Helyi ÁFA – örök kihívás az online, nemzetközi piacra értékesítő vállalatoknak
A brit luxusmárka, a Ted Baker és a Process Solutions regionális számviteli és bérszámfejtési vállalat 10 országra bővítette együttműködését, így Magyarország mellett a cseh, észt, görög, olasz, román, horvát, ciprusi, máltai és szlovén piacon segíti a vállalat működését.
Az online kereskedelem folyamatos térnyerésének köszönhetően számos olyan lehetőség nyílik meg a vállalatok és márkák számára, amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerűen értékesítsenek külföldi piacokra, sőt akár a világ szinte valamennyi országába. Ez a szabadság azonban azzal jár, hogy bár a szállítás és az üzletkötés egyszerűbb, az egyes országokra vonatkozó szabályozásoknak ettől függetlenül mindenhol külön-külön is meg kell felelni. Erre jó példa az ÁFA-ra (VAT) vonatkozó helyi jogszabályokkal összhangban történő működés, amely az EU-n belül értékhatárhoz kötött szabályozás.
A PS immár 10 országban segít megfelelni a helyi törvényeknek a brit luxus ruházati márka, a Ted Baker számára. Az együttműködés keretében a PS minden érintett országban elkészíti a szükséges ÁFA regisztrációt, és a vállalat könyvelésétől kapott információk alapján elkészíti az ÁFA bevallást, valamint általános helyi adótanácsadást is nyújt a Ted Baker számára. A brit divatmárka 2019-ben 614 millió GBP forgalmat ért el a felsorolt országokban és csaknem 3600 embernek adott munkát.
„A Process Solutionsnak megvannak a szükséges iparági tapasztalatai. Külön tanácsadói csapat dolgozik azon, hogy az ilyen nemzetközi együttműködéseket naprakészen és hatékonyan kiszolgáljuk. Ugyanakkor a PS minden országban, ahol pénzügyi szolgáltatást végez, tapasztalt helyi tanácsadók segítségét is igénybe veszi az ügyfelek minden szempontra kiterjedő kiszolgálása érdekében. Az együttműködés remek modell lehet olyan vállalatok számára, amelyek külföldön is nagy tételben értékesítenek” – mondta el Tóth Tibor a PS partnere.
Kapcsolódó cikkek
- Az automatizáció a bérszámfejtést is forradalmasítja
- Process Solutions: Nem sodorja végveszélybe az automatizáció a könyvelő szakmát
- A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
- Aki lemarad, az tényleg kimarad?
- Nem bíznak a fogyasztók az online szolgáltatóikban
- Folytatódik az e-kereskedelmi piac konszolidációja
- Új vezetői kinevezések a PS-nél
- Process Solutions: így reagáltak a cégek a Cafeteria csomagot érintő változásokra
- Újabb regionális elismerést kapott a PS
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.