Jog és digitalizáció: az online ügyletek kockázatai
Teljesen kiállják-e a jogi próbát az elektronikus térben megkötött tranzakcióink? Jogi szempontból is biztonságosnak számítanak azok a ma már mindennaposnak számító ügyletek, amelyek a jelenleg elérhető digitális azonosítás mellett jönnek létre? Megtörtént-e a jogi világ digitalizációja? Kiváltható-e az írásbeliség követelménye? Értik-e egymást az informatikusok és a jogászok? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a május 16-án a Microsoft Magyarország székházában megrendezendő LegalTech konferencia.
Bíróság, jogi képviselő, szerződéskötés – csak néhány olyan jogi fogalom, amelynek hallatán még ma is papír alapú dokumentumok tömkelege, pecsétek garmadája, szárazbélyegzők és nemzeti trikolór szalagátkötések jutnak az átlagember eszébe. Ugyanakkor a digitális térben már bárki köthet komoly jelentőségű szerződéseket akár egyetlen okostelefonnal – egyre többen kötnek így biztosítást, előfizetést, vagy éppen így adnak megbízást egy üzletkötőnek. Kérdés, mennyire állják ki a jogszerűség próbáját az ilyen konstrukciók?
Több más fontos digitális jogi kérdés mellett erre is keresi a választ a 2019. május 16-án a LegalTech digitális jogi konferencia, a Microsoft Magyarország székházában. Vezető informatikai és jogi szakemberek segítségével a konferencián azt is megvitatják a szakemberek, hogy hol tart jelenleg a jogi terület digitalizációja. Hiszen számos informatikai fejlesztés zajlik hazánkban és világszerte, amely modernizálja a papír alapú folyamatokat. Ugyanakkor nem minden megoldás képes arra, hogy jogi erőt is hordozzon, azaz, hogy kiváltsa az írásbeliség ősi követelményét, amelyre több száz éve tradicionálisan épül a jogi világ. Ennek elsődleges oka a jogi irodák, a törvényhozás és az informatikai fejlesztéssel foglalkozók kommunikációjának hiánya. A konferencia hitvallása, hogy szinergiát hozzon létre a jogászok és informatikusok között.
Az első magyarországi LegalTech konferencia megálmodója Hortobágyi Ágoston, a BIDITA (Biztonságos Digitális Társadalomért Egyesület) alapító elnöke. A rendezvényen felszólal Bóna Ákos, Magyarország Digitális Nagykövete – a jogászokon kívül a releváns informatikai cégek vezetői jó példaként hozható megoldásokat is bemutatnak, mint amilyen a BIDITA DOQdrive és DigiPol megoldásai. Bemutatkozik egy speciális LegalTech megoldás, mely egy mobilapplikáció segítségével kiváltja az írásbeliség követelményét. A Microsoft Magyarországtól Baja Márk jogi igazgató és Kovács Zoltán, a Microsoft Magyarország biztonsági megoldásszakértője ad elő.
Olyan izgalmas témák is előkerülnek az előadásokon, mint például mit lát egy átlagemberről az adóhivatal, vagy éppen, hogy hol vannak a kockázatai a mesterséges intelligencia beépülésének a pénzügyi felügyelet folyamataiba? A konferenciához kapcsolódó kerekasztal beszélgetés témája a fogyasztóvédelem szerepe lesz a digitalizáció korában.
A konferenciáról további információ itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Miként veszélyeztetheti a digitalizáció a demokráciát?
- Megvan az idei Global Legal Hackathon magyarországi győztese
- Felnőttekhez fordulnak a gyerekek a netes zaklatások miatt
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Folyamatosan bővül a párizsi kiberbiztonsági kezdeményezés, a Paris Call
- Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció
- 300 forintért Microsoft Office - átverés az eBay-en
- WITSEC IT-Biztonsági Konferencia nem kizárólag hölgyeknek
- Ignite 2018 bejelentések
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.