Percekkel rövidülhet a számlafizetés
Már elhelyezhető a Billingo számlákon az azonnali fizetés indítására alkalmas, MNB-útmutatónak megfelelő QR-kód. Mostantól nem kell kitölteni az átutalási megbízás mezőit, a QR-kód ugyanis tartalmazza mindazt ami szükséges: a számlakibocsátó nevét, bankszámlaszámát, a számla végösszegét, a közlemény rovatban pedig a számla azonosító adatait. Az innovációval sok időt és fáradtságot spórolhat meg a számlafizető és a számlakibocsátó egyaránt.
Március elején elindult az Azonnali Fizetési Rendszer Magyarországon, aminek köszönhetően egyedi belföldi forintátutalásaink 5 másodpercen belül megérkeznek a fogadó félhez. További újdonság, hogy e-mail-címre, mobilszámra, adószámra, adóazonosító jelre is küldhetünk pénzt. Mostantól pedig elérhetővé vált az azonnali fizetés indításához szükséges QR-kód a számlákon is. Elsőként a Billingo online számlázónál érhető el az azonnali fizetést támogató "Azonnali Számla".
"Felismertük, hogy az online számlázáson túl számos olyan digitális szolgáltatást is nyújthat a webshopoknak, könyvelőknek, az online számlázót használóknak, amikkel csökkentheti számukra az adminisztrációs terheket, ezért is döntöttünk úgy, hogy elsőként vezetjük be az azonnali fizetési QR-kódot" - mondta el Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője, aki hozzátette: cég QR kódjai teljes mértékben megfelelnek a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által tavaly nyáron kiadott útmutatónak.
Időt és fáradtságot spórolhatunk meg
A számlát befogadónak mostantól nem kell kitöltenie az átutalási megbízás mezőit, mivel a QR-kód lefotózásával a mobilbanki alkalmazásban automatikusan és hibamentesen kitöltésre kerülnek az adatok, különös tekintettel a közlemény rovatra. Ez utóbbi a könyvelők és a webshopok számára lesz rendkívül hasznos, amelynek segítségével a banki számlatörténetben hibamentesen azonosíthatók lesznek a folyószámlára befolyó átutalások.
A felhasználónak csupán annyi dolga van, hogy egyszer megadja a Billingo fiókjában a QR-kód előállításához szükséges további adatokat, úgymint a saját bankszámlájához tartozó SWIFT-kódot, valamint az IBAN-számlaszámot. Ahogy ez megtörtént, a számlázórendszer képes lesz automatikusan előállítani az azonnali fizetéshez szükséges QR-kódot. A felhasználó minden esetben eldöntheti, hogy a számlaképen megjelenjen-e a QR-kód. A QR-kód tartalmazza az azonnali átutalási megbízáshoz szükséges adatokat: a számlakibocsátó nevét, bankszámlaszámát, a számla végösszegét, a közlemény rovatban pedig a számla azonosító adatait.
Világszerte több milliárdan használják már
A világon a legnépszerűbb ilyen jellegű, QR-kódra épülő mobilfizetési megoldások a kínai Alipay és a WeChat Pay, amelynek 1-1 milliárd felhasználója van világszerte. Magyarországon sem ismeretlen a QR-kód lefotózásával indított fizetés, ami 2012 óta érhető el a felhasználók számára. Ekkor indult el az iCsekk mobilalkalmazás, amelynek segítségével beolvashatjuk a (sárga) csekkeken elhelyezett QR-kódot, hogy egyszerűen és gyorsan befizethessük távolról közműszámláinkat, internet-előfizetési, távfelügyeleti, biztosítási díjainkat.
Egyre több magyar banki partner jöhet
"Jelenleg egyetlen hazai nagybank mobilalkalmazása, a myRaiffeisen képes az MNB által kiadott azonnali fizetési QR-kódot olvasni. Várakozásunk szerint a következő hónapokban további 3-4 bank mobilbanki alkalmazása lesz alkalmas a QR-kód olvasására és 1 év múlva már az összes fel lesz készítve erre" – nyilatkozta Sárospataki Albert, a Billingo ügyvezetője és társalapítója.
Kapcsolódó cikkek
- A számlázás is home office-ra hangolható
- Kilenc hazai nagybankkal kapcsolódik össze a Billingo
- 2020 az online számlázás éve lesz
- Idén jelentősen nőhet az online számlázás piaca
- 30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért
- Ők a Marketing Diamond Awards 2018-as nyertesei
- Közeledik a türelmi időszak vége az online számlaadat-szolgáltatás kapcsán
- Még nincs terved a NAV online számlázásra? Velük biztosra mehetsz!
- Felkészültek a KKV-k az online számlázásra?
- EY: Minden akadály elhárult az online számlázás rendszere elől
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új törvény szabályozza a kiberbiztonságot
A Parlament elfogadta a kiberbiztonsági szabályozás új keretrendszerét, a Magyarország kiberbiztonságáról szóló törvényt. A jogszabály új kötelezettségeket is ró az érintett vállalatokra – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A jogszabálynak meg nem felelő cég akár 10 millió eurós bírsággal nézhet szembe.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Sokan féltik otthonukat az elektromos tüzektől
Sokan tartanak az otthonukban keletkező elektromos tüzektől, az ezek elleni védelem kialakításához a többség szakember segítségét kéri – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A kutatás alapján a legtöbben 10 ezer és 100 ezer forint közötti összeget fordítanának arra, hogy lakásuk védett legyen az elektromos tüzektől.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.