A rugalmas munkavégzéstől a mesterséges intelligenciáig

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 25. 12:28

Sokaknak ismerős lehet az a helyzet, amikor egy kolléga a nyári vakációból visszatérve, frissen, energikusan veti bele magát újra a munkába. Néhány hét múlva azonban visszatér a stressz. Ez a jelenség az úgynevezett nyaralás utáni kedvetlenség (post-summer blues). A munkaterhelés növekedése és a frusztráció visszatérése miatt a kora ősz kritikus időszaknak számít a munkavállalói elégedetlenség szempontjából.

A Cisco által összegyűjtött 5 tipp azt mutatja be, hogyan csökkenthetik az együttműködési eszközök a mindennapi stresszt, és teremthetnek olyan munkakörnyezetet, amelyben hatékonyabban és nyugodtabban dolgozhatnak munkatársak.

 

1. Az alapok – együttműködési eszközök használata a rugalmas munkavégzés érdekében

A szabadság után visszatérő alkalmazottakat gyakran várják elmaradások a munkájukban. Ez a stressz azonban csökkenthető a rugalmas munkavégzés bevezetésével.

 

Bár vannak ezzel kapcsolatos előítéletek, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a rugalmas munkavégzés hatékonyságot és magasabb munkavállalói elégedettséget eredményez, valamint csökkenti a hiányzást és a fluktuációt. Egy két évig tartó felmérés szerint a vizsgált szervezetek hatékonysága több mint 13%-kal nőtt a rugalmas munkaügyi szabályozás eredményeként, miközben az elvándorlás 50%-kal csökkent. A munkavállalóknak, amennyiben erre munkakörük lehetőséget nyújt, érdemes biztosítani a távoli munkavégzés lehetőségét, időt és energiát biztosítva a nyár utáni fokozott munkaterhelés kezeléséhez. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyek akár egy okostelefonra letölthető applikációval lehetővé teszik, hogy a kollégák bekapcsolódjanak a webes konferenciákba, miközben például elhozzák a gyerekeket az iskolából.

 

2. Együttműködés a kreatív munkavégzés érdekében

A kreativitás az egyik legfontosabb készség a munkavállalók esetében. Alapvető eleme az innováció előmozdításának, de a munkavállalók megtartásában is fontos szerepet játszik. A legtöbb olyan megoldás, amely lehetővé teszi a munkavállalók együttműködését és ötleteik megosztását, komoly szerepet játszik a kreativitás elősegítésében. A Cisco Webex Teams például egy bármilyen eszközön (a virtuális táblától az okostelefonig) elérhető alkalmazás, ami nemcsak dokumentumok megosztását teszi lehetővé, de azokon a kollégák valós időben is dolgozhatnak, üzeneteket válthatnak, telefon- vagy videohívásokat indíthatnak. 

 

 

3. A zavaró tényezők 

Az online konferenciákkal kapcsolatban - minden előnyük mellett – jellemzően két kifogást szoktak felhozni. Egyrészt a nehézkes kezdést: az első 5-10 perc sokszor azzal telik, hogy a résztvevők megpróbálnak csatlakozni. A másik zavaró tényező a háttérzaj (szirénák, kutyaugatás, billentyűzetek kattogása), ha valaki elfelejti némítani a telefonját. Ezek azonban nem kell, hogy feltétlenül zavarják a koncentrációt és a megbeszélések menetét: a legújabb webes konferencia alkalmazásokhoz már egy gombnyomással lehet csatlakozni, illetve automatikusan felismerik és kiszűrik ezeket a zavaró zajokat is. 

 

A fejlettebb megoldások vizuális támogatást is nyújtanak a résztvevőknek (mint például a felszólaló munkatársra automatikusan átváltó kamera, amely követi is a beszélőt), tovább csökkentve a zavaró tényezőket. 

 

4. Együttműködés a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával

Az informatikai vezetők részéről ma már elvárás, hogy az AI rendszerek megkönnyítsék a munkát az együttműködések során. A hanggal aktiválható AI asszisztensek révén a munkavállalók egyszerűen csatlakozhatnak a megbeszélésekhez. Az arcfelismerés azonosítja a jelenlévőket, a hangfelismerés pedig automatikus leiratok, memók készítésére is alkalmazható lesz a jövőben. A Cisco legújabb, a mesterséges intelligenciát is magába foglaló fejlesztéseit együttesen kognitív együttműködésnek (Cognitive Collaboration) nevezi.

 

A külső gyártók szoftvereinek szoros integrációja (amely a Cisco WebEx együttműködési platform esetében is kiemelten fontos) szintén nagy előrelépés a munkafolyamatok egyszerűsítésében. Az intelligens naptárintegrációk lehetővé teszik az együttműködési eszközök számára a találkozók előrejelzését és az „egygombos” csatlakozást. Az olyan népszerű programok, mint a Microsoft Office vagy a Google Calendar is integrálásra kerültek. 

 

5. Az együttműködési megoldások emberi oldala

Ma már elfogadott tény, hogy az emberi kapcsolatok fontosak a munkafolyamatok és a munkavállalói elégedettség szempontjából. Például az olyan vállalatok esetében, ahol az e-mailek személytelenek vagy túl hivatalosak, az együttműködési megoldások segíthetnek a közvetlenebb kapcsolat kialakításában.

 

Az együttműködési rendszerek azonban ennél többre is képesek. Például ha a rendszer előre tudja, kivel zajlik majd a megbeszélés, összegyűjti a szükséges háttérinformációkat (pl. a közösségi médiából), így a munkavállaló jobban megismerheti üzleti partnerét. Ezenkívül a szervezeti felépítést tartalmazó diagramok és a korábbi interakciók részletei is egyetlen kattintással elérhetők. Az arcfelismerés révén címkék is hozzárendelhetők az egyes résztvevőkhöz, megmutatva nevét, munkakörét vagy más kapcsolódó információt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 – a legnagyobb és legismertebb webáruházak rangsora

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég a Mastercard közreműködésével idén négy tematikus forgalmi rangsort állított össze. A TOP15 legnagyobb forgalmú e-kereskedő mellett ismét elkészült az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG lista, valamint a legalább bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalmat elérő, 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőkről is rangsor készült. Ebbe a mezőnybe idén is 13 magyar webáruház került be. 

2024. május 30. 17:19

A vállalkozások online jelentlétét tuningolja a Telekom

A Telekom megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból kiderült: a legtöbb vásárló számára nemcsak, hogy bizalmat építő, de vásárlást befolyásoló szempont az, hogy egy vállalkozásnak legyen saját honlapja. A Magyar Telekom legújabb szolgáltatása, az Instant Honlap segíti a gyors és hatékony online jelenlét kialakítását.

2024. május 30. 15:38

A spanyol energiaparkokban is a Smart-Ex 03–5G okostelefon digitalizálja a kommunikációt

A Cepsa, Spanyolország egyik legnagyobb integrált energiavállalata, két energiaparkot üzemeltet Dél-Spanyolországban. Az üzemek alkalmazottai évek óta a Pepperl+Fuchs termékekre támaszkodnak, hogy kommunikáljanak egymással és dokumentálják a napi feladatokat, például a karbantartást. Az 5G bevezetése új szabványokat teremtett a rendelkezésre állás, a hálózati lefedettség és a késleltetés tekintetében, lehetőséget teremtve arra, hogy a meglévő Smart-Ex 02 készletet fokozatosan cseréljék le a Pepperl+Fuchs gyújtószikramentes Smart-Ex 03 5G okostelefonjaira.

2024. május 30. 14:11

Antimikrobiális üvegport fejlesztett ki az LG

Az LG Electronics (LG) fejlett anyagokkal foglalkozó üzletága PuroTec néven egy új antimikrobiális üvegport vezetett be. Az innovatív anyagot a termékhigiénia megőrzésének céljából tervezték, és felhasználása igen sokrétű.

2024. május 30. 12:44

Naperőművel és energiatárolóval bővül a Ganz tápiószelei gyártelepe

Készen állnak a bekötésre a napelemek a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. tápiószelei gyártelepén felépített 2 MVA névleges teljesítményű naperőműparkban. A 4040 darab szolár panel telepítését a budaörsi Forest-Vill Kft. végezte el, amely a fejlesztés következő ütemében egy, az erőműhöz tartozó energiatárolót fog a helyszínen telepíteni. A beruházás várhatóan 2024 végéig fejeződik be, melynek köszönhetően a tápiószelei gyáregység energiaszükségletének jelentős részét megújuló energiaforrásból előállított áram szolgáltatja majd.

2024. május 30. 11:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52