Kilenc uniós országban indul kampány az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében
Kilenc EU-s ország tizennégy emberi jogokat és digitális jogokat védő szervezetének részvételével, a Liberties koordinálásával ma indul a #StopSpyingOnUs (ne kémkedjenek utánunk) kampány, amelynek keretében egyszerre több helyütt nyújtanak be panaszt a viselkedésalapú reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében. Többek között Németország, Belgium, Franciaország, Olaszország, Észtország, Bulgária, Magyarország, Szlovénia és a Cseh Köztársaság is csatlakozott a kampányhoz. A mostani panaszbenyújtási hullám a tavaly indult kezdeményezés során már a harmadik. Elsőként az Egyesült Királyság és Írország adatvédelmi hivatalaihoz érkeztek be panaszbeadványok.
A kampány során felkérik az európai és a nemzeti adatvédelmi hatóságokat, indítsanak vizsgálatot a adatok folyamatos, tömeges megsértése ügyében. Nap mint nap több száz milliárdszor kerül ugyanis sor ilyen mérvű adatsérelemre, aminek mindenki áldozata lehet, aki csak megnyit egy weboldalt.
„A kampányban szervezetek és magánszemélyek együttes erővel törekednek a személyes jellegű információk védelmére, lévén, hogy a beleegyezésünk nélkül is megoszthatnak olyan velünk kapcsolatos adatokat, mint a böngészési előzményeink, a tartózkodási helyünk, vagy akár a szexuális orientációnk, sőt, az egyedi azonosítóink. Az adatvédelmi hatóságokhoz benyújtott panaszok rámutatnak, hogy a valós idejű licitálást alkalmazó hirdetési rendszer feltehetőleg több száz vagy több ezer vállalatnak küldi szét a felhasználók személyes adatait. Ez a hirdetési módszer egyértelműen sérti az EU adatvédelmi szabályzatát (a GDPR-t). Emiatt indítottunk kampányt a GDPR végrehajtása érdekében, hogy többé ne kémkedjenek utánunk. #StopSpyingOnUs,” – közölte Simon Éva, a Liberties jogi szakértője.
Az emberi és digitális jogokkal foglalkozó szervezetek által benyújtott hivatalos kereseteken túl a Liberties és partnerszervezetei több nyelven elkészítették a panaszbeadványt olyan magánszemélyek részére, akik szívesen csatlakoznának a #StopSpyingOnUs kampányhoz. Egyes országokban bárki kifejezheti a támogatását azzal, hogy a Liberties.eu oldalon található levélminta felhasználásával elküldi a panaszt a saját illetékes adatvédelmi hivatalának.
„Szeretnénk, ha mindenki hallatná a hangját, ennek érdekében minden eszközt rendelkezésre bocsátunk, ami csak szükséges ahhoz, hogy ki-ki felléphessen az online reklámipar rendszerében elszenvedett jogsérelmekkel szemben. Ha valaki az engedélyünk nélkül megosztja a személyes adatainkat, fontos, hogy a tudtára adhassuk, ezt nem fogjuk annyiban hagyni” – jelentette ki Reich Orsolya, a Liberties advocacy munkatársa.
A digitális szféra számos kulcsfontosságú szereplője, köztük a Google is ehhez az online hirdetési módszerhez folyamodik, aminek következtében rengetegen vannak kitéve annak, hogy megosztják az adataikat. A Google DoubleClick (újabban „Authorized Buyers”, azaz felhatalmazott vevők) elnevezésű hirdetésmegosztója 8,4 millió weboldalon működik és több mint 2000 cégnek küldi szét a felhasználók személyes adatait ezekről az oldalakról. Azt szeretnék, hogy végre ne kémkedjenek utánunk. #StopSpyingOnUs
Kapcsolódó cikkek
- A nem személyes adatok szabad áramlása az EU-ban
- Jelentős változások jönnek a biztonsági kamerákra vonatkozó szabályokban
- Megjelent az in nuce DPO készlet
- A GDPR csak a kezdet volt – folytatódik a digitális világ akadálymentesítése
- GDPR tapasztalatok a régióban
- Néhány lépés a GDPR-nak megfelelő blokklánc megtervezéséhez
- Távol-keleti nyitás a GDPR-ban
- 50 millió eurós adatvédelmi bírság a GOOGLE-el szemben
- 2 milliárd euró megtakarítást hoz az uniós cégek számára a GDPR
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.