Han Solot valljuk be, de Darth Vadert gyűjtünk

forrás: Prím Online, 2019. május 3. 11:17

A közelgő Star Wars-nap apropóján a Vatera kutatást végzett a kultuszfilmszériáról, és a filmehez kötődő relikviagyűjtési szokásokról. A felmérésből az is kiderül, melyik a magyarok kedvenc része, illetve ki a kedvenc karaktere.

A magyarok igazi Star Wars fanatikusok: 86 százalékunk szereti a Csillagok háborúját, ezt támasztja alá az is, hogy tavaly több mint 6 600 tranzakció során közel 30 millió forint értékben keltek el relikviák az online piactéren. Han Soloért rajongunk a legtöbben, a vásárlási adatok mégis Darth Vader népszerűségét mutatják – többek között ez is kiderül a Vatera saját, 3 100 felhasználó részvételével készült friss felméréséből és a piactér elmúlt évre vonatkozó forgalmi adataiból. A Star Wars tárgyak közül is legszívesebben játékot helyezünk a virtuális kosarunkba (50%), azon belül is kiemelkedik a Lego és Duplo kategória, továbbá dobogós helyen végeztek a gyűjtemények darabjai (14%) és a SW könyvek (11%) is.

 

Gyűjtögetünk

A friss kutatás alapján a válaszadók negyedének (27%) otthonában több mint 25 000 Ft értékű Star Wars relikvia található, míg közel harmaduknak 5 és 25 000 Ft közötti összeget ér gyűjteménye. A válaszadók 43 százaléka könyveket és képregényeket őrizget otthon, 38 százalékuk játékokat, 36 százalékuk figurákat és maketteket gyűjtött össze. Csillagok háborújás ruhadarabot a kitöltők negyede hord, ötödének pedig plakátok és képek a féltve őrzött kincsei. Míg 2017 decemberében Az utolsó Jedik megjelenésekor az eladások kimagaslóan megnőttek, a 2018-as spin-off rész (Solo: Egy Star Wars-történet) megjelenése után a vásárlások nem követték a tendenciát, vagyis a kánon részekhez kapcsolódóan inkább bekapcsol a gyűjtögető kedvünk.

 

Gyereknek lenni jó

A szívünk mélyén örökre gyerekek maradunk – ezt mutatja az is, hogy a Star Warshoz kötődő vásárlások fele a játék kategórián belül történt. Azon belül a Lego és Duplo termékek toronymagasan vezetnek, a játékvásárlások felénél ezt rendeltük – ami nem meglepő, hiszen a Lego folyamatosan a legnépszerűbb öt márka között szerepel az online piactéren. Emellett játékfigurákkal és plüssjátékokkal (38,25%) gazdagítjuk szívesen az otthoni SW készletet. A kutatás azt mutatja, hogy nem csupán kiállítva csodáljuk a kultikus filmsorozat hőseit, de a bőrükbe is örömmel bújunk, mi több, a kiegészítőkre is nagy figyelmet fordítunk, hiszen tavaly az online piactéren több mint 270 jelmez talált gazdára, és 173 fénykard is a kosarakba került.

 

Még mindig a jókért drukkolunk

A felmérésben részt vevők kiemelkedő többsége a jókkal szimpatizál (85%), harmaduk Han Solot jelölte meg kedvencnek, őt követi Yoda, Csubakka, R2-D2, Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi, majd csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader. Ugyanakkor az online piactér eladási statisztikák alapján Darth Vader a legkeresettebb figura (27%), és csak a második helyet foglalja el Han Solo (10%). Ahogy a kiemelt karakterek is mutatják, a legrégebben megjelent részek népszerűsége mind a mai napig töretlen.

 

Még mindig a régi a menő

A kutatás rávilágít arra is, hogy különböző korcsoportok eltérő részeket preferálnak. A 46 év felettieknél a legkorábban bemutatott Csillagok háborúja: Egy új remény a nyerő, a 26 és 45 közöttiek a régi trilógia második részét, A birodalom visszavágot jelölték kedvencként, míg a 18 és 25 közöttiek A Sith-ek bosszújára szavaztak. Összességében mégis elmondható, hogy a kitöltők több mint kétharmada az első trilógiát szereti legjobban.

 

Rekordok az online piactéren

A felmérést végző Vatera történetében a Star Wars rekordnap Az ébredő Erő bemutatója előtt volt pár nappal: 2015.12.15-én nagyjából tízpercenként gazdára talált egy Csillagok háborúja relikvia. A Vatera jelenlegi kínálatában igazi kincsek is fellelhetők, a három legdrágább Star Wars termék többszázezer forintos árkategóriában mozog. Az első és második helyen a Millenium Falcon Lego kiadása áll, amelyeket nem kevesebb mint 301 000 és 210 000 forintért hirdetnek, picit lemaradva a harmadik helyen a Halálcsillag Lego verziója található. A Vaterán a valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb SW relikvia 2014 júniusában kelt el, egy 1992-es Data East Star Wars flipper 500 000 forintért.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A legnagyobb hazai vasútrajongót keresi a Dunakeszi Járműjavító

Kétfordulós versenyen keresi Magyarország legnagyobb vasútrajongóját a Dunakeszi Járműjavító és a TMH Hungary. Az idei év az Európai Vasút Éve, ennek alkalmából először az online térben, majd később személyesen is megmérkőzhetnek egymással az igazi vonatfanatikusok a vetélkedőn, melynek főnyereménye egy utazás Oroszország európai „fővárosába”, Szentpétervárra, ahol a szerencsés nyertes megtekintheti a világ egyik legnagyobb gyűjteményével rendelkező szentpétervári vasúti múzeumot is. A verseny szakmai partnere a Vasúttörténeti Park.

2021. június 23. 18:49

A munkavállalók 84%-a hibrid munkavégzést szeretne

A megkérdezett magyar munkavállalók 69%-a dolgozott otthonról az elmúlt évben, és 84%-uk a jövőben is szívesen végezné a munkáját csak home office-ban vagy hibrid megoldásban - derült ki a NOTEBOOK.HU 4559 fős kutatásából. Mint ahogy az is, hogy a Facebook Messenger vette át a személyes találkozó szerepét. Megtudtuk, hogy 1-2 évente cseréljük a telefonunkat, míg a notebookok élettartama 3-5 évre is megnyúlik. A home office legjobb előnyének a nők a munka mellett elvégezhető házimunkát tartották, addig a férfiak azt értékelték, hogy nem kell annyit utazniuk.

2021. június 23. 16:51

Megrendezik az ország első kaszinófesztiválját

Az idei nyárról nem mondható el, hogy bővelkedne a rendezvényekben - részt vehetünk azonban egy olyan különleges fesztiválon, amilyenre korábban még soha nem volt példa. A hónapokon át tartó győri kaszinófesztivál szórakoztató programok sokaságával várja az érdeklődőket. Ráadásul aki időben érkezik, annak a kaszinó 10.000 Ft-ot ad, és ehhez hasonló rendezvénysorozattal készül a pécsi kaszinó is.

2021. június 23. 15:13

Piacvezető fintech cégbe száll be a Hiventures

A lakossági hitelek terén piacvezető Bankmonitor Kft.-ben szerzett részesedést a hazai startup- és kkv-szektor legaktívabb tőkefinanszírozási partnere, a Hiventures. A pénzügyi szektor digitalizációjának egyik éllovasa, az egyik legismertebb hazai fintech brand remekül használta ki a világjárvány okozta piaci forrongást: 2020-ban 50 százalékos árbevétel-növekedést ért el.

2021. június 23. 13:42

Philips Momentum, a világ első Xboxhoz tervezett monitora

Az MMD vezető képernyő specialista és a Philips monitors márka licenc partnere bemutatja a világon az első Xboxhoz tervezett konzol gaming monitorját. A Philips Momentum Xboxhoz tervezett konzoljáték monitor az alapoktól kezdve úgy került felépítésre, hogy a legkiválóbb játékélményt biztosítsa az Xbox játékosok számára. 

2021. június 23. 12:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40