A mesterséges intelligencia tudásukat osztották meg civil szervezetekkel a startupok Budapesten
Több mint egy tucat civil szervezet és fiatal fejlesztő a startupok világából, valamint számos technológiai cég szakértője találkozott a Microsoft Magyarország „Tech for Social Impact” rendezvényén. A civil szervezetek aktivistái az egynapos eseményen a meghívott profi fejlesztőkkel és IT-cégekkel dolgoztak azon, hogy megismerjék a legmodernebb mesterséges intelligencia-, felhő és egyéb digitális technológiákat, melyek olyan jó ügyek szolgálatába állíthatók, mint a környezetvédelem, az akadálymentesítés vagy épp a humanitárius segítségnyújtás. A Microsoft Magyarország szakmai partnere a Design Terminal innovációs ügynökség volt a startup vállalkozások kiválasztása és a csapatok együttműködését ösztönző esemény megvalósítása során.
A Tech for Social Impact rendezvényen a résztvevő civil szervezetek által meghatározott kihívásokra a Microsoft üzleti partnerei és a startupok közösen keresték a mesterséges intelligencia-, felhő- és egyéb digitális technológiára épülő megoldásokat.
A civil szervezetek által megvalósítani kívánt ötletek között volt egy olyan chatbot kifejlesztése, amelynek célja, hogy a ritka betegségben szenvedő embereknek segítsen megtalálni a megfelelő orvost. Felmerült egy olyan munkaállomás fejlesztése is, amely a gépelni nem tudó embereknek is biztosítja a számítógép-használat lehetőségét, egy magyar nyelvű beszédfelismerő alkalmazásnak köszönhetően.
A június 5-i esemény a Microsoft Magyarország, a digitális fejlesztéseket a közjó szolgálatába állító csaknem egy éven át tartó rendezvénysorozatának zárórendezvénye volt. Az „AI for Good” (a mesterséges intelligencia a jó ügyekért) kezdeményezés keretében a Microsoft Magyarország 2018 őszén civil szervezeteknek szóló tájékoztató és szemléletformáló rendezvénysorozatot indított, amelynek célja az volt, hogy a közjó érdekében dolgozó, agilis és nyitott civil szervezetek bepillanthassanak a technológia világába és megismerjék miként támogathatják céljaikat a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, valamint a felhőszolgáltatások.
A rendezvényen, többek között, interaktív oktatási alkalmazást, valamint chatbot és adatelemző megoldást fejlesztő startup is részt vett, akik környezetvédelmi, gyermekjogi és mozgáskorlátozottakat segítő szervezetekkel találkoztak a Microsoft szervezésében.
Az AI for Good program részeként a civilek támogatásért is pályázhatnak egy-egy kiemelten hasznos ötletük megvalósítására. Éppen ezért a Microsoft az AI for Good részeként több területet lefedő Azure – a Microsoft felhő szolgáltatási platformja – támogatást ad a legnemesebb ötletek kivitelezéséhez. A hazai program a Microsoft 2017-ben elindított globális kezdeményezésének része.
„Az AI for Good egy globális program, amelynek keretében a Microsoft 5 éven át összesen 115 millió dollárt fordít arra, hogy a mesterséges intelligenciát a civil szervezetek számára is elérhető közelségbe hozza” – mondta Timos Platsas, a Microsoft filantrópia területének regionális vezetője.
- AI for Earth (MI a bolygónk védelmében)
- AI for Accessibility (MI, mint az egyenlő hozzáférés és az akadálymentesítés eszköze)
- AI for Humanitarian Action (MI a humanitárius segítségnyújtásért)
“A Microsoft elkötelezett abban, hogy már az AI-megoldások kitalálásakor és tervezésekor etikus gyakorlatot kövessenek a szakemberek. E filozófiánk szerint minden, AI-alapú rendszernek és megoldásnak társadalmilag igazságosnak, megbízhatónak, biztonságosnak, átláthatónak, felelősnek és a magánszférát hatékonyan védőnek kell lennie” – hívta fel a figyelmet Mátrai Zsuzsa a Microsoft vállalati és kormányzati kapcsolatokért felelős regionális igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó felhőtechnológiai együttműködést jelentett be a Telekom és a Microsoft
- Üzleti angyal csúcstalálkozót tartanak ma Budapesten
- Jöhet a láthatatlan pénztárca
- A L’Oréal a Viva Tech-en mutatta be a jövő szépségét
- Az LG új AI processzora számos termékben helyet kap majd
- A digitalizáció jelenti a valódi akadálymentesítést
- Európai autógyártók az IBM mesterséges intelligencia és felhőalapú megoldásait választották
- Ismerje meg személyesen is a MiR robot flottáját!
- Mesterséges intelligencia írt dalt az Eurovíziós Dalfesztivál alkalmából
- Jog és digitalizáció: az online ügyletek kockázatai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.