Néhány másodperc alatt feltölthető e-buszt fejleszt az ABB és a King Long Group
Az ABB és a King Long Group megállapodást írt alá, amely alapján a két fél a jövőben közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével támogatott e-buszokat Kína virágzó, akkumulátoros buszokra alapozott tömegközlekedési piaca számára.
Az e-busz az ABB TOSA villámtöltő rendszerével lesz felszerelve, amely az utascsere ideje alatt, néhány másodpercen belül feltölti a jármű akkumulátorát. A megoldásnak köszönhetően a járművet újratöltési igénye miatt nem kell néhány óránként kivonni az utasforgalomból, nincs szükség pótló járat beállítására, így biztosítható a flottaméret minimalizálása.
A partnerek kísérleti projektet hoznak létre Kínában azzal a céllal, hogy az ügyfelek számára bemutassák a megoldás kínálta előnyöket. Az együttműködés keretében a King Long cég az e-busz tervezését és szerelését végzi, míg az ABB az út menti töltőállomásból, áramátviteli rendszerből és a fedélzeti akkumulátorból álló TOSA villámtöltő megoldást szállítja.
A villámtöltő megoldás esetében nincs szükség a költséges felsővezetékekre. A megoldás segítségével a tömegközlekedési vállalatok járműflottájukat kibocsátásmentes, csendes, költséghatékony és környezetbarát e-buszok üzembe helyezésével fejleszthetik tovább.
„A felső töltőkar kevesebb mint egy másodperc alatt csatlakozik a járműhöz, és megkezdődhet az akkumulátor töltése. Az ABB TOSA rendszere, amely gyorsaságot és rugalmasságot biztosít az akkumulátortöltésben, ideális megoldást kínál a nagy utasforgalmat bonyolító, nagy járatsűrűségű tömegközlekedési útvonalakon,” – nyilatkozta Niklas Persson, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó energiahálózat-integrálási részlegének ügyvezető igazgatója.
Napjainkban, Kínában található az e-buszok legnagyobb felvevőpiaca. A piaci szegmens dinamikus fejlődése főként annak a kormánypolitikának köszönhető, amely a városi légszennyezés csökkentése és az ország olajimporttól való függésének enyhítése érdekében kiemelt fontosságot tulajdonít a tömegközlekedési rendszer villamosításának. A King Long Motors Kína és egyben a világ egyik legnagyobb a városi és távolsági buszgyártója. A vállalat világszerte nagyszámú járművet értékesít, meghatározó piaci szereplőnek számít Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten is.
A svájci Genf városában az ABB TOSA már egy kiépített, jól üzemelő e-busz technológiának számít. A megoldásra alapozott járműflotta már 500 000 kilométert futott, több millió utast szállított, és több mint 1000 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg. A tervek szerint a franciaországi Nantes-ban, 2019 szeptembe-rében ezt a rendszert kívánják kiépíteni a város 20 e-buszból álló járműflottája számára is.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB úszó apartmanból alakított ki űrkorszaki kabint
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- Fenntarthatóság a tengerhajózásban
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- Fenntartható turizmus ABB technológiával
- Az ABB elősegíti az elektromos buszok töltésének szélesebb körben történő szabványosítását
- 6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo
- ABB YuMi robot végzi az ATM-ek tesztelését
- Méhészet az ABB-nél az adatelemzés szolgálatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá az SAP Hungary és a Gábor Dénes Egyetem
Hosszú távra szóló stratégiai együttműködési megállapodást kötött a hazai üzleti informatikai szektor vezető szereplője, az SAP Hungary, és a sokrétű IT és gazdasági képzési portfólióval rendelkező, innovációban élen járó Gábor Dénes Egyetem. Az együttműködési szerződést az egyetem tanévnyitó ünnepségén írta alá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója és Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.