Az IBM és a Cisco közösen segíti a távoktatást
Az IBM közel 400 önkéntese, valamint a T-Systems biztosít szakmai támogatást a hazai iskoláknak a Cisco által ingyenesen felajánlott Webex videó- és online konferencia szolgáltatásának bevezetésére. A program kezdetben szakgimnáziumok bevonásával indul, de a későbbiekben más oktatási intézmények számára is nyitott lesz: diákok és tanárok ezrei számára szeretnék biztosítani a hatékonyabb és interaktív táv-órák megtartásának feltételeit.
Az IBM a Ciscóval egy olyan globális kezdeményezést indított el, amelynek keretében a cég önkéntesei abban segítenek az iskoláknak, hogy a Cisco jelenleg ingyenesen elérhető Webex szolgáltatását a távoktatásban hasznosítsák. A felhasználók köre napról-napra növekszik, Európában több mint 2 000 iskolában, több mint 200 000 diákot ér el a program, akiket 3 000 IBM önkéntes támogat.
A kezdeményezéshez hazánkban a T-Systems Magyarország és a HTTP Alapítvány is csatlakozott. Az IBM és a T-Systems munkatársai – akik napi munkájuk során szintén ezt a platformot használják a kapcsolattartásra – támogatják a tanárokat az alkalmazás megismerésében és mindennapi használatában. A program ezekben a hetekben számos európai országban indult útjára, köztük Magyarországon. A programhoz csatlakozni a www.suliwebex.hu oldalon megadott kapcsolattartókon keresztül lehet.
A felhőalapú Webex olyan virtuális osztálytermek létrehozását teszi lehetővé, ahol a videókonferencia mellett dokumentumokat és alkalmazásokat is megoszthatnak egymással a résztvevők. A diákok akár előzetes regisztráció nélkül is csatlakozhatnak a Webexen tartott virtuális tanórákhoz. Ez a szolgáltatás alkalmas a napi tanórák megtartásához általános vagy középiskolákban, vagy a kisebb csoportokban zajló felsőoktatási órákon.
A HTTP Alapítvány a digitális oktatás elkötelezett támogatójaként már az eddigiekben is szoros kapcsolatot ápolt az oktatási intézményekkel. Az iNFOTANÁR Mentor Program szakmai közösségére támaszkodva a technikai és módszertani segítségen túl, továbbképzésekkel és tananyagokkal segiti a tanárok munkáját az online oktatásban.
A tervek szerint minden iskolában egy tanár kapja meg az adminisztrátor szerepet, aki hozzáférést biztosíthat a többi kollégának. Az IBM önkéntesek társ-adminisztrátorként támogatják majd az oktatók munkáját, illetve segítenek a tanári kar felkészítésben, és szükség esetén technológiai támogatást nyújtanak. Az április 6-i indulás óta eddig közel 30 iskola jelentkezett a pilot programba.
„Hatalmas öröm számunkra, hogy támogathatjuk a diákokat, tanárokat és ez által a szülőket is, akik számára a digitális oktatással járó változások extra terhet jelentenek. Hatékonyabbak, izgalmasabbak és interaktívak lehetnek a tanórák, a tanárok bármikor megoszthatják a tananyagot számítógépük képernyőjéről. A mostani helyzet még inkább rávilágít arra, hogy az IBM által fejlesztett digitális szolgáltatások milyen hozzáadott értékkel bírnak. Örömmel biztosítjuk mindezt Magyarország számára” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója.
Százkilenc éves története során az IBM számos krízisidőszakot élt át világháborúktól gazdasági válságokig. A vállalat most minden lehetséges erőforrását mozgósítja annak érdekében, hogy a világ eredményesen vegye fel a harcot a COVID-19 világjárvánnyal. Az egészségügytől a pénzügyi világon át a távközlésig számos kritikus infrastruktúra üzemel az IBM digitális megoldásai segítségével. Ezek zavartalan és biztonságos működésének biztosítása mellett a vállalat minden tőle telhető segítséget megad ahhoz, hogy az emberek alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkanapokhoz, például a digitális munkához és oktatáshoz.
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom elindítja kereskedelmi 5G szolgáltatását
- Nonprofit szervezeteket is támogat a Microsoft a hatékony távmunkában
- Home office egészségesen
- Az új egyensúlymutatvány: távmunka kiberbiztonsági kockázatok nélkül
- Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól
- Ingyenesen elérhető Home Office chatbottal segíti a hazai cégeket a ChatBoss Team
- A jelenlegi helyzetben még nagyobb körültekintést követel a távmunka a vállalatoktól
- Milyen intézkedések szükségesek a hatékony otthoni munkavégzéshez?
- Működik a kötelező home office?
- A távmunkásokon bukhat a biztonság
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.