MTV-logók álhírekkel?
A hírességekkel kapcsolatos álhírek mellett az interneten egyes vállalatokat illetően is jelennek meg hamis információk. Ezek nagymértékben befolyásolták az adott cégek részvényárfolyamait. Vannak például olyan ravasz hackerek, akik például az amerikai CNN hírtelevízió vagy az MTV zenetévé oldaláról hivatalos logo-kat töltenek le, amelyeket álhírekkel teli e-mailek fejlécébe illesztenek. Így terjedhetett el Eminem halálhíre is.
"Az internet a klasszikus média számára eddig nem volt más, mint egyfajta teszt egy nagy kísélretsorozatban" - mondta Wersig. A minőség fogalmát mindenekelőtt pontosan meg kell határozni. "Nem tudjuk még, hogy ebben a témában tulajdonképpen mit jelent a minőség." A szakértők véleménye szerint az a probléma, hogy az internetes médiát az aktualitás kényszere tartja nyomás alatt. "A kevésbé komoly médiumok elhalásszák egymás elől a szenzációkat, anélkül, hogy leellenőriznék a forrást - maguk az újságírók állítanak csapdát a hitelességnek."
Kapcsolódó cikkek
- Összehangolt júliusi hackertámadás a Storm vírussal
- Automatizált spam-szoftver 80 ezerért
- Szerverbérlet a SunShop.hu online áruházon keresztül
- A McAfee Rootkit Detective elfogja a rejtőzködő rosszindulatú programokat
- A SurfControl a PDF-SPAMeket is kezeli
- Megújított biztonsági riasztási rendszer a Symantec-től
- Végpontokig terjedő házirend alapú felügyelet a Novelltől
- Az iPhone saját sikerének áldozata
- Amatőrök kezében a veszélyes vírusok
- RSS az NHH honlapján: Automatikusan láthatóak az újdonságok