Az Apple után a Microsofttal is együtt dolgozik a magyar startup
Internet nélkül, akár utazás közben, gyorsan és egyszerűen lehet térbeli modelleket készíteni egy magyar startup applikációjával. A Shapr3D alkalmazásra a világ egyik vezető IT cége, az Apple is felfigyelt, olyannyira, hogy zsinórban háromszor lett kiemelt applikáció az Apple Keynote-on. A 2015-ben alapított vállalkozás most egy másik technológiai óriáscéggel, a Microsofttal kezdett közös fejlesztésbe.
Eddig 1,5 millió dollár külföldi befektetést kapott az a budapesti székhelyű magyar startup, amelynek a megoldása forradalmasíthatja a különböző tárgyak tervezését. A Shapr3D applikáció a világ első iPad Pro-ra készült 3D modellező szoftvere. Segítségével internet kapcsolat nélkül, könnyen és gyorsan tudnak térbeli modelleket készíteni azok is, akiknek kevés tapasztalatuk van az ilyen munkában. A megoldás minden nagyobb CAD programmal kompatibilis. A Shapr3D applikációt már a világ 150 országában használják. A társaság, mint a sikeres stratupok általában, rendkivül gyorsan növekszik, árbevételét az elmúlt félévben megháromszorozta. Az amerikai piac mellett egyre jelentősebb a kínai piac is, ahol eladásaik havonta 50 százalékkal nőnek.
A 2015 októberétől fejlesztett megoldás sikerét jelzi, hogy megjelenése óta zsinórban háromszor volt az Apple Keynote-on kiemelt applikáció, ami eddig egyetlen magyar cégnek sem sikerült. Befektetői között található a játékfejlesztő Supercell felkarolásáról ismert, helsinki központú Lifeline Ventures, vagy éppen a korábban a Dropbox, Ebay, Instagram, Snapchat és Twitter szolgáltatásokba invesztáló, Londonban található InReach Ventures. Utóbbi társaság emblematikus alakja Roberto Bonanzinga ma is a magyar cég igazgatósági tagja. Ezzel a Shapr3D is belépett az olyan nemzetközi befektetést szerző magyar statupok körébe, mint a Prezi, a Ustream, a LogMeIn vagy az AImotive.
A Shapr3D-ben többen is dolgoznak a mára világhírt elért magyar startupok kezdő fejlesztői csapataiból. Sőt, februárban csatlakozott a céghez Kapui Ákos, mint VP of engineer. Ő annak a Team Distinctionnek az alapítója, amelyet néhány évvel ezelőtt vásárolt fel az ír SkyScanner.
A vállalkozás fejlődésének újabb mérföldköve, hogy a Surface megjelenésével és terjedésével a Microsoft is belépett a prémium kategóriás tabletek piacára. Mivel a redmondi óriáscégnek is szüksége van a termékükön futó kitűnő szoftverekre, ők is komolyan érdeklődnek a Shapr3D iránt. Így a startup megkezdte az applikáció Windows alapon történő fejlesztését is. Emiatt a cégnek meg kell dupláznia fejlesztői csapatát, így az év végére a tervek szerint 40-en lesznek már a budapesti központban.
Terveik között szerepel még a terméktámogatást nyújtó és az eladásokat támogató külföldi irodáik megnyitása, az Egyesült Államokban, Németországban és Kínában.
Kapcsolódó cikkek
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
- A Microsoft a Millenáris Startup Campusban
- Magyar csapat a Microsoft Imagine Cup nemzetközi döntőjében
- Ha a szemünk a legfontosabb érzékszervünk, vajon miért nem védjük jobban?
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
- Microsoft Device Day: A 3D hamarosan az otthonodban van
- Világsiker a magyar orvosi alkalmazás
- Olasz (startup) renaissance
- Helpy, az online takarítás-közvetítő magyar sikerstartup lehet
- A Wild Neutron kiberkém csoport újra visszatért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.