 

Tovább nőtt a bizalom is a matricák elektronikus úton történő beszerzése iránt: alig egy év alatt hat, a két évvel ezelőtti eredményhez képest pedig 19 százalékpontot nőtt az online vásárlás iránti bizalom, így a vásárlóknak már a 42 százaléka tartja megbízhatónak ezt a módszert. Ez alapján, most először, már nem a benzinkutakon való matricaváltás a legmegbízhatóbb, hiszen ezt csak a válaszadók harmada jelölte. Érdekesség, hogy a benzinkutas vásárlást egyre kevesebben, az elektronikus megoldásokat pedig egyre többen érzik megszokottnak – ez is mutatja a vásárlási trendek átalakulását és az online módszerek előretörését.

 

„Örömmel láttuk a kutatásból, hogy a válaszadók már megbízhatóbbnak találják az elektronikus matricavásárlást a benzinkúton való beszerzésnél. Az OTP Mobilnál, ahogy eddig is, mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Simple alkalmazás és a weboldal fejlesztései is a fogyasztók kényelmét szolgálják. A kutatás eredményei is visszaigazolták, hogy vásárlási folyamatunk felhasználóbarát: gyors, egyszerű és valóban megbízható. Ez megmutatkozik a tranzakciók számában is: 2018-ban közel kétszer annyi matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül a felhasználóink, mint 2017-ben” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.

 

A Simple by OTP alkalmazásnak már több mint 660 ezer regisztrált felhasználója van, amivel már most is kiemelkedik az autópálya-matricavásárlásra alkalmas applikációk mezőnyéből. A mostani kutatás alapján azonban ez a szám tovább növekedhet, hiszen egy év alatt 10 százalékponttal, 32 százalékra nőtt azok aránya, akik kipróbálták már a mobilalkalmazáson keresztüli vásárlást. Emellett azok aránya is emelkedett 5 százalékponttal, akik a leggyakrabban okostelefonos alkalmazás segítségével vásárolják meg a matricát. A három mérés eredményeiből kirajzolódó trend azt mutatja, hogy egyre népszerűbb az applikáción keresztüli vásárlás.

 

A matricavásárlások időpontját illetően továbbra is tartja magát a tendencia, miszerint az éves országos és megyei matricákat jellemzően év elején, míg a rövidebb érvényességi idejű vignettákat csak az utazás előtt veszik meg a gépjárművezetők. A tíznapos és havi matricák 70 százalékát mindössze néhány perccel, további 20 százalékát néhány nappal indulás előtt szerzik be a sofőrök. Az egész évre szóló vignettákat érdemes a következő hetekben megvenni, hiszen így mintegy 13 hónapig, egészen 2020. január 31-ig érvényesek.

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális egészség új szintre emelve

A Samsung Electronics Magyarország, a világ legnagyobb okostelefon- és fogyasztói elektronikai gyártójának hazai képviselője, stratégiai együttműködésre lép a Doktor24-gyel, Magyarország egyik vezető egészségügyi szolgáltatójával. Az együttműködés célja a magyarok egészségének és jóllétének javítása olyan digitális funkciók és személyre szabott orvosi szolgáltatások kombinációja révén, amelyek célzottan a metabolikus szindróma megelőzésére és kezelésére irányulnak.

2024. szeptember 10. 20:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Belföldön az elmúlt 2 évben megduplázódott a nyári adatforgalom

2024. szeptember 9. 13:10

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03