Hatodik alkalommal startolt a Women Startup Competition
A Budapestről indult Women Startup Competition az elmúlt években az egyik legnagyobb nemzetközi női startup rendezvénnyé nőtte ki magát. A teljes Európát átívelő rendezvénysorozatát idén Prágában indította el. A verseny áprilisban érkezik Budapestre.
Még mindig kevés az olyan Magyarországról induló kezdeményes, amely a nők innovációs és vállalkozói tevékenységét támogatná. A WSC pedig még Európában is egyedi módon még egy hetes vállalkozói tréninggel is segíti az elődöntőkön jól szereplő csapatokat.
Az elmúlt hat évben a Women Startup Competition nem csak fantasztikus tehetségeket és sikeres startupokat adott a startup ökoszisztémának, hanem ráirányította a figyelmet a női vállalkozók problémáira is.
A verseny szervezői ma már komplex metodológiával segítik a résztvevőket, számukra olyan tanácsadási, mentorálási programokat dolgoztak ki, amely rövid és hosszú távon segíti őket a felmerülő akadályok leküzdéséhez vagy egy-egy fejlődési lépcső meglépéséhez.
Évről évre, Londontól Moszkváig tartó elődöntők alatt számos olyan tehetség fordult meg a versenyben, akiket ma már a piac büszkén emleget. Belőlük meríthet motivációt, ihletet a következő vállalkozói generáció, illetve a sikeresekből kialakulhat a következő generációs hölgyekből álló angyal befektetői réteg is.
A budapesti versenyen évről évre újabb sikertörténetek születnek. Olyan, a startup ökoszisztémában ismert nevek, mint a ViddL, a Heatventors, a BOOKR Kids, a MagicMe, a samebug.io vagy a Paperspokes mind szerepeltek már a versenysorozatban
“Az idei első esemény Prágában volt, ahol a női vállalkozók aránya mindössze 23,6%. A 2018-as női vállalkozói Mastercard-index szerint az 57 országból a 32. helyen áll. Immár harmadik éve rendezünk Prágában Women Startup Competition versenyt, s úgy látjuk, hogy egyre több nő kap kedvet a vállalkozói karrierhez.” - osztotta meg az idei rendezvényen szerzett tapasztalatait Alexandra Veidner a WSC stratégiai vezetője.
Prágában a bemutatkozott startupok közül a Grason vehette át az első díjat, akik mobil applikációjukkal az éttermek tulajdonosainak segítenek munkaerőt találni, illetve a munkakeresők számára részmunkaidős vendéglátóipari megoldásokat kínál.
A második helyet a Genster férfi személyi stylist rendszere nyerte el. A megrendeléseket az ügyfél méretének, ízlésének és életmódjának megfelelően választják ki, majd a férfiak otthon felpróbálhatják és kiválaszthatják melyikre van szükségük és ami nem tökéletes számukra visszaküldhetik
A Snuggs egy tartós menstruáció ellenálló alsónemű, harmadik helyezést ért el a dobogón és a különdíjat is besöpörték. Ez a fehérnemű rendkívül vékony, köszönhetően az egyedülálló abszorbens rétegnek, amit a startup fejlesztett ki.
A szervezők várnak mindenkit a Budapesti elődöntőkre, amely április 24-25-én kerül megrendezésre az Ustream / IBM Startup Laborjában. A jelentkezés még nyitva áll azoknak a startupoknak a számára, amelyeknél az alapító tagok legalább 50%-os arányban nők vagy női ügyvezetővel rendelkeznek. A további elődöntők listáját, és a jelentkezéshez szükséges információkat a hivatalos oldalon érhetők el: https://www.f6s.com/6thwscsemifinalbudapest/apply
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Két magyar startup is esélyes a 25.000 eurós fődíjra
- A Women Startup Competition meghódította Moszkvát is
- Kétszáz európai, köztük több magyar startup indul az EIT Digital scaleup versenyén
- Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- A Led Coding nyerte a Women Startup Competition Romániai elődöntőjét
- Növekedési fázisú startupokat céloz az EIT Digital hétszázötvenezer euró összdíjazású versenye
- Április 27-ig jelentkezhetnek startupok 135000 eurós összdíjazású innovációs versenyekre
- A tanulást forradalmasító alkalmazás nyert az Imagine Cup hazai döntőjén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.