A Fujitsu bemutatja, hogyan tágítja tovább a mélytanulás és a mesterséges intelligencia határait

forrás: Prím Online, 2019. június 13. 13:53

A Fujitsu a mesterséges intelligencia jövőjét járja körül a Frankfurtban június 16. és 20. között megrendezett éves ISC High Performance konferencián. A rendezvényen bemutatandó úttörő technológiák optimalizálják az üzleti folyamatokat, és kiaknázzák az MI-ben rejlő lehetőségeket. A látogatók megismerkedhetnek a Fujitsu DLU (Deep Learning Unit) lapkájával, és tájékozódhatnak a „K” szuperszámítógép utódja, a Fugaku fejlesztésének aktuális állásáról és a rendszer műszaki részleteiről.

A 2019-es ISC-n a Fujitsu a különböző iparágak folyamatainak intelligens automatizálásában egyre fontosabb szerepet játszó MI-technológiát: a mélytanulást állítja a középpontba. A nagy adattömeg feldolgozásához mély és komplex neurális hálózatokat használó mélytanulás lerövidíti az MI betanítási idejét. Ez értékes előnyöket, köztük nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb MI-betanítási költséget kínál, valamint új bevételszerzési és üzleti lehetőségekhez juttatja a vállalatokat.

 

A DLU-lapkával dolgozó, innovatív Fujitsu AI Zinrai mélytanulási rendszer új távlatokat nyit a mélytanulás terén, és olyan megoldások fejlesztését teszi lehetővé, amelyek egy wattra jutó teljesítménye tízszerese a ma elérhető alternatív rendszerekének. A DLU ezt úgy éri el, hogy jelentősen lerövidíti az egyes MI-modellek betanításához és teszteléséhez szükséges időt, így felhasználói gyorsabban hozzájutnak az üzleti folyamatok gyorsítására alkalmas következtetésekhez. 

 

 

A mélytanulás határait tágító innovációk 

A Fujitsu három olyan fontos innovációt alkalmaz, amelyek magasabb szintre emelik a mélytanulási képességeket. A Zinrai mélytanulási rendszer így rövid időn belül, egyszerűen és hatékonyan gyorsítja a mélytanulási folyamatot. A három innováció: a tartományspecifikus gyorsítóval dolgozó DLU lapka, a nagy teljesítményt és pontosságot nyújtó, mélytanulásra kifejlesztett „DL-INT” adaptív számformátum és egy új tartományspecifikus csatlakozási technológia, amely masszívan párhuzamos átvitelt tesz lehetővé a kiterjedt neurális hálózatokban. 

 

A Fugaku szuperszámítógép

Az ISC-n a Fujitsu a „K” szuperszámítógép utódja, a RIKEN és a Fujitsu által közösen megalkotott Fugaku műszaki hátteréről és fejlesztésének állásáról is beszámol. A Fuji-hegy után elnevezett Fugaku csúcsteljesítményt biztosít sokféle társadalmi és tudományos kihívás leggyőzéséhez. A rendszertervezési szakasz lezárultával a Fujitsu és a RIKEN már a gyártási fázisban tartanak. Tervei szerint a Fujitsu ez év végén jelenik meg a globális piacon a Fugaku technológiára épülő új kereskedelmi szuperszámítógéppel. 

 

A Fujitsu Digital Annealer rendszere már ma megoldja a korábban legyőzhetetlennek hitt problémákat 

Az ISC látogatói a Fujitsu kvantumtechnológia által inspirált, áttörő Digital Annealer rendszeréből is inspirációt nyerhetnek. A korábban megoldhatatlannak tűnő kihívások legyőzésére képes Digital Annealer optimalizálja a nagyszabású kombinatorikai feladatokat, például meghatározza a gépkocsikarosszéria gyártása során a robotkar által végzett hegesztési műveletek optimális sorrendjét, kiegyensúlyozott kockázatú pénzügyi portfóliót állít össze nagyértékű likvid eszközökből egy változékony piacon, vagy épp a valós idejű forgalmi viszonyokat figyelembe véve megtervezi a hálózatba kapcsolt járművek optimális útvonalát. 

 

A Fujitsu MI-szoftverét hasznosító integrált megoldások javítják a minőségirányítást, és segítenek megoldani a tervezési kihívásokat 

Az ISC látogatói megnézhetik, hogyan hasznosítja a Fujitsu FAIR (Fujitsu Advanced Image Recognition) rendszere a fejlett képfelismerési képességeket a gyártóvállalatok minőségellenőrzési folyamatainak továbbfejlesztésére az anomáliák észlelése során. Az Intel legújabb skálázható processzoraival dolgozó, HPC architektúrájú Fujitsu PRIMERGY M5 szervereken futó AI Solver gyors felismeréseket biztosít a komoly tervezési problémák megoldásához. A Fujitsu emellett a hibrid környezetekben nyújtott MI-alapú munkafolyamat-irányítást támogató Fujitsu Software Gateway megoldását is bemutatja az érdeklődőknek. A Fujitsu Software Gateway következtetőmotorja (inference engine) helyben telepített és felhőalapú neurális hálózatokon is futtatható. 

 

„A Fujitsu idei ISC-standján felvonultatott innovatív, diszruptív technológiák bepillantást engednek a jövőbe. A legújabb technológiák, például a DLU, a Fujitsu Digital Annealer és új szuperszámítógépünk bemutatása mellett azt is demonstráljuk, hogy segítünk a vállalatoknak már ma elnyerni ügyfeleik bizalmát és olyan nyereséges vállalkozást építeni, amely egyben a társadalom javát is szolgálja. Amint azt a Fujitsu technológiai és szolgáltatási jövőképében is kifejtjük, napjainkban a vállalatoknak ügyfeleik bizalmának elnyerésére kell összpontosítaniuk. Ezzel összhangban mi magunk is emberközpontú filozófiát követünk – ezt támogatják az ISC-n bemutatott ütőképes technológiák” – nyilatkozta Glenn Fitzgerald, a Fujitsu EMEIA-régió terméküzletágának műszaki vezérigazgató-helyettese. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05