A Vodafone Debrecenben is megmutatta, mire képes az 5G

forrás: Prím Online, 2019. május 26. 12:27

Május 25-én debütált a Debrecen Drive, a keleti régió legnagyobb autó- és járműipari seregszemléje, ahol a Vodafone egy 5G kapcsolaton keresztül távvezérelt autó segítségével mutatta be a közlekedés jövőjét. 

Május utolsó hétvégéjén idén először rendezték meg a Debrecen Drive-ot, ahol a járműipar és a közlekedési szektor szereplői mutathatták meg magukat. A rendezvény egyaránt szólt autórajongóknak, laikusoknak és a legmodernebb csúcsmodellek után érdeklődőknek.

 

A Vodafone Magyarország interaktív programmal csatlakozott a rendezvényhez: a zalaegerszegi és budapesti bemutató után a debreceniek is megtapasztalhatták a távvezérlésű autóvezetés élményét. A Vodafone május 20-án a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya megnyitója alkalmából, majd május 23-án budapesti székházában már bemutatta az önvezető gépjárművek felé vezető egyik legfontosabb állomást, a távvezérlésű gépjárműirányítást. Az ötödik generációs mobilhálózatoknak első sorban ipari felhasználási módoknál lesz jelentősége, köztük olyanoknál, ahol az azonnaliság kritikus fontosságú. Ilyen például az önvezető autózás, melynek elterjedésében kulcsszerepe lesz az 5G-nek. 

 

 

A BMW i3 típusú elektromos autó és a távoli vezetőülés közötti kapcsolat a Vodafone 5G kapcsolatán valósult meg, lehetővé téve a gépjármű valós idejű, távoli vezérlését. Az autóban található kamera valós időben, HD minőségben közvetítette a pálya melletti távoli vezetőüléshez azt a képet, amely a járműből volt látható, valamint ezzel párhuzamosan a jármű felé irányuló parancsokat is 5G kapcsolat közvetítette. A látogatók Talmácsi Gábor, világbajnok motorversenyző, Vogel Adrienn autóversenyző és Kőváry Anett autós műsorvezető segítségével próbálhatták ki a távvezetést.

 

„Az 5G hálózat számos iparágnak új ipari forradalmat jelent majd, ezek közül kiemelten az autóipar számára” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese, az igazgatóság alelnöke.  „– Az 5G technológia, amelynek képességeit Debrecenben is bemutattuk, a jövő felé vezető út kezdetét jelenti, és célunk, hogy lehetőleg még idén elindítsuk Magyarországon a kereskedelmi 5G szolgáltatásunkat.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05