Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!
Az azonnali fizetési rendszer bevezetését a felnőtt magyar internetezők 83 százaléka hasznosnak tartja. A rendszertől a hét minden napján, 0–24 órában 5 másodperc alatt teljesülő utalások által nyújtott kényelem mellett a készpénzhasználat visszaszorítását is várják. Másodlagos azonosítót felük tervez regisztrálni, ennek használatát illetően már megjelennek a biztonsággal kapcsolatos félelmek is – derül ki az eNET friss kutatásából.
A netezők a készpénzhasználat csökkenését (is) várják az új rendszertől
Az eNET 2020 februárjában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 71 százaléka hallott róla, hogy 2020. március 2-án elindul Magyarországon az azonnali fizetési rendszer, melyet 83 százalék hasznosnak tart.
__________________________
Az azonnali fizetési rendszer bevezetésével a belföldi, 10 millió forint alatti banki átutalások 5 másodperc alatt megérkeznek a fogadó félhez (a jelenlegi maximum négy óra helyett), és nemcsak munkanapokon, hanem hétvégén és ünnepnapokon is. Az azonnali fizetést használhatjuk majd személyek közti fizetésre (pl. egy közös ebéd számlájának szétosztására), de webshopokban, a hétvégi nagybevásárlásnál, vagy akár a rezsiszámlák kifizetésére is alkalmas lesz. Emellett a bankszámlaszám helyett lehetőség lesz másodlagos azonosító használatával utalni (regisztrált e-mail címmel, telefonszámmal vagy adószámmal).
__________________________
Az új rendszer legnagyobb előnyeit abban látják a netezők, hogy hétvégén és ünnepnapokon is teljesülnek majd az utalások (83 százalék), hogy az összeg 5 másodperc alatt megérkezik a fogadó félhez (81 százalék), illetve hogy kényelmesebbé teszi a fizetést (75 százalék). Ennél azonban többet is várnak tőle: 61 százalék véli úgy, hogy a rendszer bevezetése elő fogja segíteni a készpénzhasználat csökkenését hazánkban.
A másodlagos azonosító használatával kapcsolatban már jobban megoszlanak a vélemények: csak minden második netező tervez ilyet regisztrálni bankjánál és/vagy használni másoknak történő utalás során, ugyanis tartanak tőle, hogy a gyorsabb teljesülés miatt nehezebb lesz a téves utalások visszavonása (54 százalék), és a másodlagos azonosító használata kevésbé lesz biztonságos, mint a bankszámlaszám megadása (36 százalék).
A legtöbben számlák, rendszeres és eseti díjak fizetésére használnák a rendszert
A netezők a legnagyobb arányban számlák, rendszeres és eseti díjak fizetésére (71 százalék) használnák az azonnali fizetési rendszert, de a személyek közti (56 százalék); a boltban, üzlethelyiségben, illetve a futárnál, csomagautomatánál történő fizetésre (egyaránt 52 százalék) is nyitottak.
Az azonnali fizetési rendszer új fizetési módokat is biztosít, melyek azonban egyelőre nem minden banknál lesznek elérhetőek. Ilyenek például a fizetési kérelem (melyet kérhetünk például a közműszolgáltatónktól, ezt csak jóvá kell hagynunk az utalás elindításához), vagy a QR-kódos utalás - előbbi lehetőséget a netezők fele, utóbbit 44 százaléka tervezi majd használni.
A rendszer indulását tehát nagy várakozás övezi. Ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, az nemcsak leegyszerűsíti és meggyorsítja a fizetési folyamatokat, de fontos lépést jelenthet a készpénzhasználat visszaszorításában is.
eNET Internetkutató Kft.
Kapcsolódó cikkek
- Így játszik egy magyar gamer
- Nehéz csillapítani információéhségünket, ha egészségünkről van szó
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
- Felnőttekhez fordulnak a gyerekek a netes zaklatások miatt
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
- eNET kutatás a hazai videojátékos piac helyzetéről
- Merj digitális ajándékot tenni a fa alá
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.