Lezárult a LinkingDanube projekt
Idén június 26-án Bukarestben tartott konferencia keretében zárult a LinkingDanube projekt. A LinkingDanube célja az országhatárokon átnyúló közösségi közlekedési információk szolgáltatása, illetve a meglévő utazástervező rendszerek szolgáltatásainak bővítése, előtérbe helyezve a környezetbarát mobilitást a Duna-menti régióban.
A projekt célkitűzése szorosan kapcsolódik a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tevékenységéhez azáltal, hogy a különböző közösségi közlekedési szolgáltatások igénybevételére egy közös platformot hoz létre, elősegítve a fenntartható mobilitást.
Míg a korábbi hasonló tárgyú európai uniós projektek a felek közötti egyszerű adatcserén alapultak, addig a LinkingDanube a szolgáltatások összekapcsolását célozta meg, kapcsolódva az Európai Parlament és a Tanács intelligens közlekedési rendszerekről kiadott irányelvéhez. A LinkingDanube eredményterméke egy olyan pilot háttérrendszer, amely – összehasonlítva a jelenlegi legismertebb utazástervezőkkel – a szolgáltatók részére lényegesen egyszerűbbé teszi, hogy megosszák a szolgáltatásaikat egymás között. A projektben alkalmazott pilot utazástervező célzott példákon keresztül demonstrálja, hogy az Európai Szabványügyi Bizottság szakbizottsága (CEN/TC 278) által kiadott specifikus szakmai követelmények teljesíthetők. A projekt bizonyította, hogy a technikai leírást tartalmazó standard Open API alkalmazásával különböző régiók közösségi közlekedési utazástervezői összekapcsolhatók anélkül, hogy kifejezetten egyedi fejlesztéseket kelljen végrehajtani, vagy egy harmadik félnek ki kelljen adni az adatokat.
A LinkingDanube projektben a Duna-menti régió hat országából 2017. január 1-jétől két és fél éven át, állami és magánszektorban tevékenykedő közösségi közlekedési szolgáltatók, egyetemek, kutatóintézetek és vállalatok működtek együtt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a projekt megvalósításával olyan nemzetközi szakmai kapcsolatokat épített ki, amelyeket elsősorban a határon átnyúló szolgáltatások jövőbeni fejlesztései során kíván felhasználni.
A LinkingDanube a Danube Transnational Programme keretében az Európai Unió által társfinanszírozott projekt.
Projekt időtartam: 2017. január 1 – 2019. június 30.
Költségvetés: 2 917 930,50 EUR, amelyből 2 480 240,89 EUR ERDF hozzájárulás
IPA hozzájárulás: 0 EUR
ENI hozzájárulás: 0 EUR
Prioritás: Jobban összekapcsolt és az energiáért felelős Duna Régió
Speciális cél: Környezetbarát és biztonságos közlekedési rendszerek és a városi és vidéki területek kiegyensúlyozott megközelíthetőségének támogatása
Weboldal: Interreg Danube Transnational Programme
A projektpartnerek:
Kapcsolódó cikkek
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- Várakozáson felüli növekedés a mobilfizetésben
- Megjelent a Körkörös gazdaság szakmai tanulmány
- Sikeres első hónapot zárt a Közlekedési Mobiljegy
- Sorban állás nélkül vehet jegyet a Fővárosi Állatkertbe
- Vasárnap hajnalban szünetel a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Egységes digitális szolgáltatások a V4-en belül
- Sikeres a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Mobilfizetéssel lehet jegyet venni a Budakeszi Vadasparkba
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.