A fiatalok többsége negatív előítéletet érez okostelefon-használata kapcsán
A Honor okostelefon márka az új Honor 20 széria bevezetése kapcsán közvélemény-kutatást végzett az Egyesült Királyságban, ahol a márka erős jelenléttel bír. A felmérés jelentős különbségekre mutat rá az egyes generációk okostelefon-használattal kapcsolatos hozzáállásában. A kutatás* szerint a 18-24 évesek 76 százaléka érzi úgy, hogy az idősebb generáció szerint túl sok időt tölt okostelefonjával, miközben ők azok, akik tudatosabban használják okostelefonjukat. A fiatalok mindössze 8 százaléka gondolja úgy, hogy az okostelefon negatív hatással van az életére, 60 százalékuk véli, hogy okostelefon segítségével hatékonyabb lehet.
- A HONOR a Z generáció körében végzett felmérése alapján a fiatalok 76 százaléka érzi úgy, hogy a társadalom elítéli okostelefonhasználati szokásait
- A kutatás ugyanakkor arra is rámutat, hogy a Z generáció 60 százaléka hatékonyabb az okostelefon által
- A HONOR felmérése az Egyesült Királyságban készült, a márka Közép-Londonban egy kétrészes graffiti falon mutatja be a Z generáció okostelefon használati szokásait
A megkérdezett 16-24 évesek több mint fele (55 százalék) végez alkalmi vagy részmunkaidős munkát, úgy, mint ruhák adás-vétele, network marketing és blogolás. Ezen fiatalok közel harmada (27 százalék) kereset-kiegészítés céljából folytatja a tevékenységet, és 89 százalékuk egyenesen úgy gondolja, hogy okostelefon nélkül nem lenne sikeres benne. A 18-24 évesek fele ráadásul úgy érzi, hogy az okostelefon segítségével fedezett fel magában művészi tehetséget.
A Z generáció véleménynyilvánításra is rendszeresen használja telefonját. A kutatást megelőző 12 hónapban a 18-24 évesek 60 százaléka írt alá online petíciót, 25 százalékuk osztott meg petíciót közösségi oldalán, és a megkérdezettek közel fele (42 százalék) követett politikust vagy aktivistát a közösségi médiában.
A Z generáció a hírek, történések barátaikkal való megosztására elsősorban a közösségi médiát használja. Ennek kapcsán a kutatásból szintén kiderült, hogy a fényképek a Z generáció 95 százalékának kommunikációs eszköze, 83 százalékuk hetente legalább egyszer, míg 29 százalékuk naponta többször küld képeket okostelefonján keresztül.
A kutatás eredményeiből kiindulva a Honor Londonban kétrészes graffiti falat hozott létre a híres Graffiti Kings (elismert utcai művészekből álló csoport) segítségével, hogy fellépjenek a fiatalokat érintő negatív sztereotípiák ellen. A graffiti fal mást mutat nappal és éjszaka, ezzel ábrázolva a Z generáció okostelefon használati szokásait.
_________
* A kutatást az Egyesült Királyságban végezte a OnePoll (www.onepoll.com) 2019 júliusában. Az eredmények az alábbi két kutatáson alapulnak: 2000 fős reprezentatív kutatás 18 éven felüliek körében és 500 fős reprezentatív kutatás a 16 és 24 év közttiek körében.
Kapcsolódó cikkek
- Augusztus 1-től hazánkban is megvásárolható a Honor 20
- Kutatás: retteg, hogy összetöri, mégsem vigyáz eléggé okostelefonjára a magyar
- Új funkciókkal és beállítási lehetőségekkel frissülnek a HONOR készülékek
- HONOR Színriport: A megkérdezettek 54%-a szín alapján választ okostelefont
- Éjfekete és zafírkék színekben érkezik augusztusban a Honor 20
- Megérkezett a HONOR 8S
- Megérkezett a HONOR 20 széria
- Májusban érkezik a Honor 20 Lite tripla kamerával
- A HONOR 20 Széria forradalmian új Dinamikus- Holografikus dizájnnal érkezik
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Adatmentés másképp: hogyan védhet meg a 3-2-1 stratégia a zsarolóvírustól?
Sokan még mindig csak egy kötelező, unalmas feladatként tekintenek az adatmentésre, amit csak azért pipálnak ki, mert „muszáj”. Pedig egy jól megtervezett biztonsági mentés akár életmentő is lehet, különösen egy zsarolóvírusos támadás során. A Kingston szakértői szerint a 3-2-1 mentési stratégia kulcsfontosságú – legyen szó céges dokumentumokról vagy személyes adatokról, ezzel a módszerrel hatékonyan megőrizhető az adatok biztonsága, és a működés folytonossága is.
A TCL újabb nemzetközi sikereket aratott
A TCL, a szórakoztatóelektronikai iparág egyik meghatározó szereplője – és a világ első számú márkája az ultranagy képernyős, Mini LED és Google TV szegmensekben – büszkén jelenti be, hogy 17 rangos nemzetközi design díjat nyert el. Ezek között 10 iF Design Award és 7 Red Dot Product Design Award is szerepel, amelyek visszaigazolják a vállalat elkötelezettségét a prémium minőség, az emberközpontú gondolkodás és a fenntarthatóság mellett.
Elkezdődött a pollenszezon – így védekezhetünk otthon
Ahogy beköszönt a tavasz, Magyarországon menetrendszerűen elindul a pollenallergia-szezon. A következő hónapokban folyamatosan váltják egymást a különféle allergének: a mogyoró és éger után most már a ciprus- és tiszafafélék, valamint a kőris, nyár, juhar, fűz és gyertyán virágporai is közepes mennyiségben jelen vannak a levegőben – derül ki a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) honlapján található adatokból. Májustól a pázsitfűfélék, júliustól pedig a legtöbb panaszt okozó parlagfű virágpora jelenthet komolyabb problémát.
Vidd magaddal a zenét – Ismerd meg a PartyKing1 hangfalcsaládot
A LAMAX PartyKing1 termékcsalád a zene és a mobilitás tökéletes egyensúlyát kínálja. Ezek a kompakt, könnyen hordozható Bluetooth hangfalak lenyűgöző hangteljesítménnyel érkeznek, hogy bármilyen alkalmat felejthetetlenné tegyenek. A háromféle modell – 80, 100 és 200 wattos teljesítménnyel – minden igényt lefed, legyen szó otthoni filmezésről, baráti összejövetelről vagy akár szabadtéri buliról.
A térbeli számítástechnika forradalma: Az üzleti innováció új dimenziója
Ahogy a vállalati informatika egyre bonyolultabbá és összetettebbé válik, úgy nő a térbeli számítástechnika (spatial computing) jelentősége az üzleti innovációk terén. Ez a technológia lehetővé teszi a fizikai és digitális világ közötti zökkenőmentes kapcsolatot, és egyesíti a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság, az IoT és a mesterséges intelligencia adatelemzési képességeit. Ennek köszönhetően a vállalkozások új szintre emelhetik hatékonyságukat és innovációs képességüket.