70 milliós befektetést kaphatnak magyar startupok a régióban is egyedülálló programban
Hardver startupok számára indít közös akcelerációs programot a Tungsram és a Startup Campus. A kiválasztott csapatok kezdő 20 millió forintos tőkebefektetést, gyártási kapacitást és üzleti képzést kapnak ahhoz, hogy a féléves akceleráció végére sorozatgyártásra alkalmas prototípust és piacképes üzleti modellt készítsenek. Az akceleráció fő befektetési partnere az MFB csoporthoz tartozó Hiventures, emellett szakmai partnerként csatlakozott a Deloitte Private és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA), az EDC Debrecen pedig a program hivatalos Smart City partnere.
Az áprilistól október végéig tartó program üzleti képzéssel és termékfejlesztéssel kezdődik, majd ezzel párhuzamosan elindul a prototípus gyártása és tesztelése is. Ehhez a csapatok a Tungsram erőforrásait és mérnöki szakértelmét vehetik igénybe a Hiventures és a Startup Campus Inkubátor által biztosított 20 millió forintos tőkebefektetésből. A sikeres startup elindításához szükséges üzleti ismereteket változatos workshopok és egyéni mentorálás keretében szerezhetik meg a résztvevők. Az akcelerációt egy Demo Day zárja, ahol a résztvevők a nagyközönség előtt is bemutathatják fejlesztéseiket. A legjobb projektek további 50 milliós tőkebefektetést is kaphatnak a program után.
A szervezők olyan hardver csapatok jelentkezését várják, akiknek a mobilitás, okos város, egészségügy- és életmód-technológia, energia vagy agrártechnológia területeinn van validált ötletük, esetleg már dolgoznak a prototípuson.
“A Tungsram, akárcsak a két világháború között, ismét a magyar innováció zászlóshajója akar lenni” - mondta Pongrácz Ferenc, a vállalat innovációért felelős ügyvezető igazgatója. “Magyar tulajdonú értékláncként tudjuk hazai innovatív ötleteket a világpiacra vinni. A startupok korai fázisára építünk, ezért most ötleteket keresünk, amelyet gyártási kapacitásunkkal, 100 országban működő értékesítési hálózatunkkal és ismert márkanevünkkel segítünk – ezek nélkül nehéz eljutni a piacokig. Mindehhez természetesen elengedhetlen a program többi partnerének munkája és az állami szerepvállalás.”
"A következő évek a tárgyak, eszközök, városok, gyártási folyamtok teljes körű digitalizációját hozzák el. Partnereinkkel közösen ebbe az innovációs versenybe sikeresen részt vevő »Made in Hungary« startupok létrejöttét segítjük elő. A programmal támogatjuk a magyar tehetségeket, a gazdaságot és a későbbi globális cégek megszületését is" - fogalmazott Kovács Zsolt, a Startup Campus ügyvezető igazgatója.
"A startupok globális sikere nagyban múlik a hazai piaci és állami szereplők összegfogásán, együttműködésén. A HEPA kiemelt célja ezen együttműködések ösztönzése, melynek érdekében egy ernyőszervezetet hoztunk létre. Az ernyőszervezet munkájának is köszönhető, hogy létrejött ez az akcelarátor program, melyben a cégek nemzetközi validációját fogjuk támogatni a HEPA szakmai szolgáltatásaival” - mondta el Hendrich Balázs, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) vezérigazgatója.
Az online jelentkezések beküldésére február 29-ig van lehetőség a program weboldalán keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- Megduplázná az 1 millió könyv letöltést a BOOKR Kids 2020-ban
- Ernyőmegállapodás segíti a hazai startupok globális terjeszkedését
- Hat magyar cég is bemutatkozott a világ egyik legnagyobb fintech eseményén
- 7 egyetemi ötlet kapott 15 millió forintos befektetést a Hiventures-től
- Athéni csúcstalálkozóval éledtek fel a magyar-görög startup kapcsolatok
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között
- A Hiventures ismét felrázta a régiós startup ökoszisztémát
- Elindult az innovatív egyetemisták startup képzése
- Harmadik alkalommal is megrendezik a régió legnagyobb startup eseményét Budapesten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.