Automatizálás pótolhatja a hiányzó speciális szaktudást
A szervezetek az informatika számos különféle területén küzdenek a szakemberhiánnyal. Ez olyan szegmenseket is érint, amelyekre kevesebb figyelem irányul, mégis sok vállalatnál elengedhetetlenek a mindennapi működéshez, ilyenek például a terminál emulátor szoftverek. A Micro Focus szakértői szerint az automatizálás ezen kihívások kezelésében is sokat segíthet.
Szinte nincs olyan terület az informatikában, amelyet ne érintene a szakemberhiány. Egy nemrégiben készült felmérés szerint hazánkban mintegy 22 ezer betöltetlen pozíció van országszerte az informatikai szektorban. Az Európai Unióban pedig 2020-ra akár 756 ezerre is nőhet a hiányzó szakértők száma a becslések szerint.
Kár, hogy a régi jó dolgokhoz már nem ért senki
A probléma tehát széles kört érint, és olyan területekre is kihat, amelyekkel kevesebbet foglalkoznak, mégis szükség van rájuk a szervezet megfelelő üzemeléséhez. Ilyenek például a terminál emulátor szoftverek, illetve a közvetítésükkel elérhető programok. Számos vállalatnál van szükség a napi munkához olyan, évekkel vagy akár évtizedekkel korábban bevezetett, sok esetben egyedileg programozott alkalmazásokra, amelyek már nem működnek a mai környezetben. Ezt a szakadékot hidalják át a terminál emulátorok, amelyek lehetővé teszik a régebbi programok futtatását is. Rengeteg különféle szegmensben használnak ilyen jellegű megoldásokat a biztosítási és pénzügyi szektortól kezdve az egészségügyön és kormányzaton át egészen a call centerekig.
A vállalatok különösen nehezen találnak szakembereket a régi alkalmazások és számítógéprendszerek működtetéséhez és karbantartásához. Ezekhez ugyanis speciális szaktudás szükséges, hiszen egyszerre kell érteni az alapvető felügyeleti feladatokhoz és azokhoz a legacy rendszerekhez, amelyeket a terminál emulátoron keresztül használnak. Ezt a keresztmetszetet pedig rendkívül nehéz megtalálni a piacon. Azok a szakértők, akik ismerik a régi megoldások csínját-bínját, már visszavonultak vagy más, magasabb pozícióban dolgoznak. A frissebb üzemeltetési ismeretekkel és tapasztalatokkal rendelkező informatikusoknak pedig nem szükséges ilyen kompetenciákat elsajátítaniuk, hiszen egyébként is kapkodnak utánuk a munkáltatók.
A kevesebb néha több
A Micro Focus szakértői ezért olyan fejlett terminál emulátor szoftverek használatát javasolják, amelyek egyszerűsítik a felügyeleti feladatokat, így kevesebb szakemberre és munkaórára van szükség a működtetésükhöz. A legtöbb szervezetnél a beszerzés és a telepítés után nem fordítanak különösebb figyelmet az emulációs szoftverekre, pedig érdemes néha megvizsgálni, milyen új funkciókat kínálnak a frissebb változatok.
A Reflection termékcsalád például – egyéb előnyök mellett – a munkát is hatékonyabbá teszi. A megoldások segítségével ugyanis automatizálható számos különféle felügyeleti feladat, beleértve a rendszer konfigurálását, az új felhasználók hozzáadását, illetve a lemezterület növelését. Ennek köszönhetően kevesebb szakember is képes gondoskodni az általános üzemeltetési feladatokról.
A termékcsalád ráadásul minden vállalati igényt lefed. A portfólióban megtalálható megoldások asztali gépeken, mobil eszközökön és webböngészőkön keresztül is egyszerűen hozzáférhetővé teszik az alkalmazásokat, illetve Java-kliens nélküli HTML-5-alapú emulációt biztosítanak. A Host Access Management and Security Server pedig a régi rendszerek és a modern személyazonosság- és hozzáféréskezelő megoldások között képez hidat, nagyobb biztonságot és egyszerűbb felügyeletet biztosítva a kapcsolódó hozzáférések felett.
Kapcsolódó cikkek
- Tökéletes együttműködés és gyors megtérülés az autonóm mobil robotokkal
- Széfművészet, avagy útmutató a tökéletes adatvédelemhez
- Még egyszerűbb hozzáférés a felhőben és a Linux rendszereken
- Ransomware: a megelőzés a legjobb védelem
- Ép tesztben ép lélek
- Az ipari automatizáció kihívásai
- Ez a három legégetőbb probléma a kibervédelemben
- Matt a kiberbűnözőknek öt lépésben
- Szedjük ráncba az üzleti folyamatokat
- Fel kell pörgetni a vállalaton belüli mobilitást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.