Az Immersive Factory 1 millió eurós tőkeemelést hajtott végre
A Vive X egyik vállalata, az Immersive Factory névre hallgató startup, munkahelyi egészség, biztonság és környezet vonatkozásában virtuális valóság alapú, online platformon keresztül elérhető, gyakorlati tréningek fejlesztésével foglalkozik. Inspirációt a valós élet által generált szituációkból merítenek, és együtt dolgoznak számos iparág képviselőivel.
Az Immersive Factory-t három éve Olivier Pierre (CEO) és Bertrand Pierre (CCO) alapította további két társalapító közreműködésével, ők Philippe Timsit és Francis Savic, most pedig bejelentették, hogy a tőkéjüket 1 millió €-val emelik a WaterStart Capital (NCI) segítségével.
A londoni HTC VIVE X programjának és a francia Shell LiveWIRE programnak köszönhetően az Immersive Factory jelenleg kb. 30 embert foglalkoztat, akik adminisztratív és értékesítési feladatokat látnak el a cég párizsi székhelyén, valamint az Albiban található Kutatási&Fejlesztési központban dolgoznak. A K&F központban a fő fókusz jelenleg a virtuális valóság alapú tréningek és a közvetítő platformok fejlesztésén van.
“A tapasztalat a legjobb tanító…”, ez a frázis pontosan leírja az Immersive Factory vízióját az oktatás és a tanulás tekintetében. A VR tréningek sokkal hatásosabbak és hatékonyabbak, mint a szokványos tréningek, mivel így a veszélyes helyzetek is jól szimulálhatóak, a résztvevők sokkal jobban át tudják érezni, élni azokat a kockázatokat, amelynek naponta ki vannak téve, így hatékonyabban csökkenthető a munkahelyi balesetek száma, valamint a munkahelyi viselkedés is pozitív irányba befolyásolható.
A realisztikus virtuális környezetbe lépve a résztvevők begyakorolhatják a különböző folyamatokat és, amennyiben ez lehetséges, megtapasztalhatják, hogy mi történik akkor, ha valaki megszegi a biztonsági szabályokat. Az oktatási program végén a vezetők pontos statisztikai kimutatásokat kaphatnak azokról a hibákról, amelyeket a beosztottak vétettek a valósághű szimuláció során. A különböző szervezetek így nem csak kiértékelhetik az alkalmazottak magatartás mintáit, de objektív visszajelzést is kaphatnak arra vonatkozóan, hogy mit lenne érdemes megváltoztatni, vagy fejleszteni a munkahelyi biztonság növelése érdekében.
Az Immersive Factory napjainkban közel száz aktív megrendelővel rendelkezik, az ügyféllistán pedig olyan nevek szerepelnek, mint pl.: Shell, Colas, Siemens, Moët Hennessy, Suez, Volvo, P&G, Engie, Airbus, EDF, Veolia, Saint Gobain, Orano, Eiffage, Bureau Veritas, Air Liquide, … Az ügyfelek támogatása, a virtuális valóság és a kapcsolódó platform népszerűsítése érdekében az Immersive Factory nemzetközi értékesítési hálózatot hozott létre, amely ma már 40 partnerrel büszkélkedhet.
A tőkeemelési kampány célja, hogy az Immersive Factoryt globális szintre emelve ennek terjeszkedését segítse, hogy az ügyfelek támogatása mindenhol megoldott lehessen, és a munkahelyi egészség és biztonság témakörre vonatkozó tréning modulok a piaci igények szerint újulhassanak meg.
Olivier Pierre, CEO Immersive Factory: “A virtuális valóság lehetőséget ad arra, hogy a munkahelyi szituációkat élethű szimulációként tudjuk reprodukálni. Ez nagyszerű lehetőséget ad ügyfeleink munkahelyi egészséggel és biztonsággal kapcsolatos tréningjeinek fejlesztésére. A kurzusok egyénre szabottak mind az új kollégák, mind a régebbi alkalmazottak számára. A trénigeink játékos megközelítési módja mindenkiben felébreszti a tanulás iránti vágyat, növeli a nyitottságot az új információk befogadására, és ledönti a kulturális korlátokat. A virtuális valóság egy olyan forradalmian új technológia, amelyet kiválóan alkalmazhatunk hatékony oktatással kapcsolatos célkitűzésink elérésében.”
„Az Immersive Factory alapítása óta célkitűzésünk a VR alapú egészséggel és biztonsággal kapcsolatos tréningek elérésének egyszerűbbé tétele, valamint ezek népszerűsítése, ezért az ügyfeleink számára egy olyan egységes, több nyelven is elérhető katalógust tettünk hozzáférhetővé, amely a platformunkról tölthető le, és VR eszköz segítségével azonnal használható, ez napjainkban még egyedülálló szolgáltatásnak számít, ráadásul a telepítése is nagyon egyszerű.”
“Mint az Immersive Factory egyik legkorábbi befektetői, nagy várakozásokkal vagyunk a tőkeemeléssel kapcsolatban. Ez a friss tőkeinjekció lehetőséget ad a vállalatunknak a még gyorsabb növekedésre, azaz még több nagyvállalati ügyfélhez juthatnak el az eddig is alkalmazott VR tréningjeink, amelyekhez VIVE eszközöket használunk, mint pl. a VIVE Pro vagy a Focus Plus.” - Dave Haynes, Igazgató és Fejlesztési vezető, Ecosystem & Vive X, EMEA
Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak
- Új kommunikációs igazgató a Bosch csoportnál
- A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik
- 2020 legmeghatározóbb médiaügynökségi tenderét hirdeti meg az Extreme Digital és az eMAG
- Tavaly is több mint egymillió gép biztonságát garantálta a HungaroControl
- A Zyxel kinevezte új globális értékesítési és marketing alelnökét
- VR applikációval elkerülhetőek az egyészségügyi ellátással összefüggő fertőzések
- VR-filmekkel jön a 16. Verzió Filmfesztivál
- A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját
- Virtuális valóság – Egy új valóság a turizmus ágazatban?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.