Többen rendelnek élelmiszert online a koronavírus miatt
Az internetezők több, mint harmada rendelne online élelmiszert a koronavírus miatt, ezzel akár a duplájára is nőhet azok aránya, akik online vásárolnak be a háztartásuk számára – derült ki a Reacty Digital 2020. március 12. és 15. között készült online kérdőíves kutatásából.
A rendszeresen internetező felnőtt lakosság több, mint fele tart attól, hogy a koronavírus Magyarországon jelentős mértékben el fog terjedni. A vírus magyarországi megjelenéséről a válaszadók mindegyike hallott már, háromnegyedük aktívan tájékozódik is a hazai és nemzetközi helyzetről, míg negyedükhöz csak a fontosabb hírek jutnak el. Az aktív tájékozódók között a nők, illetve a közép-magyarországi régióban élők vannak magasabb arányban.
Az elmúlt egy évben a válaszadók 17%-a vásárolt legalább egyszer online élelmiszert. Közöttük az átlagnál magasabb arányban vannak a 30 év alattiak, akiknek harmada talán, tizede pedig szinte biztosan fog a koronavírus miatt online élelmiszert vásárolni. Akik úgy érzik, fognak online élelmiszert beszerezni az elkövetkezendő egy hónapban, azok a Tesco (51%), az Auchan (30%) és a Spar (23%) felé hajlanak leginkább. A hazai piacon újoncnak számító Kifli.hu-t a válaszadók 7%-a jelölte meg, utóbbi népszerűsége főleg a férfiak és a 40 éven aluliak körében nagyobb.
Akik már korábban is vásároltak online élelmiszert azok sokkal inkább megfontolják, hogy a vírus terjedése miatt átállnak erre a bevásárlási formára, mint azok, akik korábban még soha nem próbálták ki ezt a lehetőséget. A korábban vásárlók ötöde (szinte) biztosan fog most is így vásárolni és további harmaduk pedig megfontolja az online rendelést. A korábban nem vásárlóknak viszont a szűk tizede mondta csak, hogy biztosan fog online élelmiszert vásárolni és további egynegyedük gondolkodik rajta.
A 2020. március 13-i, péntek esti miniszterelnöki bejelentés a további intézkedésekről némiképp befolyásolta a válaszadók hozzáállását is. Elsősorban a nők, illetve a 30-39 éves korosztály véleményére volt hatással, ők a bejelentés hatására úgy érzik, hogy a vírus a korábbi elképzeléseiknél is jobban fogja befolyásolni vásárlási szokásaikat. Az online élelmiszervásárlást péntek estig a 30-39 éves korosztály háromnegyede egyáltalán nem vette számításba, míg a hétvégére közel felük már lehetségesnek tartotta, hogy ezt a megoldást válassza. A hétvége folyamán beérkező válaszokból az is kiderült, hogy az 50 év felettiek is egyre nyitottabbak erre a lehetőségre. Mindezt az is magyarázhatja, hogy péntekhez képest a hétvégén jelentősen emelkedett azok aránya, akik tartanak a koronavírusos betegségek nagymértékű magyarországi elterjedésétől.
Kapcsolódó cikkek
- Működik a kötelező home office?
- Prémium csatornák a UPC Direct minden előfizetőjének
- Mától ingyenesen lehet feladni álláshirdetéseket önkéntes és egészségügyi állásokra
- Codecool segítség a digitális tanuláshoz
- A tantermen kívüli médiaoktatáshoz nyújt segítséget az NMHH Médiaszertár csoportja
- A koronavírus megfékezésében segíthet a Linistry
- Általános távmunkát vezet be a Magyar Telekom
- Távmunka és virtuális rendezvények: a vállalkozásokat életben tartó megoldás
- A Rakuten Viber megkétszerezte a csoportos hívásokban résztvevők számát
- Ingyenes információmegosztás a koronavírus miatt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.