A technológiai innovációk bevezetésében élen járó vállalatok megduplázhatják bevételeiket

forrás: Prím Online, 2019. október 9. 16:49

Az Accenture új Future Systems kutatása arra a hatásra világít rá, amelyet a technológiai beruházások és az új technológiák bevezetése gyakorol a vállalatok pénzügyi teljesítményére, és – ami talán még fontosabb – az iparágvezető cégek gondolkodásmódjára. A 22 országban 20 iparág 8 300 vállalatának bevonásával végzett kutatás („Full Value. Full Stop. How to scale innovation and achieve full value with Future Systems”) célja, hogy segítsen a vállalatoknak megismerni és áthidalni az innovációs szakadékot – azaz megszüntetni a technológiai beruházások lehetséges és tényleges értéke közötti különbséget. 

A Future Systems az Accenture eddigi történetének legnagyobb szabású nagyvállalati IT kutatása, amelyben korábbi és új technológiák – köztük a mesterséges intelligencia (AI), a blokklánc és a kiterjesztett valóság – is szerepelnek. A vállalatokat három fontos szempont szerint értékelték: a technológia bevezetése, annak mélysége, valamint a szervezeti és kulturális felkészültség. 

 

A fő szempontok szerint odaítélt pontszám alapján az Accenture kutatása azonosította a „élenjárók” (felső 10%) és a „lemaradókat” (alsó 25%). A teljesítménymutatókat 2015 és 2023 (prognózis) között vizsgálva, a kutatás meghatározta az új technológiák bevezetése és az elért érték közötti összefüggéseket. 

 

Az eredményekből kiderült, hogy az élenjáró vállalatok árbevétele több mind kétszeresére nőhet a lemaradókhoz képest. A lemaradó vállalatok csak a tavalyi évben 15%-kal alacsonyabb árbevételt értek el, 2023-ig pedig akár 46%-os bevételnövekedéstől eshetnek el, ha nem változtatnak szemléletükön a nagyvállalati technológiák bevezetése kapcsán. 

 

„Napjaink felsővezetői óriási összegeket fektetnek az új technológiákba, de nem minden vállalat kamatoztatja az innováció előnyeit” – mutatott rá Bhaskar Ghosh, az Accenture Technology Services csoportszintű vezérigazgatója. „Ahhoz, hogy valaki sikeresen tudjon versenyre kelni napjaink adatvezérelt, posztdigitális gazdaságában, kifinomult stratégiára van szüksége a technológiák bevezetése terén, és világos jövőképpel kell rendelkeznie arról, hogy milyen rendszerekre lesz szüksége vállalatának a jövőben. Legfrissebb kutatásunkból kiderül, hogy a világ vezető vállalatai határokon átívelő, alkalmazkodó és radikálisan emberi rendszerekbe invesztálnak, hogy a legmagasabb szintet érjék el az innováció, az üzleti teljesítmény és az értékteremtés terén.” 

 

 

A vezető vállalkozások szerint az emberek és a gépek kölcsönösen a legjobbat tudják kihozni egymásból, a vállalatok és ökoszisztémáik pedig minden fél számára előnyös szövetségeket alakíthatnak ki. Részben éppen ez motiválja őket a fent említett rendszerek kialakítására:

  • Határokon átívelő: ezek a rendszerek a vállalatok, az IT rendszerek, valamint a gépek és az emberek közötti elmosódó határok révén olyan új tereket hoznak létre, ahol gyümölcsöző ötletek és partneri együttműködések születhetnek. 
  • Alkalmazkodó: ezek a rendszerek tanulnak, fejlődnek és önállóan alkalmazkodnak, megszüntetve ezzel az üzleti növekedést akadályozó tényezőket, és hozzásegítve az embereket a jobb döntések gyorsabb meghozatalához. 
  • Radikálisan emberi: a radikálisan emberi rendszerek ugyanúgy beszélnek, figyelnek, látnak és értenek, mint az emberek, zökkenőmentesen hajtanak végre minden ember-gép interakciót és megteremtik az előny megszerzéséhez szükséges feltételeket.

 

„Ahhoz, hogy a technológiai beruházások maximálisan megtérülhessenek, az élvonalbeli vállalatok növelik technológiai képzettségüket, és a kiválóságközpontok létrehozása helyett a nagyvállalati szervezet minden szintjére kiterjedő, átalakulást ösztönző stratégiát valósítanak meg” – tette hozzá Ghosh. 

 

A Future Systems kutatás azt is megállapította, hogy a vezető vállalkozások jól megkülönböztethető gondolkodásmódot követnek a technológia bevezetése és a szervezeti átalakulás terén, ami gyakran ellentéte a lemaradókra jellemző szemléletnek. A vezető vállalatokra jellemző: 

  • Gyors és rugalmas technológiák bevezetése: a vezetők 98%-ára jellemző, hogy olyan ütőképes technológiákat vezetnek be, mint a mesterséges intelligencia. A lemaradóknál ez az arány mindössze 42%. A vezetők olyan megoldásokat is használnak, amelyek lehetővé teszik a szétválasztott adatok, infrastruktúrák és az alkalmazások használatát. A vezetők sokkal nagyobb arányban (97%) vezetnek be DevSecOps-t, mikroszolgáltatásokat, konténereket és más hasonló technológiákat, mint a lemaradók (30%). 
  • Átállás a felhőre: a vezetők sokkal előbbre járnak a többieknél a más technológiák (pl. AI és analitika) eredményes alkalmazását elősegítő felhőtechnológiák bevezetésében. A vezetők 
  • 95%-a a felhőt tartja az innováció katalizátorának, míg a lemaradóknál ez az arány csupán 30%. 
  • Az adatok vállalati értékként való kezelése: a vezetők 90%-a tesz lépéseket az adatminőség javítására, hogy ne kelljen ellenőrizetlen vagy elfogult adatokra támaszkodnia. Ebből eredően a vezetők 94%-a bízik adatai érvényeségében – a lemaradóknál ez az arány 64%. 
  • A technológiai beruházások menedzselése a vállalaton egészében: a vezetők jobban össze tudják hangolni a működésüket azáltal, hogy sikeresen lebontják a határokat az IT és a többi szervezeti egység között. 
  • Tehetségfejlesztés: a vezetők közel háromszor annyi (73%) esetben tanulnak kísérleti úton, mint a lemaradók (24%). A vezetők 87%-a használja a mesterséges intelligenciát és a fejlett analitikát a személyre szabott tanulás, az igényelt dolgozói készségek előrejelzése, valamint az elsajátításukat segítő oktatómodulok bevezetése terén. A lemaradóknál ez az arány 35%.

 

Az Accenture legfrissebb kutatásáról itt található bővebb tájékoztatás, köztük infografikák, a 8 éves időszakot lefedő mutatószámok, földrajzi régiók és iparágak szerint bontott benchmarkok. 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01