Mesterséges Intelligencia segíti a KPMG Legal munkáját
A gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligencia (AI) alkalmazás nem váltja ki az ügyvédek szofisztikált munkáját, de még hatékonyabb, gyorsabb, költségkímélőbb szolgáltatásokat tesz lehetővé. Az új megoldás sikerének záloga, hogy a jogi iroda munkatársai miként képesek a szoftvereket „betanítani”.
Több hónap tesztelés és fejlesztés után a napokban állt munkába a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása. Ezzel a KPMG ügyvédi irodája az első a hazai piacon, amelyiknél a mindennapi gyakorlat részeként debütál az MI, mégpedig a Luminance technológiájának révén. A Luminance a Cambridge-i Egyetem (University of Cambridge) egykori munkatársai által kifejlesztett és globálisan is a legnevesebb nemzetközi jogi irodák által használt alkalmazás bevezetése a kezdeti lépésekkel együtt közel egy évet vett igénybe. Az előkészítő munkában az ügyvédi iroda munkatársai mellett a KPMG információbiztonsági, pénzügyi és számviteli szakemberei is részt vettek.
A modern gépi tanulás segíti az értékteremtést az ügyfelek számára. A jogi piacon a hatékonyság ilyen mértékű javítása komoly versenyelőnyt jelent, hiszen rugalmasabb és gyorsabb lesz az az ügyvédi iroda munkavégzése azonos mennyiségű emberi erőforrás bevonása mellett. „Ugyanakkor az alkalmazás valódi sikeréhez az is szükséges, hogy a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda munkatársai képesek legyenek a szoftverrendszert valóban hasznossá tenni, a mesterséges intelligencia „feltanítása” ugyanis bonyolult és hosszadalmas munka, a globális megoldásokat pedig a magyar nyelvű jogszabályokkal és tartalmakkal kell minél jobb minőségűre edzeni.” – mondta dr. Tóásó Bálint, partner.
Az MI lehetséges hozzáadott értékét az iroda munkatársai három példával szemléltették:
1. Az ügyvédi munka bármennyire is kreatív, tudásalapú és sok gondolkodást igénylő, ezek mellett kényszerűen mindig akadnak egyszerűbb, ismétlődő, betanítható feladatok is. Amennyiben ezek automatizálhatók, a munkatársaknak több idejük marad a szofisztikáltabb feladatokra.
2. Amikor egy céget, vagy akár egy portfóliót kell átvilágítani, rendkívül sok dokumentumot kell átnézni. A karakterfelismerő szoftverek és az MI együttműködése pillanatok alatt tud szűrni kritikus értékekre, fogalmakra, vagy akár komplett irattárakból azonosíthatók és emelhetők ki szokatlan dokumentumok, kulcsfontosságú szerződések.
3. Hasonlóképpen az ügyvédeknek, de akár egy cégvezetőnek is nagy segítség lehet az MI, ha több száz, vagy több ezer hasonló szerződést kell gyorsan áttekinteni. Ezzel a megoldással ugyanis jól leválogatható, hogy hol vannak különbségek a kötbérek, a határidők, a felelősségek tekintetében.
Valóság, nem ígéret
Az ügyvédi irodákat segítő modern informatikai alkalmazásokról, a „legaltech” fejlődéséről régóta hallani, de ezek eddig inkább csak a jövő ígéretei voltak, a Luminance első hazai bevezetése azonban már egy valódi gyakorlati alkalmazás. A KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda szerint a mesterséges intelligencia használatának előnye nem csak a hatékonyabb és gyorsabb munkavégzés során jelentkezik.
Az MI segítsége révén az iroda újabb feladattípusokokban, újabb szegmensekben, végső soron pedig új piacokon, új szolgáltatásokkal tudja kiszolgálni az ügyfeleit. Sokszor hallani arról, hogy a mesterséges intelligencia elveszi majd az emberek munkáját. Azonban az ügyvédi irodák esetében éppen fordított következménnyel jár: felértékeli a jó szakembereket, időt ad a valódi szellemi munka kiteljesedésének, miközben új lehetőségeket teremt. „Számomra nyilvánvaló, hogy a mesterséges intelligencia felhasználásával az iroda a lehető legjobb szolgáltatást fogja az ügyfeleinek nyújtani” – tette hozzá Emily Foges, a Luminance vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Az új családtag a mesterséges intelligencia
- Mesterséges intelligencia a kamerákban
- A jövőben robotok is vizsgálhatják a tőzsdei cégek teljesítményét
- A mesterséges intelligencia a HR-t is átalakítja
- Mesterséges intelligencia a közoktatásban
- Az LG új AI-megoldásával a háztartási gépek maguk adnak tanácsot arról, hogyan érdemes használni őket
- A jövő hangjAI: mesterséges intelligencia mindenhol
- A világ legerősebb AI processzorát mutatta be a Huawei
- Helyettünk vásárolnak be az LG háztartási gépei
- Az LG mesterséges intelligenciával felvértezett 2019-es készülékein már elérhető az AirPlay 2 és a HomeKit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.