Az IBM és a Cisco közösen segíti a távoktatást

forrás: Prím Online, 2020. április 16. 19:27

Az IBM közel 400 önkéntese, valamint a T-Systems biztosít szakmai támogatást a hazai iskoláknak a Cisco által ingyenesen felajánlott Webex videó- és online konferencia szolgáltatásának bevezetésére. A program kezdetben szakgimnáziumok bevonásával indul, de a későbbiekben más oktatási intézmények számára is nyitott lesz: diákok és tanárok ezrei számára szeretnék biztosítani a hatékonyabb és interaktív táv-órák megtartásának feltételeit. 

Az IBM a Ciscóval egy olyan globális kezdeményezést indított el, amelynek keretében a cég önkéntesei abban segítenek az iskoláknak, hogy a Cisco jelenleg ingyenesen elérhető Webex szolgáltatását a távoktatásban hasznosítsák. A felhasználók köre napról-napra növekszik, Európában több mint 2 000 iskolában, több mint 200 000 diákot ér el a program, akiket 3 000 IBM önkéntes támogat.

 

A kezdeményezéshez hazánkban a T-Systems Magyarország és a HTTP Alapítvány is csatlakozott. Az IBM és a T-Systems munkatársai – akik napi munkájuk során szintén ezt a platformot használják a kapcsolattartásra – támogatják a tanárokat az alkalmazás megismerésében és mindennapi használatában. A program ezekben a hetekben számos európai országban indult útjára, köztük Magyarországon. A programhoz csatlakozni a www.suliwebex.hu oldalon megadott kapcsolattartókon keresztül lehet.

 

A felhőalapú Webex olyan virtuális osztálytermek létrehozását teszi lehetővé, ahol a videókonferencia mellett dokumentumokat és alkalmazásokat is megoszthatnak egymással a résztvevők. A diákok akár előzetes regisztráció nélkül is csatlakozhatnak a Webexen tartott virtuális tanórákhoz. Ez a szolgáltatás alkalmas a napi tanórák megtartásához általános vagy középiskolákban, vagy a kisebb csoportokban zajló felsőoktatási órákon. 

 

 

A HTTP Alapítvány a digitális oktatás elkötelezett támogatójaként már az eddigiekben is szoros kapcsolatot ápolt az oktatási intézményekkel. Az iNFOTANÁR Mentor Program szakmai közösségére támaszkodva a technikai és módszertani segítségen túl, továbbképzésekkel és tananyagokkal segiti a tanárok munkáját az online oktatásban.

 

A tervek szerint minden iskolában egy tanár kapja meg az adminisztrátor szerepet, aki hozzáférést biztosíthat a többi kollégának. Az IBM önkéntesek társ-adminisztrátorként támogatják majd az oktatók munkáját, illetve segítenek a tanári kar felkészítésben, és szükség esetén technológiai támogatást nyújtanak. Az április 6-i indulás óta eddig közel 30 iskola jelentkezett a pilot programba.

 

„Hatalmas öröm számunkra, hogy támogathatjuk a diákokat, tanárokat és ez által a szülőket is, akik számára a digitális oktatással járó változások extra terhet jelentenek. Hatékonyabbak, izgalmasabbak és interaktívak lehetnek a tanórák, a tanárok bármikor megoszthatják a tananyagot számítógépük képernyőjéről. A mostani helyzet még inkább rávilágít arra, hogy az IBM által fejlesztett digitális szolgáltatások milyen hozzáadott értékkel bírnak. Örömmel biztosítjuk mindezt Magyarország számára” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója. 

 

Százkilenc éves története során az IBM számos krízisidőszakot élt át világháborúktól gazdasági válságokig. A vállalat most minden lehetséges erőforrását mozgósítja annak érdekében, hogy a világ eredményesen vegye fel a harcot a COVID-19 világjárvánnyal. Az egészségügytől a pénzügyi világon át a távközlésig számos kritikus infrastruktúra üzemel az IBM digitális megoldásai segítségével. Ezek zavartalan és biztonságos működésének biztosítása mellett a vállalat minden tőle telhető segítséget megad ahhoz, hogy az emberek alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkanapokhoz, például a digitális munkához és oktatáshoz.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32