Hazai mobilpiaci trendek
A magyar okostelefon piacot 2018-ban is a Samsung uralta, és a közép-európai trendekkel szemben a dél-koreai gyártót a Huawei kevésbé szorongatta meg itthon.
“A Samsung a közép-európai országok közül idehaza volt a legeredményesebb,” - mondja Tóth László, az IDC Hungary kutatásvezetője. “A legtöbb szomszédos országban alacsonyabb a cég részesedése és a Huawei jobban a nyakában liheg. Magyarországon azonban a Samsung márkanév sokak számára az okostelefon szinonimája maradt.”
Az okostelefonok Magyarországon éves szinten 20.2%-kal növekedtek értékben és a piacuk elérte a nettó 832 millió dollárt. Mennyiségben a piac 4%-kal lett magasabb 2017-hez képest, ami 2.7 millió értékestett készüléket jelentett, miközben az átlagos készülék érték 15%-kal nőtt, 312 dollárra. Ez a trend a közép-európai régió összes piacán látható, a vásárlók mindenhol az egyre nagyobb kijelzőméretű és magasabb specifikációjú készülékeket keresik.
„A magyar vásárlók továbbra is kedvelik a Samsung készülékeket”, - folytatja Tóth. „Óriási mennyiségű modell és márka érhető el a piacon, de a Samsung J szériája vezette a mennyiségi eladásokat 2018-ban.”
„A Huawei Globálisan a Samsung legfőbb kihívójává nőtt és habár a régiós átlag alatt, de idehaza is jól teljesített. Ezzel együtt a Samsung piaci pozíciója némileg erősödni tudott és részesedése megközelítette az 50%-ot, ami egy igen figyelemreméltó teljesítmény.”
„Az átlagárak növekedéséből az Applenek nem sikerült profitálnia. Magyarországon az Apple készülékek a bérekhez és a megélhetési költségekhez képest továbbra is igen drágák, a márka részesedése pedig kisebb csökkenéssel 9% alá került 2018.-ban. „
„A piac egyre koncentráltabb lesz,” - mondta Tóth. “A Samsung és a Huawei az Androidos készülékek több, mint ¾-t adják, ami 10%-os növekedés egy év alatt. Mivel a készülékek jellemzően szolgáltatón keresztül kerülnek értékesítésre Magyarországon, ezért a jelentős márkák száma mindig is aránylag kicsi volt. Jelenleg ez az amúgy is kevés szereplő morzsolódik tovább, ahogy olyan gyártók, mint a HTC vagy a Sony szerepe tovább csökken.”
„A leginkább várt hivatalos márka megjelenés a piacon a Xiaomié volt, akinek 2018 nyarán nyílt meg az első boltja. Habár a cég eladásai globálisan őrült tempóban nőttek, köszönhetően a magas minőségű és versenyképes árazású eszközöknek, az azonnali hatása itthon nem volt igazán jelentős megfelelő operátori és kiskereskedelmi jelenlét hiányában” - tette hozzá Tóth.
A jelenlegi termékfejlesztések központjában az 5G és az összehajtható készülékek vannak, ezek azonban a többség számára elérhető áron 2020 elött biztos nem érkeznek. Éppen ezért 2019-re az IDC a piac csökkenésére és a helyettesítési ciklus megnyúlására számít. A negyedik mobilszolgáltató, Digi, közelgő megjelenése a piacon azonban a készülék kínálat terén is hozhat változást ebben az évben.
Kapcsolódó cikkek
- Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly
- A Samsung frissítette a Galaxy A széria alapvető funkcióit
- Nívós elismerésekben részesültek a Samsung Galaxy S10+ kamerái
- A Mate X hajlítható kijelzővel, a Huawei 5G CPE Pro szupergyors letöltési sebességgel érkezik
- Itt a Samsung új, kihajtható okostelefonja
- Február 20-tól előrendelhető a Samsung Galaxy S10, S10e és S10+ a Vodafone-nál
- Három új telefonnal ünnepel a Galaxy S sorozat
- A Phonebox segítségével megtudhatjuk a Samsung Galaxy S10 készülékek specifikációit
- A romantikus szelfi titkát fedi fel a Huawei nagykövete
- A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.