Új nemzetközi rektorhelyettes a Budapesti Metropolitan Egyetemen
Új, a Nemzetközi Akadémiai Kapcsolatokért felelős rektorhelyettest nevezett ki a Budapesti Metropolitan Egyetem Kovács István Vilmos személyében. A felsőoktatás-fejlesztésben több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakértő feladata elsősorban az intézmény nemzetközi kapcsolatainak bővítése és az intézményben zajló fejlesztési tevékenységek nemzetközi szintre emelése lesz.
Február 1-től új rektorhelyettes felel a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) nemzetközi stratégiájának megvalósításáért. Kovács István Vilmos a Budapesti Corvinus Egyetem nemzetközi és innovációs igazgatói székéből érkezett a METU-hoz, jelenleg is tagja az HEInnovate program nemzetközi szakértői csoportjának, társelnöke a Magyar Rektori Konferencia Nemzetközi Bizottságának, valamint a Tempus Közalapítvány nemzetköziesedést értékelő eljárásának szakértője.
Kovács István Vilmos 2016-ig az ELTE Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoportjának helyettes vezetőjeként felsőoktatás-pedagógia szakirányos hallgatók számára oktatott intézmény-menedzsment tantárgyakat. 2009-től felsőoktatási szakértőként számos hazai és nemzetközi felsőoktatási projekt részese volt. 2009-ig a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyetteseként a fejlesztéspolitikai tervezésért felelt, ezen belül a felsőoktatás fejlesztését szolgáló kiemelt projektek előkészítésén dolgozott, valamint az OECD és az Európai Unió több szakbizottságában képviselte Magyarországot. Az EU-s csatlakozást megelőző hét évben az Oktatási Minisztérium Európai Integrációs Főosztályának vezetőjeként az ágazat csatlakozási felkészülését irányította, és koordinációjával készültek a 2004-2006-os operatív programok oktatási fejezetei. Pályáját a zuglói Szent István Gimnázium fizikatanáraként kezdte.
A Nemzetközi Kapcsolatokért felelős rektorhelyettesi pozícióban Kovács István Vilmos a Budapesti Metropolitan Egyetem nemzetköziesedési céljait, valamint az oktatás terén szerzett tapasztalataira és kapcsolati hálójára építve az intézmény szakmai tevékenységének nemzetközi szintre emelését támogatja.
„Kovács István Vilmos személyében olyan felsőoktatási szakember csatlakozik a METU-hoz, aki elkötelezett az oktatás és az egyetemen zajló kutatási tevékenység nemzetköziesítése mellett” – mondta Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora. „Fejlesztési projektekben szerzett tapasztalataira nagyban építhetünk majd myBRAND oktatási programunk kibővítése és az intézmény nemzetközi kapcsolatainak kiterjesztése terén.”
Kapcsolódó cikkek
- Új oktatási módszer a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Egyetemi felvételi: ezt kell átgondolnia a családoknak
- Ezzel kell számolnia a felsőoktatásba jelentkezőknek
- Csapatok fejlesztését is oktatják a METU coach képzésén
- Idén lehet utoljára nyelvvizsga nélkül egyetemre jelentkezni
- Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
- Nemzetközi tanácsadó testületben a Budapesti Metropolitan Egyetem vezérigazgatója
- A Schneider Electric a jövő mérnökeibe fektet
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.